Cum să pui masă musculară dacă ești prea slab

Te urci pe cântar zilnic și cobori de pe el cu privirea încruntată: nu ai luat nici măcar 10 grame în plus iar fizicul tău arată precum cel al unui biet anorexic pe care-l suflă cea mai umilă briză de primăvară. Deși mănânci în neștire, deși analizele ți-au ieșit perfect, corpul tău refuză să se „împlinească” iar încrederea în tine scade din ce în ce mai tare. Ce e de făcut ca să te-ngrași?

În primul rând, nu dispera. Odată cu înaintarea în vârstă, metabolismul organismului se va schimba în mod cert iar kilogramele vor începe să se acumuleze, făcându-te să-ți amintești cu nostalgie de perioada „slabă” și să-ți dorești să se oprească. Până atunci însă, iată câteva lucruri pe care le poți încerca în perioada în care vrei să fii mai gras dar nu poți.

Mănâncă la fiecare 2-3 ore

Organismul tău are nevoie în mod constant de nutrienți, în special atunci când vrei să pui câteva kilograme pe tine. De aceea, trei mese pe zi nu sunt suficiente. Mănâncă un mic dejun consistent și sănătos iar după două ore mai ia o gustare. Ia prânzul, bogat în proteine, apoi o altă gustare, după alte două-trei ore. Fă un pic de sport, iar după activitatea fizică bea un shake, după care, seara, înainte de ora 8, mănâncă o cină sănătoasă. Dacă vrei, înainte de culcare poți bea încă un shake, pentru ca mușchii să nu se „înfometeze” pe perioada somnului.

Hrănește-ți mușchii

Mâncatul e cel mai important lucru atunci când vine vorba de a câștiga masă musculară. Trebuie să mănânci o mulțime de proteine, care ajută la creșterea în volum a mușchilor dar ai nevoie și de carbohidrați, care sunt principala sursă de energie a organismului. Dacă nu consumi suficient de mulți carbohidrați pe parcursul zilei, organismul va începe să folosească proteinele și mușchii, pentru a-și trage energia. Cele mai bune alimente pentru masa musculară sunt carnea de pui, carnea de curcan, fripturile, orezul, pastele, nucile, ouăle laptele și peștele. Trece-le în meniu!

Odihna e importantă

Mulți bărbați au impresia că le crește masa musculară doar atunci când fac exerciții la sală. Greșit! Dacă nu dai organismului suficient de mulți nutrienți și nu îi oferi perioade de odihnă, vei lucra, de fapt, împotriva lui. Între perioadele de activitate fizică trebuie să te odihnești, pentru ca masa musculară să poată crește. Deci lucrează, dar cu cap! Nu te suprasolicita fără sens, ci desfășoară programe de antrenamente sugerate de profesioniști.

Focusează-te pe exerciții combinate

Nu te baza pe tot felul de aparate complicate cu care să lucrezi la sală. Acestea nu sunt eficiente, în special la începutul antrenamentelor, când ai nevoie să crești masa musculară în tot corpul, nu doar pe abdomen, piept și brațe. Așa că lucrează combinând exercițiile și introducând în program genoflexiuni, abdomene, flotări etc. Și mai bine… du-te la bazin! Înotul solicită toate grupele de mușchi.

Stabilește-ți targeturi

E mai ușor să te motivezi dacă-ți stabilești niște targeturi fixe, cum ar fi – să pui pe tine 10 kg într-un an sau să faci 100 de flotări în 3 luni. Monitorizează-ți evoluția lună de lună, notează zilnic câte flotări faci și câte grame acumulezi. La intervale regulate, măsoară-ți brațele, pieptul și talia.

Ultimele postari ale lui Academia Barbatilor (vezi toate)