3 super-mașini care-ți iau ochii și mințile

Academia Barbatilor

, Auto

Deși România e patria în care automobilele de peste 50.000 de euro se înmulțesc ca ciupercile după criză, ne aflăm, totuși, la periferia înaltei societăți a super-mașinilor. Cu alte cuvinte, mai rar dăm nas în far cu frumusețile din Liga Campionilor (sau cu Fetele Morgane ale șoselelor). De aceea, ne rămâne să le admirăm în fotografii și să sperăm că într-o zi le vom vedea aievea. Uite 3 super-mașini care au fost anunțate recent. Care ar fi ordinea preferințelor tale?

Scuderia Cameron Glickenhaus 004S

În urmă cu doi ani, Scuderia Cameron Glickenhaus a mărit pulsul tuturor după ce a lansat mașina de curse SCG 003, dublată imediat de varianta pentru șosele. Trebuia să ai două milioane de euro în pușculiță ca să ai dreptul să speri la bestia construită în totalitate din carbon dar, nu-i așa?, obrazul subțire… Ușor altfel stau lucrurile odată cu SCG 004S, un model sport, de 650 CP, cu trei locuri, care plasează șoferul în centrul cockpit-ului, între celelalte două locuri. Prototipul de teste va fi gata anul viitor, așa că specificațiile sunt aproximative în acest moment: motor de 5 litri, twin-turbo de 650 cai, șase viteze, trei pedale – premise pentru un diavol pe care îl poți avea dacă plătești deja un avans de 40.000 de dolari din cei 400.000 pe care-i vei da la final. Primele 25 de coupe-uri Founders Edition vor fi livrate în 2019 iar compania dorește ca până în 2021 să producă 250 de mașini pe an.

Scuderia e condusă de James Glickenhaus, un regizor american care se mândrește deja că modelul 003C (varianta GT3 racing) a concurat în cursa de 24 de ore de la Nürburgring, unde a câștigat la două dintre clase.

Dallara Stradale

Producătorul italian de mașini de curse Dallara a dat recent publicității detaliile primului său road car: Dallara Stradale. Construit în jurul noțiunii de redescoperire a plăcerii intrinseci pentru șofat, modelul e o mașină sport ușoară, customizabilă și care folosește cele mai noi tehnologii derivate din experiențele Dallara în zona sporturilor cu motor. De altfel, producerea unei mașini care să se focuseze pe plăcerea condusului e un vis mai vechi al fondatorului Giampaolo Dallara, adus la viață la 45 de ani de la nașterea companiei.

Stradale, în versiunea de bază „Barchetta” vine fără parbriz, acoperiș și uși, fiecare dintre aceste elemente fiind opționale, transformând-o în celelalte versiuni – roadster, targa și coupe. Barchetta cântărește numai 855 kg fiind construită din fibră de carbon și alte materiale compozite. Motorul de 2,3 litri în 4 cilindri produce 394 CP. Cutia de viteze este manuală, în 6 trepte, dar există și o opțiune semi-automată.

După 12 luni de teste, primul Dallara Stradale va fi oficial lansat de ziua fondatorului companiei, la a 80-a aniversare. Va costa 155.000 euro și vor fi construite doar 600 de bucăți.

2019 Corvette ZR1

S-a întors King Kong! Odată cu 2019 Chevrolet Corvette ZR1 a apărut nu doar cel mai puternic Corvette din istorie dar și cea mai puternică mașină produsă vreodată de General Motors! Noul Rege are un motor (oficial numit LT5) V8 de 6,2 litri și 755 CP, cu 300 CP mai mult decât Corvette Stingray. Adică… wow!  Adaugă o cutie de viteze manuală în 7 trepte (opțional – una cu transmisie automată, în 8 trepte) și faptul că, deși Chevrolet nu i-a specificat viteza maximă, se speculează că aceasta va sparge bariera de 340 km/h.

Vânzările ZR1 vor începe în primăvara lui 2018, așa că dacă vrei una, ar trebui să te grăbești să plătești un avans chiar dacă, atenție!, compania nu a făcut cunoscut momentan prețul final al acestei fiare care scuipă foc. Se estimează însă că acesta va fi oricum mai mare de 112.000 $, atât cât a costat ultimul ZR1, lansat în anul 2012.