10 ponturi pentru cei care aleargă noaptea

Academia Barbatilor

Alergarea e unul dintre cele mai bune exerciții fizice pentru organism. Dacă alergi în mod regulat, îți menții sub control greutatea și reduci riscul apariției bolilor cardiovasculare. Studiile recente au arătat și faptul că dacă alergi noaptea (sau seara) vei avea parte de o calitate a somnului mai bună.

Din motive variate, multe persoane nu-și permit să alerge dimineața, prin urmare o sesiune de alergare pe timp de seară devine automat cea mai bună opțiune. Chiar dacă, aparent, nu e și cea mai sigură, ea oferă un plus de adrenalină sub clar de lună, înlăturând energiile negative ale unei zile grele.

Citește și: 30 de lucruri interesante legate de alergare

Există multe motive pentru care unii preferă să alerge noaptea. Pentru a te asigura că lucrurile se desfășoară conform planului, urmează aceste ponturi și totul va fi ok.

Fii vigilent

Alergarea pe timp de noapte, după o zi grea, te poate aduce în situația ca privirea să nu mai fie la fel de ageră ca pe timpul zilei. Dar dacă îți păstrezi în permanență starea de vigilență, poți evita mici accidente, precum căzăturile, intrarea în gropi sau alunecările. Nu-ți pierde concentrarea, indiferent de zona prin care alergi.

Poartă echipament reflectorizant

alergare noapteaConducătorii auto nu se așteaptă să dea pe șosele peste persoane care aleargă noaptea. Dacă nu ai pe unde să alergi și ții musai să o faci pe lângă partea carosabilă, poartă o vestă reflectorizantă, pentru a fi reperat de-ndată la lumina farurilor. De asemenea, poți purta pantofi de alergare cu șireturi reflectorizante sau chiar leduri montate pe echipament, în principal pe mâini și pe picioare.

Aleargă în sens contrar traficului

Cea mai bună metodă pentru a evita accidentele este să ai o imagine cât mai completă asupra traficului. Iar șansele de a vedea și de a fi văzut cresc considerabil atunci când alergi în direcția opusă acestuia, devenind mai reperabil pentru farurile autovehiculelor.

Ia telefonul cu tine

Poate părea un sfat greșit, fiindcă dacă-l ai cu tine, șansele de a-l pierde sunt destul de mari. Dar pune-ți telefonul într-o husă pe care s-o atașezi cu ușurință de echipament și ia-l cu tine, fiindcă acesta e un lucru important din cel puțin două-trei motive. Îți va fi mult mai ușor să apelezi la un prieten sau la poliție dacă ți se întâmplă ceva dubios în timp ce alergi și, la fel de bine, poți chema un taxi la o adică. Mai mult, în cazul în care alergi printr-o zonă necunoscută și te rătăcești, poți apela la Google Maps.

Aleargă în zone iluminate

Nu toată lumea e dispusă să alerge în întuneric. Am văzut cu toții multe filme de groază și, mai mult sau mai puțin, avem o oarecare teamă de beznă. Alergarea în zone circulate și bine iluminate public elimină complet această frică. Fă-o pe străzi cu restaurante și cazinouri, care să aibă, eventual, montate pe stâlpi, camere publice de luat vederi. Pe de altă parte, unul dintre beneficiile alergatului pe timp de noapte este atmosfera de liniște, așa că poți găsi și străduțe mai ascunse, dar, la fel, bine iluminate.

Rămâi pe traseele familiare

alergare noapteaÎnainte de a te aventura în oraș pentru a-i cunoaște și cărările nocturne, începe cu traseele care-ți sunt familiare și pe care le cunoști deja, pentru a-ți spori gradul de încredere și pentru a putea alerga în propriu-ți ritm. Cunoașterea împrejurimilor e un element important pentru rutina unei alergări de noapte.

Fii cu ochii-n patru

Dacă alergi noaptea e mai bine să renunți la căști și să fii cu ochii-n patru, la tot ce se întâmplă în jurul tău, folosindu-ți toate simțurile. În loc să fii distras de muzica ce se aude în căști, mai bine asculți la eventualele zgomote ciudate, care pot prevesti un pericol ce răzbate din întuneric.

Mănâncă ceva, înainte și după alergare

Pentru a-ți menține la cote ridicate nivelul de energie, e bine să mănânci ceva ușor înainte de alergare. Poate un sandviș sau, mai bine, fructe și nuci, care nu-ți vor da o senzație de inconfort. După ce termini alergarea, mănâncă ceva mai consistent, nu doar un shake cu proteine. Alege o gustare bogată în proteine și bea multă apă, pentru a te rehidrata.

Citește și: Ce să mănânci înainte, în timpul și după antrenament

Nu uita de rutina de încălzire

După ce termini cu activitățile cotidiene, probabil nu vei avea timp să faci o încălzire ca la carte, înainte de a începe alergarea. Prin urmare, cea mai bună metodă este să incluzi încălzirea chiar în rutina cotidiană. Fă câțiva pași pe jos, când vii de la serviciu acasă, eventual coboară cu o stație mai devreme sau, dacă vii cu mașina, înainte de a intra pe ușă, mai plimbă-te un pic. Dacă ai un câine,  o idee bună este să-l scoți la plimbare. Pe de altă parte, începe alergarea încet, și lasă sprinturile (dacă le ai în plan) către final.

Nu purta haine întunecate

Să alergi noaptea într-o ținută de Batman nu e tocmai cea mai bună alegere. Mai bine porți haine deschise la culoare, albe, dacă se poate, pentru a fi localizat rapid de mașini, bicicliști sau de alte persoane. Nu ai de ce să te ascunzi în întuneric, ba dimpotrivă, ca măsură suplimentară de precauție, e bine să fii văzut de toată lumea.

Citește și: Cele mai bune exerciții pentru un abdomen cu pătrățele