BRD îşi păstrează poziţia de lider al pieţei româneşti de factoring

Activitatea de factoring a BRD şi-a demonstrat soliditatea şi în anul 2016, banca menţinându-se pentru al şaptelea an consecutiv în poziţia de lider de piaţă. În acelaşi timp, BRD rămâne şi cea mai bine clasată bancă din piaţă în ceea ce priveşte calitatea serviciilor de factoring internaţional, conform statisticilor Factors Chain International.

Cu o cotă de piaţă de 20% şi o cifră de afaceri de 822 milioane EUR, BRD a derulat anul trecut operaţiuni de factoring cu peste 700 de clienţi, procesând peste 300.000 de facturi. Clienţii provin atât din categoria IMM-urilor, cât şi din cea a multinaţionalelor, din toate sectoarele economice, ponderea cea mai mare înregistrându-se în zona bunurilor de larg consum, electronice şi IT, maşini şi echipamente. Factoringul fără regres ramâne produsul cel mai reprezentativ, ponderea acestuia în totalul operaţiunilor de factoring ajungând la 89%. Acest lucru demonstrează preocuparea clienţilor pentru acoperirea riscului de neplată prelungităşi a riscului de insolvenţă a debitorilor cedaţi, pentru soluţii de optimizare a cash-flow-ului şi a bilanţului.

„Ne-am concentrat atât pe diversificarea portofoliului, care a adus creşterea numărului clienţilor din categoria IMM, pe dezvoltarea de produse noi,cât şi pe creşterea eficienţei operaţionale. Operaţiunile de reverse factoring sau Supply Chain Finance au reprezentat şi ele o axă prioritară de dezvoltare a activităţii.Banca a implementat 15 programe în care sunt în prezent înrolaţi peste 250 de clienţi, în calitatea lor de furnizori ai unor companii mari, beneficiind astfel de finanţare în condiţii competitive de preţşi de un flux operaţional simplificat”, a declarat Anca Dogaru, Director adjunct al departamentului Global Transaction Banking al BRD.

Activitatea de factoring a BRD face parte din linia internaţională de business creată la nivelul grupului SociétéGénérale. „Anul 2017 a debutat bine pentru activitatea de factoring,cea mai mare parte din tranzacţiile negociate anul trecut fiind în curs de finalizare sau chiar implementate deja, astfel încât înregistrăm o creştere în jur de 40% a volumelor”, spune Anca Dogaru.

Activitatea de factoring a BRD este parte a departamentului Global Transaction Banking, care reuneşte 4 linii de business: Plăţi şi Cash Manangement, Factoring,Trade Finance (Services) şi Bănci Corespondente, integrate la rândul lor în liniile de business internaţionale ale Société Générale, centre de expertiză create pentru a facilita dezvoltarea activităţii clienţilor băncii. De asemenea, tot în 2016, BRD a primit din partea revistei americane « Global Finance » premiul pentru cea mai bună bancă de Trade Finance din România.

BRD – Groupe Société Générale are 2,28 milioane de clienţi activi şi operează o reţea de peste 800 de unităţi. BRD ocupă o poziţie importantă pe piaţa românească a cardurilor, cu aproximativ 2,2 milioane de carduri valide şi o reţea de acceptare de aproximativ 27 700 POS-uri şi mai mult de 1 500 ATM-uri.Activele totale ale băncii erau, la 31 decembrie 2016, de 50,6 mld RON.
BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 145 000 de angajaţi în 66 de ţări şi 31 de milioane de clienţi în întreaga lume, în trei activităţi-cheie:

  • Retail banking în Franţa
  • Retail banking internaţional, servicii financiare şi asigurări
  • Corporate & investment banking, private banking, administrare de active şi servicii pentru investitori