Viața unui bărbat în 14 parfumuri

Îți amintești când ai început să folosești prima oară un parfum? A fost când erai adolescent? Când ai ieșit cu prima ta prietenă? Când te-ai dus la Balul Bobocilor? Când ai descoperit că tatăl tău are o sticlă cu un lichid care miroase frumos și nu poate fi băut? Parfumul joacă un rol esențial în afișarea personalității unui bărbat.

Fiecare bărbat are cel puțin un parfum preferat. Unii folosesc același parfum toată viața. Alții schimbă, tot schimbă, caută, încearcă și nu reușesc să se stabilizeze. În definitiv, relația unui bărbat cu un parfum are câteva similarități cu relațiile pe care acesta le are cu femeile ce apar pe parcursul vieții lui. Un studiu comandat de aeroportul Heathrow, din Londra, relevă faptul că, în timpul vieții, bărbatul obișnuit va folosi, în medie, 8 parfumuri diferite.  Noi am identificat câteva parfumuri care se pretează pentru fiecare etapă din viața unui bărbat, începând cu adolescența și terminând cu senectutea anilor 60-70. Să le luăm pe rând.

Adolescența

În liceu, viața e simplă, în egală măsură cu faptul că e teribil de complicată. Te îndrăgostești mai mult sau mai puțin platonic, cu banii stai la mâna părinților dar, nu uita, acum începi să-ți formezi stilul. Ce parfumuri ai putea folosi? Unele care să-ți reflecte tinerețea și care să nu se răspândească agresiv în clasă. Ca de exemplu:

Nautica Voyage – un parfum proaspăt, perfect pentru timpul zilei și pentru lunile calde, cu note de măr, lemn de cedru, lotus de apă, mosc.

Joop Pour Homme – un parfum „cald”, condimentat și proaspăt în același timp. Poate fi folosit înainte de a pleca la școală sau înainte de a merge la o întâlnire. Note florale, mirodenii exotice, paciuli și miere.

Acqua di Gio by Armani – un parfum pe care pe vremuri îl descopereau și cei trecuți de 20 de ani dar care a devenit atât de clasic încât adolescenții îl pot considera un parfum de căpătâi. E ușor, versatil, pretabil pentru orice ocazie, femeile îl adoră iar notele de citrice îl fac delicios.

La 20 de ani

În prima jumătate a anilor 20, un bărbat își petrece mai degrabă mult timp cu prietenii, pierzând nopțile prin cluburi. Așa că își va dori să miroasă bine. Nu extraordinar de bine, ceea ce-i face misiunea mai ușoară. Parfumurile cu note de lavandă, citrice sau geranium sunt exact ceea ce-i recomandă… specialiștii.

The One by Dolce & Gabbana – un parfum light și sexy dar care denotă seriozitate, foarte bine cotat, cu arome dulci, versatil și potrivit pentru diverse ocazii.

Versace pour Homme by Versace – un parfum subtil care cucerește pe loc doamnele, cu nuanțe curate și cu o persistență îndelungată, putând fi folosit cu orice ocazie.

Le Male Jean Paul Gautier – intens și sensibil, modern, masculin și gentil. Un parfum care seduce prin unicitate și contraste, cu note centrale de scorțișoară, chimion și flori de portocal.

La 30 de ani

Dacă adolescența și anii 20 au fost vremuri de experimente, odată ajuns la 30 de ani, un bărbat devine mai matur și, totodată, începe să câștige mai bine, suficient cât să-și permită parfumuri mai scumpe. În plus, în anii 30, bărbatul se simte bine în propria piele și dacă până acum, aromele florale și de citrice dominau simțurile, acestea încep să fie detronate de moscuri.

Eau Sauvage Christian Dior for men – Un parfum proaspăt și recognoscibil, cu arome de rozmarin și tonuri lemnoase, la care se adaugă bergamota, busuiocul, lavanda și multe altele. Un clasic creat în 1966.

Paco Rabanne Invictus – Un adevărat învingător, lansat în 2013, care emană dinamism, energie și forță prin compoziția lui acvatic-lemnoasă cu note distincte de mandarine, ambră cenușie, iasomie, mușchi de stejar, paciuli, dafin.

Hermès Terre D’Hermès – Un parfum elegant și fermecător, ce poate reprezenta alegerea perfectă pentru momentul nunții, cu note de scorțișoară, bergamotă, cardamon, trifoi, vanilie, iasomie, cedru, lemn de santal și citrice verzi.

La 40 

La 40 de ani, bărbații încep să aprecieze din ce în ce mai mult lucrurile de calitate iar veniturile în creștere permit achiziții tot mai scumpe. E momentul perfect pentru a începe explorarea brandurilor clasice de înaltă ținută, care să reflecte maturitate și inteligență. În anii 40, bărbații își îndreaptă atenția către nume precum Creed (casă fondată în 1760), Floris (1730), Penhaligon’s (1870) sau Acqua Di Parma (1960).

Creed Aventus – creat de maestrul parfumier Olivier Creed în 2010, e cel mai bine vândut parfum din istoria brandului, o alegere sofisticată, pentru bărbații care savurează viața bine trăită, cu arome lemnoase, proaspete, cu note de ananas, coacăze negre, măr și bergamotă.

Acqua di Parma Colonia Intensa – un parfum lemnos și citric, pentru bărbați moderni și dinamici, a căror eleganță e etalată neostentativ. Personalitate și stil, cu note principale de bergamotă proaspătă, cardamon și ghimbir oriental.

Yves Saint Laurent Pour Homme – un parfum lansat în 1971, cu nota de bază paciuli și cu arome de citrice – lămâie de Amalfi, petit grain și mentă.

La 50

Un bărbat de succes care ajunge la 50 de ani nu prea mai are multe lucruri de demonstrat. Are suficient de multă încredere în el însuși, stă bine cu banii și apreciază lucrurile fine. A ajuns la un nivel de gândire deschis și a experimentat multe lucruri, așa încât se poate îndrepta cu lejeritate spre zonele rafinate ale vieții. Parfumurile elegante, gen Light My Fire, de la Kilian (cu note de tabac) s-ar putea să-i vină mânușă.

Kilian Light My Fire – un parfum care stimulează simțurile bărbaților și femeilor în egală măsură, cu note de paciuli, chimion, miere, semințe de tonka și cu un plonjon adânc în aroma intensă a frunzelor de tutun.

Anii 60 și 70

Pe măsură ce înaintăm în vârstă, producția de sebum, uleiul natural al pielii, încetinește, făcând pielea mult mai uscată. De aici rezultă faptul că parfumurile vor mirosi un pic diferit la contactul cu pielea, în plus, o piele uscată nu reține aromele la fel de mult precum una hidratată. Așa că bărbații au nevoie de parfumuri mai puternice, care persistă mai mult. După 60 de ani renunțăm la nuanțele ușoare, de citrice, și ne îndreptăm către trandafir, cedru, vetiver, care se vor încăpățâna să rămână pe piele.

Roja Parfums Vetiver – un parfum de tip chypre, proaspăt și rafinat, care radiază o aură virilă, naturală și elegantă, despre care parfumierul Roja Dove spunea că l-a creat „pentru a fi ultimul cuvânt în privința modului în care ar trebui să miroasă un bărbat”.