Scurt ghid al parfumului. De ce să folosești un parfum, tipuri de parfumuri, cum să cumperi un parfum

Parfumul e partea invizibilă a stilului tău de bărbat elegant, cea care produce un efect olfactiv oamenilor cu care interacționezi. Cu cât mai puternic, la modul pozitiv, este acest efect, cu atât mai mult vei fi considerat un bărbat atractiv și, automat, vei avea o mai mare încredere în tine. Prin urmare, e esențial să ai un parfum bun (sau mai multe) și să știi cum să-l folosești.

Statistica spune că 80% dintre bărbați NU folosesc un parfum. De ce? În mod cert, acest fapt se datorează unei lipse de informație, de educație și, nu în ultimul rând, de bani. Majoritatea bărbaților care folosesc parfumuri o fac deoarece au avut un tată sau un bunic în familie, care avea acest bun obicei și care le-a spus sau le-a arătat cum se face.

De ce te parfumezi

Un parfum te va face mai încrezător în tine, îți va crește magnetismul vizavi de femei și va crea un impact emoțional mai adânc la contactul cu alte persoane.

Mai atractiv pentru femei – Atunci când își aleg partenerul, mirosul joacă un rol primordial pentru femei. Un studiu european relevă faptul că în vreme ce aspectul vizual e mai important în ceea ce-l privește pe bărbat, parfumul este cel mai important factor pentru femei, când acestea țintesc un bărbat.

În plus, femeile au un simț al mirosului mai bine dezvoltat și mai fin. Încă de la naștere, fetițele îi depășesc net pe băieței în toate testele legate de miros. Ba mai mult, nasurile femeilor sunt setate în mod cert să fie mai sensibile la feromonii masculini. De aceea, parfumurile combină arome pentru a crea o experiență olfactivă memorabilă.

Conexiuni emoționale cu oamenii – mirosul e simțul cel mai puternic, iar studiile arată că este de 150.000 de ori mai sensibil decât simțul văzului. Mirosul poate detecta peste un trilion de odoruri diferite (ochii pot detecta numai 7 milioane de culori, iar acesta este o cifră estimată). De asemenea, mirosul declanșează amintiri mai bine ca orice alt simț, deoarece bulbul olfactiv e conectat direct cu sistemul limbic, denumit și „creierul emoțional”.

Impresia de bărbat stăpân pe sine – Știm că hainele contribuie la creșterea încrederii și e normal – te simți mai bine când știi că arăți bine. Purtarea unui parfum sporește această senzație, fiindcă vei ști nu doar că arăți excelent ci și miroși în consecință.

Care e diferența dintre parfum, apă de parfum, apă de toaletă și colonie?

parfumuri masculineParfum e termenul generic, unisex. Dar parfumul vine în multe forme, împărțindu-se în următoarele categorii:

Eau fresh. Este cea mai diluată variantă de parfum, conținând, de regulă 1-3% ulei de parfum în alcool sau apă. Mirosul durează mai puțin de o oră.

Apa de colonie (Eau de Cologne). Este vechiul termen pentru parfum, implementat în limba română prin apă de colonie. Este ușor, fresh, fructat, având în componență 2-4% ulei de parfum diluat în apă sau alcool. De regulă, e folosită de bărbați tineri iar mirosul persistă circa două ore.

Apa de toaletă. O compoziție light, dar mai concentrată ca apa de colonie (5-15%), care persistă de obicei până la 3 ore.

Apa de parfum. În general, descrie cel mai bine un parfum, concentrația de esență pură fiind între 15 și 20%. Mirosul apei de parfum persistă între 5 și 8 ore.

Parfumul. Termenul provine din limba latină: per fumum (prin fum). Este cel mai concentrat produs, având în componență 20-30% esență pură de parfum. O singură aplicare și mirosul va persista până la 24 de ore.

Ciclul de viață al parfumurilor

Parfumurile au un ciclu de viață compus din trei părți. Legat de acest lucru, imaginează-ți o piramidă care se evaporează încet, de la vârf, pe măsură ce ajungi la bază. Fiecare dintre cele trei secțiuni conține arome individuale, sau note, care participă împreună la ansamblul final.

Sunt trei tipuri de note diferite care compun mirosul majorității parfumurilor: cele de top, cele de mijloc, cele de bază.

Notele de top – Acestea sunt notele inițiale. Mirosul light al parfumului, pe care îl simți imediat după ce acesta ajunge pe piele. Notele de top persistă de la 15 minute la 2 ore și, de regulă, sunt miresme ușoare și florale, citrice, fructe, note marine și acvatice, mirodenii de tipul scorțișoarei.

Notele medii – Acestea relevă elementul principal al parfumului, apar și se dezvoltă după ce dispar notele de top și au o durată de viață de 3-5 ore de la momentul din care ai folosit parfumul. Notele medii includ parfumuri florale mai grele (precum iasomia) sau parfumuri verzi (iarba sau iederă), în această zonă putând să apară și parfum de scorțișoară sau cuișoare.

Notele de bază – Sunt cele care se dezvoltă ultimele, fiind sesizabile spre final. Acestea stau la baza parfumului și dau, de regulă, lungimea perioadei de persistență a mirosului. Notele de bază persistă 5-10 ore și pot fi de mosc, vanilie, piele, fum, tabac, mușchi, santal, gudron etc.

Altă clasificare a parfumurilor: de designer și de nișă

Parfumurile de designer – Sunt cele pe care le găsești în orice magazin. Aceste parfumuri, produse de companii precum Armani, Chanel, Burberry etc, costă 25 și 150 euro sticla. Sunt parfumuri care se produc pe scară largă, fiind destinate consumului de masă. Se adresează unui public larg și, în general, sunt sigure (adică nu generează reacții puternice). În mare parte sunt realizate din componente ieftine, care duc la costuri joase și producție de volum.

Parfumurile de nișă – Acestea sunt create de artiștii din industria parfumurilor, pentru o gamă selectivă de clienți, care vor să poarte ceva distinctiv sau unic. Parfumurile de nișă nu vor avea appeal-ul unui parfum de designer dar, în același timp, nuanțele lor îndrăznețe personalizează mult mai bine. Prețul unei sticle este de peste 50 de euro dar poate ajunge și la câteva sute.

Cum să cumperi parfumul potrivit

Aceleași studii științifice spun că un bărbat poate să-și selecteze singur parfumul care i se potrivește cel mai bine. Cu alte cuvinte, un lucru e cert: tu ești singurul în măsură să decizi care e parfumul „tău”. Nu-i lăsa pe alții să decidă acest lucru. Acesta este și motivul pentru care parfumurile nu trebuie niciodată făcute cadou (în afară de cazul în care știi exact ce fel de parfum folosește persoana respectivă). Prin urmare, nu renunța la parfumul ales decât dacă se aplică proverbul cu cei doi care-ți spun că ești beat și trebuie să te culci: dacă mai mulți oameni îți spun că nu ți se potrivește deloc un parfum, nu insista.

Cea mai bună metodă pentru a afla dacă un parfum nou se potrivește cu ph-ul pielii tale este să-l testezi o perioadă. Magazinele de parfumuri sunt cele mai bune medii în care să faci asta. Asigură-te însă că nu cumperi un parfum după prima impresie, lăsată de notele de top. Iar maximul de parfumuri pe care să le testezi pe piele este de patru. Deși, recomandabil este să fie doar două – câte unul pe fiecare încheietură.

parfum1 Pulverizează câte un parfum pe fiecare încheietură a mâinii (și pe partea opusă cotului, dacă vrei mai mult de două)

2 Evită să folosești acele testere de carton oferite de magazine. Pe ele vei simți doar notele de top și nu vei ști cum miroase parfumul cu adevărat pe pielea ta.

3 Înainte de a mirosi fiecare parfum în parte, ia o gură de aer. Perfect ar fi să iei o înghițitură de ceai sau de cafea (dar de regulă nu le ai la îndemână în magazin).

4 Încearcă să simți toate notele. Precum spuneam mai sus, e de așteptat ca mirosul parfumului să se schimbe în câteva ore.

5 Plimbă-te prin magazin înainte de a mirosi din nou parfumul. Notează-ți impresiile și numele parfumului.

6 Cumpără o sticlă din parfumul la care te-ai decis și începe să-l porți. Purtarea parfumului e un proces, nu o destinație. Mulți bărbați ajung să-și cumpere zece parfumuri pe care să le îndrăgească și să le poarte, fără ca asta să fie o problemă. Deci nu te gândi să rămâi musai fidel unui singur parfum toată viața, deși nici asta nu e greșit.