10 pași pentru a avea mai multe like-uri pe Instagram

Academia Barbatilor

Ai un cont de Instagram. Poate chiar mai multe. Pui fotografii care ție ți se par ok. Dar care abia dacă primesc câteva like-uri. În plus, followerii nu se înghesuie la contul tău. Îți vine să abandonezi Instagramul, văzând cum alții au sute, mii de like-uri și de followeri. Ce e de făcut?

Pe Instagram nu se mai crește la fel de ușor ca odinioară. Am spune chiar că e greu să mai crești organic, câtă vreme nu ești o vedetă cu zeci de mii de fani sau nu ai apărut la televizor apucând să-ți promovezi contul. E greu. Și sunt tot felul de tertipuri de creștere, încadrate în  zona mai puțin „albă”. Însă în cele ce urmează îți vom sugera câțiva pași absolut necesari pentru a avea șansa să te aliniezi la startul unei eventuale creșteri pe Instagram. Fă-i pe toți și, cu un pic de noroc, succesul va veni, câtă vreme ai răbdare și ești tenace.

1 Postează doar fotografii de calitate foarte bună

like-uri pe instagram

Foto: 123rf.com

Asta nu ar trebui să fie o problemă, considerând că e un sfat cumva implicit: sigur că trebuie să postezi fotografii bune. Nu. Nu e suficient. Trebuie să postezi fotografii perfecte! Dacă poza ta a mișcată, pixelată, prea întunecată ș.a.m.d. nu vei primi multe like-uri. La fel stau lucrurile și cu postările grafice. Dacă ai prea multe fonturi diferite sau dacă încerci să înghesui o tonă de text într-un spațiu strâmt, nu vei atrage atenția nimănui.

Nu trebuie să fii fotograf profesionist sau designer grafic pentru a face postări excelente. Concentrează-te pe calitate: când faci fotografia, fii atent la încadrare, la lumină, la compoziție. Apoi editeaz-o cu unul dintre numeroasele programele de editare, despre care ți-am povestit aici.

2 Scrie introduceri de efect

E extrem de important ca fotografiile postate să arate perfect. Dar nu e suficient. Introducerea (caption-ul) lor trebuie să fie la fel de interesantă, fiindcă poate aduce automat multe like-uri. Evită să scrii texte sau propoziții care conțin doar 2-3 cuvinte. Pune-ți un pic mintea la contribuție și scrie introduceri care să „vorbească” despre fotografia respectivă.

Dă informații interesante și inedite, scrie o replică amuzantă, descrie povestea din spatele fotografiei, etc. Cheia e să captezi atenția celui care-ți vede poza și care, după ce citește textul, poate-ți va lăsa și un comentariu. Fapt ce va crește engagement-ul postării tale, aceasta devenind, astfel, mai vizibilă.

Nu te teme să fii tu însuți. În plus, experimentează, până găsești cel mai bun ton: introducerea perfectă poate fi diferită pentru persoane diferite, așa că te poți juca. Nu scrie texte prea lungi, fiindcă, în general, lumea nu are răbdare să citească, dar fă-le captivante.

3 Folosește un call to action

Publicul tău nu-ți poate da ceea ce vrei, dacă tu nu-i dai ceea ce-și dorește. Adaugă un call to action la finalul caption-ului, cerând (direct sau indirect) un like sau un comentariu. O „chemare la acțiune”. Sugerează-i celui care-ți vede postarea să facă ceva, într-o manieră politicoasă.

Poți scrie: „Apreciază cu un like, dacă-ți place”, „Dă un like dacă ai fost aici și ți-a plăcut”, „Scrie în comentarii de ce-ți place”, „Pentru mai multe informații, fă click pe link-ul din bio” (dacă vrei să-i trimiți pe o pagină web), „Comentează cu 1 dacă-ți place sau 0 dacă nu-ți place” etc. Posibilitățile sunt nenumărate.

4 Adaugă geolocația, pentru fiecare postare

În momentul în care postezi, probabil ai observat că există un spațiu în care poți căuta locația asociată cu fotografia respectivă. E intuitiv și nu trebuie să introduci decât câteva litere pentru a-ți apărea locul dorit. Folosește acest lucru, fiindcă adăugarea locației mărește considerabil șansele ca fotografia ta să fie văzută și, automat, să primească mai multe like-uri.

Poți folosi locația la care a fost făcută poza sau poți pune orice altă locație, la alegere. Gândește strategic: publicul tău ar putea fi mai interesat de unele locații decât de altele. Ca și hashtag-urile, pozele care au locații sunt afișate în ordine cronologică celor care caută locația respectivă.

5 Cunoaște-ți publicul

Trebuie să știi cine sunt cei cărora te adresezi și cei care te urmăresc. Trebuie să știi exact ce caută aceștia și, în consecință, să încarci fotografii interesante pentru ei. Instagram e o platformă. Alege o nișă, atrage un public și dă-i ceea ce-și dorește! De la acest punct încolo, îți va fi mai ușor să primești like-uri și followeri.

6 Dă like-uri și comentează zilnic

Dacă vrei să ai, trebuie să dai. E simplu. Instagram nu e o stradă cu sens unic. Dacă vrei să-ți crești engagement-ul, atunci trebuie să petreci timp ajutându-i și pe alții să și-l crească. În momentul în care-ți arăți interesul pentru postările cuiva, dându-i like-uri și comentând, e imposibil ca persoana respectivă să nu remarce și să nu-ți întoarcă serviciul. Poate nu de la început, dar după un timp…

A fi activ cu alții zi de zi îți îmbunătățește și algoritmul personal, deoarece Instagramul vrea să vadă că ești o persoană reală, care interacționează cu ceilalți. Dacă doar postezi și fugi, e greu de crezut că-ți vei crește șansele la like-uri. Fără a deveni dependent, sugestia este să acorzi zilnic 10-15 minute pentru a intra în contact cu publicul tău, a da like-uri și a comenta la fotografiile altora.

7 Folosește cele mai potrivite hashtag-uri

Am mai vorbit despre hashtag-uri. Practic, dincolo de fotografii, Instagramul e despre hashtag-uri. De aceea e esențial să le folosești pe cele potrivite, legate de fotografia postată. E o întreagă strategie aici, dar important e să nu pui hashtag-uri aiurea, fiindcă nu vei face decât să pierzi engagement.

Folosește inteligent cele 30 de hashtag-uri la care ai dreptul. Targetează-le, nu folosi hashtag-uri foarte populare (cu peste 1 milion de postări), fiindcă te vei îngropa pe loc, dar nu folosi nici hashtag-uri prea puțin utilizate, fiindcă acestea nu sunt căutate de (mai) nimeni.

Citește și cum să găsești cele mai bune hashtag-uri pentru Instagram

8 Postează cu regularitate stories

Foto: Pixabay

Instagram stories au depășit numărul de 500 milioane de postări zilnice, ceea ce înseamnă că au devenit de neignorat. Folosește stories nu doar pentru a arăta mai mult conținut publicului tău ci și pentru a crește engagementul postărilor recente și a primi, astfel, mai multe like-uri.

Acest lucru poate fi făcut pur și simplu prin share-ul ultimei postări în stories și o chemare la acțiune. Dacă ai deja peste 10.000 de followeri, marele avantaj al stories-urilor este că poți plasa un link către o pagină web.

9 Postează consistent

Nu poți avea mai multe like-uri dacă postările tale nu ajuns sub privirile publicului tău. O rutină consistentă de postare îți va ține brandul sus, va obișnui algoritmul Instagramului cu tine și vei apărea din ce în ce mai des în feed-ul celor care te urmăresc.

Asta nu înseamnă că trebuie să postezi de câteva ori pe zi, fiindcă acest lucru poate deveni enervant pentru ceilalți. Cel mai bine e să postezi o dată pe zi. Și să verifici insights-urile (presupunând că, în prealabil, ai trecut pe cont business) pentru a vedea care sunt orele la care publicul tău e cel mai activ. Postează atunci și vei avea mai multe like-uri!

Pentru a-ți programa postările există diverse tool-uri. Una dintre cele mai bune este Later.

10 Promovează un giveaway

Promovarea unui concurs pe Instagram poate fi amuzantă pentru publicul tău și, în mod cert, îți va crește numărul de like-uri și de followeri. Cum funcționează? Un giveaway e un premiu. Cei care intră în cursa pentru obținerea lui trebuie să dea like la postările tale, dar poți adăuga și alte lucruri „obligatorii” – de pildă să tag-uiască un prieten, care să-ți dea follow. Cu cât premiul e mai interesant, cu atât concursul va avea un succes mai mare.

Citește și cum să faci bani pe Instagram în 2019