Cristian Danciu, co-fondator Triptic Studio: “Inspirația trebuie să te găsească la muncă”

  1. De unde a venit ideea de afacere?

De la Atelierul de proiectare – un proiect de voluntariat conceput in 2011 de Adrian Tutuianu si Aurel Basuc, tineri arhitecti, inca studenti in acel moment. Mi-a placut proiectul din primul moment si m-am implicat in dezvoltarea lui prin crearea unei strategii de dezvoltare si management. Echipa Atelierul de Proiectare a fost formata din elita studentilor Facultatii de Arhitectura care si-au dorit sa ofere mai mult mediului studentesc din acest domeniu.

  1. Cât a durat până când ai decis să pui în aplicare această idee?

Triptic Studio este un birou de arhitectura care s-a nascut ca un pas firesc in cariera fondatorilor Atelierului de proiectare asa ca astazi, din echipa fac parte membrii fondatori si management advisorul –  eu. Practic a durat 6 luni din momentul in care am decis sa facem trecerea de la voluntariat la antreprenoriat

In acest timp, am transpus in business concepte teoretice atat din domeniul arhitecturii cat si din management. Pasul cel mai important, din punctul meu de vedere, la inceputul unui business este definirea strategiei entitatii si construirea structurii operationale. Astfel tot ce se creeaza peste are o baza solida si poate fi subiectul unei dezvoltari sustenabile. Intotdeauna partea cu definirea si gasirea numelui firmei este amuzanta si interesanta. La noi a fost simplu: cea mai solida structura si regasita in universul vazut si nevazut este structura triptica, tripla etc. Si Studioul reprezinta spatiul de creatie si dezvoltare al acestei structuri. Asadar primele 6 luni au fost pur organizatorice si de definire a strategiei pe termen scurt si mediu.

  1. De ce ai ales acest domeniu?

Nu eu am ales domeniul ci domeniul m-a ales pe mine. Business Developmentul in general are avantajul de a detine anumite principii aplicabile in foarte multe arii. Desigur exista o limitare a acestor principii si acolo incepe partea interesanta.

Arhitectura este o arta in adevaratul sens al cuvantului si necesita mai multa creativitate. Partea de management si development se bazeaza pe actiuni repetitive si o atentie sporita in organizare. Astfel apare un oarecare contrast intre principii si succesul apare atunci cand este gasita calea de mijloc dintre cele doua. Nu este foarte usor deoarece o invadare agresiva din partea managementului in activitatea creativa poate duce la alterarea sau chiar stoparea acesteia. In cazul Triptic Studio, am reusit sa facem din acest proces unul constructiv si stimulant.

  1. Care a fost investiţia inițială?

5000 EUR

  1. Care au fost sursele de finanţare?

Economiile proprii

  1. Unde ți-ai propus să duci acest business în următorii 5 ani?

In punctul in care un competitior cu aceleasi resurse si circumstante isi propune sa il duca in 10 ani.

  1. Care este modelul tău anterprenorial? Dar moral?

Tatal meu. Intr-un business ca si in viata, cel mai important lucru il reprezinta seriozitatea si calitatea de a ramane cu picioarele pe pamant. In plus, o zi bine planificata este pe jumatate rezolvata. Acelasi lucru il pot spune si despre un proiect, o idee, un business. Respectul fata de oamenii cu care lucrezi atat ca parteneri interni cat si externi sau clienti, este esential. Astfel il pot cita spunand ca „ Atitudinea ta determina Altitudinea ta”.

  1. Consideri că ai făcut greșeli până acum în business? Care sunt acelea?

Bineinteles. Greselile sunt parte din procesul de invatare si de business. Fara ele nu ne putem dezvolta. Imi este greu sa le enumar dar pot spune ca una din ele a fost lipsa curajului de a incepe mai devreme.

  1. Care este secretul unei afaceri de succes?

Munca sustinuta de ambitie si de respectul fata de sine si de cei de langa tine. Activul principal al unui business de servicii il reprezinta Echipa. Pregatirea si organizarea echipei are un impact major in succesul businessului. Prin urmare, tot ce tine de procedura interna si organizarea proceselor atat interne cat si externe asigura reusita. Cum timpul este esential in livrarea proiectelor, implementarea unui sistem de time management duce la un feedback pozitiv din partea clientului si implicit, recomandarea serviciilor catre alti potentiali clienti. Sunt de parere ca pregatirea periodica (prin traininguri, cursuri etc) a echipei duce la formarea unor veritabili lideri care, la randul lor, pot pregati alti potentiali lideri.

Desigur, nu trebuie neglijata nici partea de business development care contribuie la diversificarea si cresterea portofoliului.

  1. Ce sfaturi te-au ajutat la începutul carierei şi de la cine le-ai primit?

Focus! Simplu si cuprinzator, de la tatal meu.

  1. Exista lecții pe care le-ai învăţat de la propria afacere?

Propria afacere este cea mai mare provocare pentru mine pana acum. Cel mai important ar fi legata de puterea de a realiza lucruri marete daca reusesti sa iti canalizezi energia si gandurile intr-un singur punct tinand cont de faptul ca timpul este cea mai pretioasa resursa.

  1. Care este motto-ul după care te ghidezi în afaceri?

„ I hated every minute of training, but I said, „ Don’t quit. Suffer now and live the rest of your life as a Champion!” Muhammad Ali

  1. Care este cartea preferata?

George Orwell 1984

  1. Care sunt cele mai importante 3 sfaturi pentru un tanar care doreste sa porneasca o afacere?

  • Indrazneste! Dream Big
  • Inspiratia trebuie sa te gaseasca la munca
  • Seteaza-ti obiective SMART si… FOCUS!
  1. Ce te motivează?

Proiectia in prezent a viitorului.

  1. Care este programul obișnuit de lucru într-o zi a săptămânii?

07.30 – Wake up

08.00 – Micul Dejun

09.00 – Birou si intalniri cu partenerii de afaceri sau cu potentialii clienti

18.00 – Sport

23.00 – Power off

  1. Ce faci în weekend-uri?

Ceea ce imi lipseste in timpul saptamanii. Socializare si distractie.

  1. Care este cel mai important avantaj în a fi antreprenor?

„Your only limit is you”.

  1. Dar dezavantaj?

Limita dintre viata personala si profesionala devine o linie foarte subtire si sensibila.