7 băuturi și alimente care îți vor energiza mintea

Se știe că există o legătură certă între ceea ce mănânci și modul în care performezi, în orice domeniu ai activa. O putere de concentrare mai mare îți va face viața mult mai productivă iar vestea bună e că oricine poate face ca acest lucru să se întâmple. Una dintre remarcabilele puteri ale minții umane constă în capacitatea acesteia de a se concentra pe un singur lucru, pentru o perioadă nelimitată de timp. Iar mâncarea potrivită, în cantități potrivite, te poate aduce „acolo”.

Probabil îți dorești să te concentrezi mai bine pentru a fi mai bun la școală, la muncă sau la examene, pentru a citi mai atent și a înțelege mai bine lucurile. Sau pur și simplu pentru a-ți fi mai bine în viața de zi cu zi. În acest caz, acordă o atenție sporită la ceea ce mănânci, pentru a avea o funcționare optimă a creierului. Mai jos ai 7 sugestii de băuturi și alimente care-ți vor ajuta la energizarea creierului și te vor face să te simți mai bine în activitățile tale cotidiene.

Ciocolata neagră

Ciocolata neagră este unul dintre cele mai bune amplificatoare de energie pentru un organism stresat. Chiar și oamenii de știință consideră că este unul dintre deserturile cele mai sănătoase iar componenta care acționează în sensul stimulării creierului este L-teanina, care are rolul de a ajuta la o mai bună concentrare.

În plus, ciocolata neagră e bogată în magneziu, care ajută la detensionare, stimulând totodată secreția de endorfine și serotonină, lucru ce-ți dă o stare de bine, optimistă. O cantitate redusă de cafeină este prezentă în ciocolata neagră, aceasta aducându-și aportul la o performanță mentală mai bună și la creșterea nivelului de alertă și concentrare.

Un alt ingredient interesant din ciocolata neagră este flavanolul, care ajută la memorie și la creșterea atenției. Dacă mănânci ciocolată neagră vei avea o organizare mai bună, memoria ți se va îmbunătăți, vei vedea lucrurile într-un mod mai limpede și mai coerent.

Ceaiul verde

ceai verdeCeaiul verde e considerat cea mai sănătoasă băutură fierbinte iar dacă mergi în Japonia și vezi oameni de 80 de ani care arată ca de 50, să știi că au băut toată viața ceai verde. Această licoare are o mulțime de ingrediente interesante, precum catechină, vitamine, teanină, cafeină și altele asemenea, care aduc un aport substanțial la buna sănătate a creierului.

Alfa-teanina e un aminoacid care contribuie la creșterea puterii de concentrare și mărește gradul de atenție. L-teanina stimulează, de asemenea, atenția, în vreme ce cafeina acționează ca stimulent asupra neuronilor, ducând la o mai mare putere de concentrare. O ceașcă de ceai verde neîndulcit, băut cu o oră înainte de a începe studiul, te face mult mai activ și mai focusat pe ceea ce ai de făcut.

Coacăzele

coacazeAceste fructe de pădure au la rândul lor multe beneficii pentru sănătate, în special pentru cea mentală. Antioxidanții acționează împotriva stresului și a inflamațiilor, aducându-și aportul la o mai lentă degradare neurologică. Coacăzele îmbunătățesc memoria iar studiile recente au relevat faptul că antioxidanții din ele au tendința de a se acumula în acele părți ale creierului care determină nivelul de inteligență. E foarte recomandabil să mănânci coacăze la primele ore ale dimineții, pentru a avea pe parcursul zilei o activitate cerebrală mărită. De asemenea, studiile spun că un consum constant de coacăze duce la creșterea nivelului serotoninei, care are ca efect îndepărtarea stărilor depresive și a pierderii memoriei pe termen scurt.

Peștele gras

somonOrganismul uman nu poate sintetiza acizii grași esențiali, așa că aceștia trebuie obținuți prin dietă pentru a menține sănătatea optimă a creierului. În acest sens, se cunoaște că uleiul de pește este o sursă excelentă de acizi grași omega 3, cunoscuți drept EPA și DHA.

Peștii bogați în omega 3 sunt somonul, heringul, păstrăvul, sardinele și scrumbiile. Omega 3 contribuie la creșterea nivelului de concentrare, fiind un foarte bun agent anti-îmbătrânire. Un nivel scăzut de DHA e asociat cu creșterea riscului de apariție a bolii Alzheimer iar consumul de ulei de pește e recomandat inclusiv pentru persoanele foarte stresate sau pentru cele bântuite de stări depresive. Omega 3 îmbunătățește memoria, ajută la concentrare și sporește capacitatea de învățare.

Cafeaua

cafeaCafeaua e o băutură revigorantă, care îți crește buna dispoziție și îți asigură o parte din energia zilnică. În același timp, cafeina e un stimulant care mărește capacitatea de concentrare și acționează ca un tonic în perioadele de studiu.

În timpul perioadelor stresante, o pauză de cafea îți oferă posibilitatea de a te concentra mai bine, de a susține mai bine un efort intelectual generant de idei și inițiative. Cafeina din cafea blochează o substanță chimică din creier cunoscută sub numele de adenozină, care generează somnolență. În același timp, cafeaua îți dă o stare de bine dar amintește-ți, totuși, că un consum exagerat de cafea poate duce la insomnii, stări confuze, super-excitabilitate și nevoia bruscă de a urina.

Semințele de dovleac

seminte dovleacSemințele de dovleac sunt, din păcate, foarte subevaluate ca aliment, în ciuda faptului că ele conțin antioxidanți ce contribuie la sănătatea creierului și organismului în general. Ba mai mult, ele sunt o sursă sigură de fier, zinc, cupru și magneziu.

Zincul joacă un rol esențial în buna funcționare a celulelor, în sinteza AND-ului și în procesul de imunizare împotriva gripelor și răcelilor. O deficiență de zinc e asociată cu diverse boli neurologice, de la Parkinson la depresie. Magneziul este și el vital pentru organism, jucând un rol esențial în dezvoltarea memoriei și în îmbunătățirea capacității de a învăța. Un nivel scăzut de magneziu e asociat cu boli precum epilepsia, depresia și migrenele. Cuprul contribuie la controlul semnalelor nervoase, nivelul scăzut crescând riscul apariției bolii Alzheimer. Iar o deficiență de fier duce la stări confuze și la o proastă funcționare cerebrală.

Broccoli

broccoliMulți bărbați nici nu vor să audă de această legumă care ascunde însă o mulțime de componente benefice pentru sănătate: antioxidanți, micronutrienți, vitamine, fier și carbohidrați buni. De asemenea, broccoli conține un nivel ridicat de vitamina K, estimările fiind că un broccoli asigură 98% din doza zilnică recomandată de doctori în privința acestei vitamine.

Vitamina K contribuie la formarea sfingolipidelor, o grăsime prezentă în cantități mari în celulele nervoase. Studiile au scos la iveală că persoanele în vârstă cu un nivel bun de vitamina K au o memorie mai bună și capacități cognitive mai ridicate. O porție de broccoli servită zilnic contribuie, de asemenea, la blocarea apariției bolii Alzheimer. Ca să nu mai amintim de faptul că această legumă e excelentă pentru sistemul imunitar.

Ultimele postari ale lui Academia Barbatilor (vezi toate)