Test cu BMW i3 – Andromeda de zi cu zi

Rareș Lazăr

, Auto

Stau la semafor și deja m-am obișnuit cu liniștea din BMW i3. Ar putea să se întâmple orice în jur, că nu aș simți. Sistemul audio de la Harman/Kardon își face treaba foarte bine și mă lasă să îmi ascult liniștit playlist-ul de gospel preferat. Aud din dreapta un strigăt înfundat de antifonarea aproape perfectă : „Boss, boss!”.

Credeam că e băiatul care spală parbrize sau care încearcă să-mi vândă cuțite „din alea de la nemți”. Ce să vezi, era puștanul cu Seria 3 de Bulgaria… „ce navă spațială mai e și asta boss?  Eu nu am mai văzut bemveu ca ăsta. E concept?”.

I-am explicat că e vorba de un BMW electric, adică i3. Când i-am amintit și prețul, i-a picat fața și a zis cu un aer de superioritate „Mai bine îmi iau X5”.

Da, la prima vedere, un X5 ar fi alegerea mai bună, dar dacă stai în București sau într-un oraș mare și nu faci mai mult de 100 de kilometrii pe zi, ce rost are? Ce rost are să poluezi? Să plătești la stat impozitul? Să plătești peste 50 de lei pe suta de kilometri și încă multe sute de lei pe revizii?

Dacă ești încă pe gânduri, te invit să descoperim cea mai bună mașină de oraș din toate timpurie. Câtă vreme poți trece peste prețul piperat de achiziție, BMW i3 rămâne cel mai economic mod de a face naveta de acasă la serviciu și poate și câteva drumuri nu mai lungi de 100 de km.

Cum se simte Bmw i3?

Mașina este construită cu ajutorul unui nou sistem numit CFRP, adică părțile de structură ale mașinii sunt făcute din fibră de carbon și plastic în locul clasicelor: oțel și aluminiu. Acest lucru se simte pentru că mașina este mai ușoară iar puterea dezvoltată de motorul electric în combinație cu greutatea acesteia fac din BMW i3 o adevărată rachetă. Pe scurt, îți dă senzația unui hot-hatch cu pretenții de 2017 și chiar dacă ai vrea să mergi cât mai economic, accelerația însoțită de cuplul instant devin addictive.

La interior remarcăm grija și calitatea unei mărci premium pentru cumpărător Materialele sunt de cea mai bună calitate chiar dacă sunt reciclate. 25% din plasticul utilizat la interior este deja reciclat iar țesătura de pe suprafața scaunelor este realizată integral din fibre reciclate. De asemenea, la interior găsim anouri realizate din fibre de kenaf, o plantă tropicală care produce o fibră asemănătoare cu iuta. Lemnul de pe bord este de fapt eucalipt provenit din plantații eco din Europa. Încă un lucru care trebuie amintit este spațiul impresionant de la interior și poziția înaltă a șoferului. S-a întâmplat ca de multe ori, în trafic, să mă aflu la același nivel de înălțime cu suv-uri de clasă mică.

Merită banii?

Deși se vor găsi mulți cârcotași care să comenteze pe tema prețului care pleacă de la 37.485 de euro cu TVA, statul oferă un discount de 10.000 de euro la achiziționarea unei mașini electrice prin programul Rabla Plus. La un preț de achiziționare de aproximativ 27.000 de euro i3 pune într-o poziție grea celelalte compacte premium precum Mercedes A-Klasse, Audi A3 și chiar sora BMW Seria 1 care au prețuri de pornire undeva în jurul sumei de 25.000 de euro. Pentru un plus de 2000 de euro ai o mașină fără taxe, fără costuri mari de exploatare, o mașină care nu poluează și este scutită de anumite taxe și impozite. Să mai zic că suta de kilometri costă aproximativ 7 lei dacă plătești pentru curent? Apropo, au apărut destule stații de încărcare gratuite prin București.

Concluzie

BMW i3 este o alegere interesantă care pune pe gânduri chiar și cel mai tradiționalist pasionat de automobile. Senzația de condus este una nouă dar rămâne caracteristică spiritului cu care BMW ne-a obișnuit. Cred totuși că BMW poate mai mult și că în anul de glorie al mașinilor electrice, 2017, ar putea să se bată din punct de vedere al autonomiei acumulatorilor cu Tesla. 

Mai multe imagini cu BMW i3:

Ultimele postari ale lui Rareș Lazăr (vezi toate)