Cum să scapi de burtă (2) – prin exerciții fizice

Am văzut cum să scapi de burtă având grijă de dieta zilnică, acum să ne îndreptăm atenția către celălalt aspect al vieții unui deținător de colaci în jurul taliei: activitatea fizică. O viață sedentară conduce automat la depuneri abdominale iar o dietă bine echilibrată e cu atât mai eficientă dacă e asortată unui stil activ, ce implică mișcare.

1 Începe să fii activ

Exercițiile fizice ajută mult la pierderea kilogramelor prin arderea caloriilor și activarea metabolismului. O activitate cardio constantă contribuie în bună măsură la reducerea burții. Alergările, drumețiile, mersul pe bicicletă și înotul sunt exemple de exerciții cardio care ard calorii. Programează-ți câte o ședință de minim 30 de minute, de cinci ori pe săptămână, pentru a avea un punct de plecare.

Dacă nu vrei să exersezi în fiecare zi, atunci găsește un mod prin care să aduci mișcarea în rutina cotidiană. Urcă niște scări, în loc să iei liftul, parchează cât mai departe de locul în care trebuie să ajungi, folosește un birou la care să stai în picioare. Amintește-ți că e foarte important să faci mișcare dacă ai un job sedentar.

2 Include un antrenament de forță

Pe măsură ce înaintezi în vârstă îți va fi tot mai greu să scapi de burtă, în bună măsură din cauză că masa musculară scade în mod natural din ce în ce mai mult dar și pentru că acumularea de grăsimi în jurul abdomenului e din ce în ce mai mare. Menținerea masei musculare poate preveni acest lucru. Iar asta se poate face prin includerea de două ori pe săptămână a unui program de 20-30 minute de forță sau rezistență.

3 Include exerciții pentru întreg corpul

Focusarea exclusivă pe exerciții de genul abdomenelor sau flotărilor te va ajuta să-ți întărești organismul dar nu va duce la eliminarea burții. Acestea vizează anumite categorii de mușchi, însă grăsimea depusă în jurul taliei va rămâne acolo. E necesar să ai în grijă întregul corp, să combini exercițiile cardio cu o dietă sănătoasă și, desigur, în acest context să acorzi o atenție sporită exercițiilor care au în vedere zona abdominală.

4 Găsește-ți un partener de antrenament

Să recunoaștem: exercițiile fizice sunt plictisitoare. Dar dacă ai un prieten cu care să mergi la sală sau împreună cu care să desfășori programul de fitness, totul va deveni mai distractiv. Vă puteți impulsiona și, dacă sunteți persoane cu spirit de competiție, vă puteți chiar lua la întrecere în atingerea targeturilor zilnice.