Dieta Ketogenică- mănâncă grăsimi pentru a arde ţesutul adipos

Statisticile care arată cu unul din cinci români este supraponderal ne situează pe un loc convenabil în Europa. Însă  doar 10% dintre românii cu probleme de greutate consultă un specialist. Printre cele mai frecvente metode de slăbit alese de ei se numără înfometarea şi adoptarea unui regim nesănătos,  cu efecte devastatoare pe termen lung.

Specialiștii recomandă adoptarea unor diete individualizate, menite să întrunească toate caracteristicile unei alimentații corecte și sănătoase, care să se adapteze gusturilor și preferințelor fiecărei persoane şi care să se transforme într-un stil de viaţă.

Printre  dietele  percepute  ca  stil  de  viață  se  numărăși  dieta  ketogenică.  Este  vorba  despre  o  dietă concepută  încă  din  1924  de  către  Dr.  Russell  Wilder  la  Clinica  Mayo,  dar  care  a  fost  îmbunătățită de-a lungul  timpului și  care  înregistrează  rezultate  promițătoare  în  prezent,  fiind  adoptată  de  tot  mai  mulți oameni.  Inițial  această  a  fost  folosită  în  special  în  scop  medical  pentru  controlul  crizelor  epileptice  la persoanele  care  nu  răspund  tratamentului  medicamentos.

Ce sunt dietele ketogenice?

Dieta ketogenica este o dietă în care majoritatea caloriilor provin din grăsimi, consumul de proteine este redus la 1-1,5 grame pe kilogram/corp, iar carbohidraţii sunt menţinuţi la minimum (20-40g pe zi). Scopul dietei ketogenice este de a realiza o stare metabolică numit cetoza (ketoza), forţând organismul să ardă grăsimi, mai degrabă decât carbohidraţi. Adică arzi ţesut adipos în locul energiei.

Principiiile dietei Ketogenice

Principiiile dietei Ketogenice

Printre beneficiile acestei diete, susţinătorii săi enumeră: arderea  accelerată  a  grăsimilor,  suprimarea senzaţiei  de  foame,  încetinirea  creşterii  unor  tumori,  claritate  mentală,  reglarea  glicemiei etc.  Mai mult, se pare că dieta ketogenică este cea preferată în cazurile de diabet, cancer, epilepsie, Alzheimer, Parkinson, boli de inimă sau chiar acnee.

Ce mâncăm?

Aportul de nutrienţi într-o dietă ketogenica de obicei, funcționează la aproximativ 70-75% calorii din grăsimi, 20-25% din proteine, și 5-10% din carbohidraţi.

  • alunele de pădure, migdalele crude, diverse tipuri de seminţe
  • uleiurile vegetale: in, cocos, cânepă, germeni de grâu, avocado, nuci, seminţe de dovleac, măsline, porumb şi seminte de struguri
  •  smântâna fermentată
  • untul
  • avocado
  • cocosul
  • slănina
  • măduva
  • creier şi ficat
  • carne de vită,  porc, oaie, peşte şi brânza nu trebuie să lipsească din meniul zilnic, dar evită cantităţile mari din cauza toxinelor pe care le poţi prelua din carne

 

Alimente recomandate în Dieta Ketogenica

Alimente recomandate în Dieta Ketogenica

 

  • Fibrele şi carbohidraţii trebuie mâncate în cantităţi limitate. Printre alimentele care conţin aceste substanţe nutritive permise în dieta Ketogenică se numără salata, spanacul, broccoli, varza, ceapa, fasolea verde, castraveţii şi roşiile. Nutriţioniştii avertizează că în cazul în care într-una din zile alegeţi sa mâncaţi nuci sau migdale, evitaţi să mai adăugaţi în meniul zilnic alimentele menţionate mai sus, deoarece acestea două reprezintă o sursă bogată de fibre şi carbohidraţi.

Alimente interzise:

  • orice fel de cereale si produse derivate (fulgi, paste, paine), porumb
  • cartofi, fructe (cu cateva exceptii)
  • lactate nefermentate (pot contine lactoza, zaharul din lapte)
  • miere, zahar
  • bauturi carbogazoase, alcool.

 

Piramida alimentelor în dieta ketogenica

Piramida alimentelor în dieta ketogenica

Cu ce este diferită dieta ketogenică?

Comparând-o  cu  celelalte  diete  bazate  pe  un  nivel  redus  de  carbohidrați, dieta  ketogenică  se  diferențiază  prin  faptul  că  aceasta  duce  la  pierderea  în  greutate  fără  a  fi  nevoie  să numeri caloriile  sau  să ții evidența  alimentelor.  Studiile  au  dovedit  că  această  dietă  ajută  la  pierderea  în greutate mai repede și mai sănătos spre deosebire de alte diete asemănătoare și, în plus, îmbunătățește funcționalitatea organismului și starea de sănătate.

Pentru că dieta ketogenică să devină un stil de viaţă sănătos este nevoie de atenţie acordată în special în obţinerea  unor  alimente  calitative, ştiut  fiind  faptul  că  în  stratul  de  grăsime  al  animalelor  găsim concentrate  anumite  toxine  (ex.  Pesticide  din mediu), şi  apoi,  prin  modalităţile  de  preparare,  grăsimile riscă  să  fie  denaturate,  oxidate.  Devine  astfel  indispensabilă  administrarea  de  suplimente  nutritive  cu efect protector şi antioxidant.

Este una dintre cele mai eficiente diete pentru slăbire (dar poate fi folosită şi pentru creşterea în masă musculară),  maximizând  acele  procese  metabolice  responsabile  cu arderea  grăsimilor,  măreşte  energia psihică şi fizica, reduce apetitul, păstrează masă musculară în combinaţie cu un antrenament inteligent, este  uşor  de ţinut,  atâta  timp  cât  exista  motivaţie şi  se  respectă  principiile,  scade  colesterolul răuşi total,  poate  mări  nivelul  hormonului  de  creştere  (somatotropin  sau  HGH)”,  susţine  psiho-nutritionistul Bianca Pătraşcu, specialist în cadrul Global Welness System.

În prima fază a dietei se va elimina în special apa în exces, se reduce conținutul intestinal și rezervele de carbohidrați  din  ficat și  mușchi.  Abia  după  aproximativ  1-2  săptămâni  ne  putem  gândi  la  o  medie  de 500g  pe  săptămână  ca  o  slăbire  sănătoasă.  Trebuie ţinut  cont  că  în  stratul  de  grăsime  avem şi  toxine, acum eliminate în sânge. Deci trebuie să dăm timp corpului să ardă grăsimea şi să se detoxifice.

Pentru  a-şi  conserva  proteinele,  corpul  începe  de  asemenea  să  caute  surse  de  proteine  ce  nu  aparţin organismului,  cum  ar  fi:   tumorile  sub  formă  de  fibroze, ţesuturi degenerative, bacterii, viruşi, sau alte componente organice care pot fi folosite pe post de  combustibil. Acest  aspect  reprezintă  principalul  motiv  pentru  care  dieta  ketogenica  produce  efecte  benefice  asupra organismului. În plus, în această perioadă de cetoza (ketoza) intensă corpul se afla într-o stare similară cu somnul –un ciclu de odihnăşi detoxifieri. Organismul începe să se concentreze pe eliminarea toxinelor şi vindecarea şi regenerarea ţesuturilor şi organelorafectate/deteriorate.

Sursa foto: PR

Sursa foto: PR

Nu mânca haotic!

Dacă eşti interesat de pierderea în greutate cu ajutorul dietei Keto, în cadrul Centrului de Recuperare și Medicină Integrativă Global Wellness System, specialiştii împreună cu  psiho-nutritionistul  Bianca  Pătraşcu,  te pot ajuta cu toate informaţiile şi recomandările de care ai nevoie pentru convertirea la un stil de viaţă sănătos.

Leave a Reply