10 lucruri fascinante despre Japonia și japonezi

Academia Barbatilor

Nu știm dacă-ți plac japonezii. Dar am vrea să-ți recomandăm să vizitezi Japonia, pentru că e o țară cum nu e alta pe pământ. Amestecul de trecut, prezent și viitor fascinează pe oricine și, mai presus de orice, oamenii locului au o filosofie aparte, pe care ori o înțelegi, ori nu o înțelegi în veci dar simți că trebuie să-i porți un respect deosebit. În cele ce urmează îți prezentăm 10 lucruri pentru care Japonia și japonezii sunt diferiți:

1 Peștivorii

pescarJaponezii mănâncă mai mult pește ca oricare alt popor al lumii: circa 17 milioane de tone pe an. Japonia este cel mai mare importator de fructe de mare din lume, creveții reprezentând o treime din totalul acestora – circa 4 milioane de tone anual. Mai mult de 20% din proteinele mâncate de japonezi provin din pește și din produsele piscicole.

2 Vita bună

kobeVita japoneză Kobe este celebră pentru gustul ei deosebit. Vacile japoneze de la care provine această carne sunt îngrijite într-un mod special, ele primind masaj zilnic și, pe timp de vară, fiind tratate cu sake și bere. Adevărata vită Kobe provine de la un număr de 262 ferme din regiunea Tajima, a cărei capitală este orașul Kobe, fiecare dintre acestea crescând concomitent un număr de numai cinci animale.

3 Totul la automat

automateÎn Japonia sunt circa 5,5 milioane de automate stradale, câte una la aproape fiecare colț. Sunt automate care vând bere, cafea caldă și rece, țigări, vin, prezervative, cărți cu benzi desenate, hot dogi, becuri, pungi de orez, hârtie igienică, umbrele, ouă, reviste porno și chiar lenjerie feminină folosită.

4 Negre, nu galbene

ganguroGanguro (fața neagră) este o modă japoneză lansată în anii 90, prin care tinerele femei își bronzează la maxim pielea, își albesc părul și folosesc un machiaj extrem de colorat, în total contrast cu tenul palid, japonez.

5 Tatuaje interzise

yakuzaÎn majoritatea băilor termale publice (care se numesc onsen-uri) și în spa-uri, este interzisă intrarea celor care sunt tatuați. Motivul este acela că tatuajele amintesc de persoanele înrolate în yakuza (mafia japoneză), acestea având adesea întreg corpul „desenat” cu tot felul de mesaje și modele.

6 Hello Kitty!

hello kittyHello Kitty este un brand născut în Japonia în 1974, la început sub forma unor portofele de plastic pentru monede. Astăzi, există pe piață peste 20.000 de produse Hello Kitty, de la prăjitoare de pâine la tăiței instant, cărți de credit și hârtie igienică. Pentru fanii japonezi, pisicuța e cunoscută sub numele Kitty Chan.

7 Dragoste cu ora

love hotelHotelurile iubirii (love hotels) sunt stabilimente dedicate celor care au nevoie de o perioadă scurtă pentru a face amor. Sunt identificate prin prezența inimioarelor (și nu a stelelor) iar camerele au tarife diferite, după timpul petrecut: o scurtă „odihnă” sau o noapte întreagă. Circa 2% din populația Japoniei vizitează un asemenea hotel în fiecare zi.

8 Nuduri bărbătești

Hadaka Matsuri, sau Festivalul Nudurilor, este un festival unic în lume: mii de bărbați japonezi se dezbracă în public, conform credinței că un bărbat gol are abilitatea de a absorbi spiritele rele. Doar cele mai intime părți ale corpului rămân acoperite cu o pânză numită fundoshi.

9 Karaoke fără bani

karaokeCuvântul japonez karaoke înseamnă „orchestra goală”. Cântărețul de cabaret Daisuke Inoue a inventat în anii 70 o mașinărie care opera prin intermediul monedelor și care cânta piese muzicale intrumentale, permițând auditoriului să cânte împreună cu ea. El nu și-a patentat însă invenția așa că nu a luat niciun șfanț de pe urma ei.

10 Fără patru

Japonezii evită numărul 4 (shi) deoarece acesta se pronunță la fel cum se pronunță cuvântul moarte. Clădirile înalte nu au etajul patru. Seturile de ceai și sake se vând cu câte cinci cupe. În cadrul unei ceremonii japoneze de ceai numărul musafirilor este, de regulă, de trei sau cinci. Ca regulă, numerele impare sunt preferate numerelor pare în Japonia.