10 avantaje oferite de antrenamentele TRX

Academia Barbatilor

Cei mai mulți practicanți de fitness au încercat și antrenamentele TRX. Atunci când primești în dar un kit TRX, nu ai cum să nu fii motivat. Dacă arzi de nerăbdare să îți modelezi un trup sculptat, mai ales că vara bate la ușă, antrenamentele susținute, printre care și TRX-ul, reprezintă calea cea mai corectă.

TRX (Total Resistence eXercise) este un sistem de exerciții bazate pe suspensie, care lucrează la întărirea anduranței, a agilității și a rezistenței corporale prin folosirea unui kit care te menține suspendat. Dacă visezi la un abdomen cu pătrățele, atunci TRX este antrenamentul potrivit pentru tine, deoarece te va ajuta să îți întărești mușchii mediani, oferindu-ți, în același timp, și forță. Citește în continuare pentru a înțelege care sunt avantajele antrenamentelor TRX.

Ajută la construirea unei musculaturi mediane puternice

antrenamente trxAntrenamentele TRX au reputația de a construi o musculatură mediană cu adevărat puternică, într-un timp foarte scurt.În mod cert, nu este unul dintre acele tipuri de antrenament în urma cărora vezi modificări la nivelul musculaturii abdominale foarte lent.

TRX nu numai că îți face celebrul și extrem de râvnitul abdoment striat, ci îți îmbunătățește și stabilitatea, astfel încât nu doar să arăți bine, ci să te și simți bine în pielea ta, să fii ușor și agil. Forța pe care o dezvoltă musculatura din secțiunea mediană face ca abdomenul să fie foarte neted și ferm. Iar șoldurile rotunjoare nu au nici o șansă în fața exercițiilor TRX.

Este un antrenament complet

Deși antrenamentele TRX sunt celebre pentru cât de repede construiesc abdomenul striat, ele nu se limitează doar la musculatura mediană. Ai kilograme în plus? TRX te poate ajuta. Este la fel de eficient pentru pierdere în greutate, dezvoltarea forței musculare și, desigur, rezistență. Și nici nu te stoarce de energie din primele 5 minute. Utilizarea propriei greutăți pentru a face diferite exerciții ajută la exersarea întregii zone superioare a corpului.

Nu e nevoie să mergi la sală

În general, pentru a te antrena, ai nevoie de un abonament la o sală de sport, unde vei avea acces la tot felul de echipamente sportive. Pentru TRX nu îți trebuie decât un simplu kit special. Îl poți atașa de ușă, de tavan sau de orice altă suprafață solidă care să îți poată susține greutatea și nu îți mai rămâne decât să te apuci de lucrat.

Echipamentele TRX nu sunt voluminoase, deoarece greutatea ta  este cea care te va ajuta să te antrenezi, așa că le vei putea lua cu tine oriunde. Desigur,  îți vei putea lua echipamentul și la sala de sport, dacă vrei, sau chiar și în vacanță, ca să nu ratezi nicio zi de antrenament.

Diversitatea exercițiilor

Spre deosebire de majoritatea tipurilor de antrenamente, în care fiecare echipament este, de obicei, destinat unui singur tip de exercițiu, antrenamentele TRX sunt mult mai versatile. Deoarece lucrezi cu greutatea propriului corp,  vei putea efectua până la 300 de mișcări într-un singur antrenament, folosind același echipament într-o varietate de moduri.

Dacă rămâi fără idei de exerciții , nu ai de ce să îți faci griji: descarcă-ți o aplicație de antrenament TRX și urmărește imaginile și filmulețele pentru a-ți reface stocul de idei de mișcări .

Tu ești cel care controlează intensitatea

Corpul tău fiind cel care stabilește intensitatea antrenamentului, vei putea să lucrezi gradual, în funcție de cât de mult poți duce. Dacă ești la început cu antrenamentul TRX, ia-o treptat, folosește-ți doar o parte din greutatea suspendată până când te lămurești cum merge treaba. Prin simpla ajustare a unghiului de suspendare a corpului, poți fie să crești, fie să diminuezi intensitatea antrenamentului, concentrându-te fie pe exerciții de împingere, fie pe exerciții de tracțiune.

Excelent pentru cardio

Pentru că antrenamentele TRX implică întregul corp, ele sunt și o modalitate excelentă de a-ți pune inima și sângele în mișcare. Adaugă niște funii pentru un antrenament, ca să lucrezi și partea superioară a brațelor, și poți fi sigur că inclusiv unul ca Sylvester Stallone o să crape de invidie.

Prin schimbarea ritmului, pe măsură ce capeți experiență, nu numai că forța ta musculară va crește, dar vei dezvolta și mult mai multă rezistență, reușind să lucrezi minute în șir, fără să mai ai nevoie de pauză.

Antrenat pentru tot felul de situații

antrenamente trxVisezi să îți tonifiezi corpul pentru când va veni vremea de plajă?Sau te antrenezi să fii tu următorul câștigător al triatlonului Ironman, ori, mai degrabă te-ai bucura să reușești să urci câteva etaje fără să gâfâi și să îți dai ultima suflare, să îți ardă coapsele precum unui salahor epuizat de efort?

Pe măsură ce îți antrenezi cu TRX fiecare bucățică a corpului, partea superioară a brațelor, musculatura mediană și coapsele, forța musculară, flexibilitatea și anduranța corpului cresc și tu poți fi mai liniștit știind că te poți baza pe tine să îți poți atinge obiectivele.

Riscuri mai mici de accidentare

Pentru că antrenamentele TRX se bazează în mare măsură pe suspensii, există o probabilitate mult mai mică de a te accidenta decât în cazul antrenamentelor convenționale. Mulți pasionați de fitness s-au dus la sală cu visul măreț de a avea un corp ferm și antrenat și au reușit să se aleagă cu tendoane rupte, glezne sucite și dureri agonizante. Antrenamentele TRX presupun foarte puțin contact, astfel încât să te poți antrena cu adevărat intens, fără teamă de accidentare. Asigură-te, totuși, că sunt foarte bine montate cablurile!

Fără monotonie

Antrenamentele obișnuite pot deveni destul de plictisitoare după câteva luni în care faci aceleași exerciții.Când lucrurile devin monotone, este doar o chestiune de timp să îți pierzi motivația.Cu antrenamentele TRX, care presupun peste 300 de tipuri de mișcări diferite, toate folosind greutatea corporală și suspendarea, nu e loc de plictis.

În plus, antrenamentele TRX pot fi incluse în rutina ta obișnuită de antrenament pentru a o condimenta. Pe măsură ce antrenamentele tale evoluează, iar tu câștigi forță și rezistență, există întotdeauna un exercițiu mai complex și mai greu, care să îți pună la bătaie nou-construita formă fizică.

TRX este accesibil oricui

Anumite sporturi nu sunt accesibile oricui, nici chiar dacă începe cu începutul. Acesta nu este și cazul antrenamentelor TRX.Dacă ești bătrân sau tânăr, sportiv cu state vechi sau lenea-pământului, te poți apuca oricând de TRX, deoarece tu îți stabilești intensitatea antrenamentului și poți lucra în ritmul tău.

Tot ce trebuie să faci pentru a te antrena la nivelul la care îți permite forma fizică de moment, este să îți poziționezi corpul pe frânghiile de suspensie la un anumit unghi, crescând sau scăzând intensitatea, în funcție de corpul tău, evoluând apoi treptat.

Și chiar dacă ai avut un accident, poți lucra anumite zone fără probleme. TRX este un exercițiu care presupune impact redus, fiind puțin probabil să îți agraveze vreo leziune pre-existentă.

Citește și: Cele mai bune exerciții pentru un abdomen cu pătrățele