Cum să reduceţi nivelul colesterolului

academia barbatilor

Colesterol este o substanţă grasă produsă de ficat ce are un rol foarte importante pentru organismul uman, de la refacerea membranelor celulare (reparaţii celulare, regenerări tisulare) până la combinarea cu hormonii implicaţi în majoritatea proceselor vitale. Particulele de colesterol pătrund în circuitul sanguin pentru a-şi exercita funcţiile, ca mai apoi să fie necesar să iasă din vasele sanguine prin pereţii acestora.

Atunci când concentraţia colesterolului în sânge este mai mare decât ar trebui, aceste molecule grase se acumulează la nivelul pereţilor vaselor sanguine (pe care nu mai reuşesc să le străbată), formând plăci grase, care conduc la boala numita arterioscleroză.

Printre factorii care duc la creşterea colesterolului se numără: alimentaţia necorespunzătoare, cu multe grăsimi animale; alcoolul; fumatul; cofeina; stresul; unele medicamente.

Printre alimentele recomandate de specialişti pentru scăderea colesterolul amintim:

1. Cerealele, consumate în fiecare dimineaţă, fie cu lapte, fie cu iaurt. Totodată, acestea au un efect energizant, stabilizează tranzitul intestinal şi digestia, combat constipaţia, au multe vitamine din complexul B etc.

2. Soia este renumită pentru numeroasele sale beneficii, însă unele produse din soia modificate genetic îşi pierd din eficienţă.

3. Măslinele şi uleiul de măsline stabilizează concentraţia colesterolului în sânge.

4. Peştele (în special somon sau somn)- cu cât carnea de peşte este mai grasă, cu atât efectele sunt mai mari.

5. Fructele şi legumele asigură o cantitate importantă de nutrienţi necesari funcţionării normale a organismului şi menţinerii tonusului sistemului imunitar.

6. Ceapa şi usturoiul, consumate oricând în timpul zilei, scad colesterolul, având totodată indicaţie şi pentru întărirea sistemului imunitar, pentru tratarea insomniilor etc.

7. Seminţele de floarea soarelui conţin acid linoleic, reducând depozitele de colesterol din pereţii vaselor de sânge (arterelor).

8. Seminţele de coriandru sunt indicate inclusiv în unele afecţiuni renale, cardiace, hipertensiune, edeme etc.

9. Lecitina, folosită în special în stările de oboseală psihică, este o substanţă indispensabilă ficatului, fiind implicată în reglarea secreţiei bilei şi totodată reglând concentraţia colesterolului.

10. Vinetele conţin vitaminele P şi C ce ajută la scăderea colesterolului în sânge şi reduc riscul ca acesta să se depună la nivelul pereţilor vaselor sanguine, împiedicând inclusiv infarct miocardic.

Pe cât posibil, pentru reducerea colesterolului trebuie să consumaţi mai puţine ouă prăjite şi prăjeli în general, unt, frişcă, îngheţată, creme de prăjituri grase, carne grasă (oaie sau porc), mezeluri.

Vă dorim o viaţă sănătoasă cu un colesterol, pe cât posibil, în limite acceptabile 😉 !