4 întrebări pe care să ți le pui înainte de a-ți da demisia

Academia Barbatilor

E foarte probabil să fi ajuns măcar o dată în situația în care, la serviciu, să spui ceva de genul: „nu mai suport, îmi dau demisia!”. Motivele au fost diverse: de la un șef imposibil la volumul prea mare de muncă sau colegii insuportabili. O slujbă poate ajunge să te streseze într-atât de mult încât să iei decizii radicale.

Niciodată, însă, nu lua decizii la cald. Nu acționa impulsiv, oricare ar fi motivul, scriind o demisie pe genunchi și mergând cu ea în biroul superiorului. O dată, pentru că s-ar putea să fi luat o decizie pripită, judecând strâmb, a doua – pentru că, în ciuda faptului că s-ar putea să ai toate motivele ca să demisionezi, gândește mai întâi dacă e bine să o faci fix atunci, când ai un impuls nervos. Așadar, înainte de a-ți da demisia, pune-ți aceste patru întrebări de mai jos, și abia după ce dai răspunsul la ele, ia o decizie:

Ești pregătit din punct de vedere financiar să demisionezi?

întrebări înainte de a demisiona
Foto: carton_king

Sunt o mulțime de lucruri pe care angajații ar trebui să le ia în considerare înainte de a-și da demisia și a intra în preavizul legal. Primul, și cel mai important, este situația financiară. Întreabă-te mai întâi dacă îți permiți să renunți la job fără a avea nimic pregătit pentru a pune în loc. Sau dacă ai suficiente fonduri „de supraviețuire” până când vei începe un eventual alt job, aflat la orizont.

În afară de cash-ul în sine, e important să te gândești la salariul care vine în fiecare lună și să-ți calculezi fiecare leu pe care job-ul respectiv ți-l datorează în urma activității. Iar aici pot intra banii de concedii, bonusurile de la finalul anului, primele sau eventualele acțiuni. Orice angajat trebuie să cunoască și să înțeleagă termenii și condițiile unui eventual bonus și, dacă sunt eligibili pentru a-l încasa, să rămână în cadrul companiei până-l încasează. De asemenea, orice angajat trebuie să vadă și reversul medaliei, adică dacă există situații în care datorează ceva companiei – împrumuturi, investiții în traininguri etc, și să fie pregătit ca, la o adică, să ramburseze aceste sume.

Ai încredere în decizia de a pleca?

Dacă ești un angajat iubit de toată lumea, care e bun în ceea ce face pe poziția lui din compania respectivă, există unele șanse ca, la auzul știrii că vrei să pleci, șefii să vină la tine cu o propunere de a continua, mai bună din punct de vedere financiar. Asta înseamnă că, înainte de a lua decizia de a demisiona, să ai încredere în ideea de a pleca sau să fii gata să negociezi. Trebuie să ai limpede în minte toate motivele pentru care ai lua această decizie, înainte de a accepta o eventuală contra-ofertă.

Ai motive clare pentru care vrei să pleci?

întrebări înainte de a demisiona
Foto: designer491

Nu trebuie să existe doar un singur motiv pentru care vrei să pleci. În plus, întotdeauna trebuie să te gândești dacă problema invocată va fi rezolvată în cazul în care te muți într-o altă companie. Asigură-te că nu e doar o „fugă” de ceva ce nici măcar nu ai încercat să rezolvi. Vorbește cu un șef în care ai încredere sau cu directorul de Resurse Umane, care ar putea să te ajute cu un sfat.

Înainte de a demisiona, trebuie să ai clar în minte dacă e o decizie legată strict de motive financiare și de faptul că ești subevaluat. Examinează motivele cu atenție și adu-le în discuție într-o eventuală discuție de plecare. În acest fel te vei simți validat în decizia pe care ai luat-o și chiar poate îi vei putea ajuta și pe alții, deschizându-le ochii.

Ce planuri de viitor ai?

Gândește-te cu atenție care e problema pe care o rezolvi plecând și cum îți va satisface plecarea noua viață profesională dorită. Ia în calcul în primul rând zonele cele mai importante, apoi gândește și pe termen lung. Fă o comparație între ceea ce ai avut până la momentul eventualei demisii și ce urmează să ai.

Oamenii ar trebui să știe să răspundă la întrebarea „care sunt domeniile în care vei învăța și vei progresa în așa fel încât să-ți atingi planul pe pe termen lung?”. În acest fel te asiguri că locul în care vrei să te duci se va alinia cu valorile tale personale în privința culturii și lidership-ului unei companii. Gândește-te dacă viitorul loc de muncă este locul în care poți fii tu însuți, varianta ta autentică. Viața e scurtă, așa încât ia în calcul ca oriunde te-ai duce să-ți fie mai bine și să ai posibilitatea să faci progrese.

Citește și: Cum să-ți negociezi salariul