10 lucruri interesante despre Lexus, compania japoneză care a creat luxul accesibil

Academia Barbatilor

Brandul Lexus a fost creat ca o alternativă accesibilă la mașinile de lux ale altor companii automobilistice. Mai luxoase decât competitoarele din Europa și America, automobilele japoneze se vând la un preț ceva mai scăzut. Parte a celebrei companii Toyota, Lexus produce încă de la înființare unele dintre cele mai avansate mașini din punct de vedere tehnologic de pe piață. Iar dacă există un automobil de lux accesibil, atunci acesta este, cu siguranță, Lexus. Să cunoaștem mai multe despre acest brand japonez:

Citește și: 7 super-mașini sub 100.000 $ la care poți visa

1 Lux pentru americani

lexus
Președintele Eiji Toyoda. Foto: cbc.ca

Lexus a luat naștere oficial în august 1983. Noua marcă a fost creată după ce Eiji Toyoda, președintele companiei Toyota, a luat decizia să lanseze un nou brand de mașini de lux, destinate pieței americane. Președintele Toyota Corporation și-a dorit un nume nou și cu priză pentru viitoarele automobile.

2 Lexus, în loc de Alexis

În anul 1986, agenția de publicitate Saatchi & Saatchi, partener de cursă lungă al celor de la Toyota, a înființat o divizie cu numele Team One. Noua divizie a fost creată pentru a dezvolta un nou brand premium pentru Toyota. Team One a angajat o companie de consultanță, Lippincott & Margulies, pentru a veni cu sugestii legate de numele noului brand.

Compania a „produs” o listă cu 219 posibile nume, iar cel care a primit cele mai multe voturi a fost Alexis. Numai că, din pricina asocierii făcute cu Alexis Carrington, personajul din popularul serial Dynasty din anii 80, numele a fost schimbat în Lexus.

Sloganul original al companiei este: „Lexus: Neobosita căutare a perfecțiunii”.

3 Un logo simplu

lexus

Logo-ul oficial al lui Lexus a fost creat de designerul italian Giorgetto Giugiaro. El a respins prima variantă a acestuia, care reprezenta un scut heraldic, alegând în schimb, un design simplu, dar memorabil: un L stilizat, în interiorul unui oval. Conform autorului, varianta finală a logo-ului Lexus denotă imaginea luxului și tehnologiei, care nu are nevoie de decorațiuni suplimentare.

Citește și: Cum au apărut cele mai cunoscute logo-uri ale brandurilor de lux

4 Lexus LS 400, primul succes

lexus
Lexus LS 400, primul model al companiei. Foto: Bring a Trailer

În iunie 1985, constructorul de automobile japonez a creat un prototip, o primă versiune a celebrului Lexus LS 400, un model care era desemnat a cuceri piețele occidentale. În mai 1986, noua mașină era trimisă la teste în Germania. În ianuarie 1989 automobilul era prezentat publicului la saloanele auto de la Detroit și Los Angeles, iar în septembrie 1989, Lexus LS 400 intra la vânzare pe piața americană.

Lexus LS 400 avea un design care nu amintea cu nimic de alte automobile japoneze, mașina fiind construită din start pentru a satisface dorințele americanilor. În februarie 1990, presa din State a numit la unison Lexus LS 400 drept cel mai bun vehicul importat vreodată de SUA din Japonia.

5 Scopul atins

În 1992, divizia Lexus și-a atins scopul inițial, setat de compania-mamă: constructorul japonez a depășit competitorii BMW și Mercedes-Benz, devenind lider pe nișa de automobile de lux în Statele Unite.

Interesant este că automobilele Lexus nu au fost disponibile pentru piața japoneză până în anul 2005. Brandul de lux a intrat pe piața autohtonă abia după ce a avut un succes nebun pe plan internațional.

6 Lexus GS 300, luxul sportiv

lexus
Lexus GS 300. Foto: Amazon

În ianuarie 1993 a fost prezentat publicului un nou model: Lexus GS 300. Sedanul sport a avut un design creat de același Giorgetto Giugiaro și prezenta un exterior foarte distinct. Automobilul era pur și simplu excepțional: extrem de confortabil, lucru de așteptat de la un vehicul de lux, oferea performanțe înalte, cu caracteristicile unei mașini sport. Lexus GS 300 a câștigat multe premii în privința siguranței și fiabilității.

7 Lider și la SUV-uri de lux

lexus
Lexus LX450. Foto: Consumer Guide Auto

1996 a fost anul apariției primului SUV în panoplia Lexus – modelul LX450, varianta de lux a lui Toyota Land Cruiser. Vehiculul a devenit lider de piață pe zona SUV-urilor de lux după numai două luni de vânzări.

În februarie 1997, la salonul auto de la Chicago, japonezii au prezentat un nou prototip: Lexus – SLV (Sport Luxury Vehicle). Conform creatorilor lui, automobilul combina confortul unui sedan luxos cu caracteristicile off-road ale unui SUV de dimensiuni medii. Mai târziu în acel an, Lexus a anunțat că modelul se va numi RX300.

8 Alegerea lui Eric Clapton și Paul McCartney

lexus

În martie 1988, Lexus a devenit sponsorul oficial al turneului american susținut de muzicianul Eric Clapton. Acest fapt a contribuit la o creștere exponențială a vânzărilor, Lexus devenind lider de piață a automobilelor de lux vândute în America, surclasând vânzările Mercedes, BMW, Cadillac și Lincoln.

Nu a fost singura colaborare a lui Lexus cu muzicienii. Japonezii au construit inclusiv un model Eco friendly – hibridul LS600h, pentru „beatles”-ul Paul McCartney. Acest automobil a fost făcut fără a utiliza niciun element sau material de origine animală.

9 Și alte vedete au ales Lexus

lexus
Lexus 2054. Foto: Wikipedia

Celebrul regizor american Steven Spielberg este un mare fan Lexus. El este proprietarul unui Lexus LX470, creat la cerința specială a lui Spielberg și customizat pentru a apărea în thriller-ul Minority Report (2002), a cărui acțiune se desfășoară în anul 2054. A fost ocazia perfectă pentru constructorul japonez de a-și demonstra capacitatea tehnologică: conceptul futurist Lexus 2054 arăta fenomenal.

Datorită fiabilității, confortului și performanțelor tehnologice, Lexus e un brand preferat de multe vedete. Printre acestea se numără actrița americană Sienna Miller (care are modelul RX450h), pictorul englez David Hockney (LS 460), fostul director executiv al companiei Ford, Alan Mulally (LS 400) și Albert al II-lea, prinț de Monaco (LS 600hL Landaulet).

10 O atenție specială la detalii

lexus

Compania japoneză oferă, ca opțiune, un volan de lemn pentru modelul său de top. Lexus LS. Acesta e creat folosindu-se tehnologia Shimamoku, iar întregul proces, care constă în 67 de operațiuni, durează 31 de zile.

Dar Lexus acordă o atenție specială detaliilor. Ca fapt divers, sunetul motorului unuia dintre primele modele Lexus LS era ajustat având ca suport instrumente muzicale produse de Yamaha.

Citește și: Bentley, un nume ce rezonează cu luxul