5 greșeli pe care le fac mulți bărbați când merg la sală

Academia Barbatilor

Te duci la sală? Atunci citește rândurile de mai jos, fiindcă e posibil să ai surprize. Ești sigur că îți maximizezi antrenamentele în cel mai potrivit mod? Jungla de fier din sala de fitness se poate dovedi un adevărat câmp minat dacă nu ai suficiente informații, comițând astfel, fără să vrei, câteva greșeli comune privind sesiunile de antrenamente, care s-ar putea să te coste destul de scump în final. Sau, cel puțin, să-ți îngreuneze rutina.

Pentru că, da, ridicarea greutăților și alergarea pe bandă sunt activități mai complexe decât ți-ai imaginat, în special dacă vrei să vezi rezultate în timp scurt. Cel mai scurt cu putință. Iată 5 greșeli pe care le fac mulți bărbați atunci când merg la sală:

Nu ai un plan de bătaie

Primul lucru pe care trebuie să-l faci – indiferent de ce activitate desfășori, de la invitatul unei fete la cină până la începerea unei afaceri sau, în cazul de față, mersul la sală – este să-ți faci un plan de atac. Amintește-ți că numai proștii dau năvală. Majoritatea tipilor care merg prima oară la sală nu au în cap decât bicepși uriași și pectorali cu care să impresioneze fetele.

Nu fii ca ei! Nu doar că nu vei ajunge nicăieri, dar vei arăta ca un fraier care a sărit peste zilele în care ar fi trebuit, de pildă, să-și lucreze picioarele. În schimb, fă-ți un program de antrenament pe care să-l urmezi cu rigurozitate și care să propună obiective realiste și o metodă progresivă. Întreabă-te mai întâi care vrei să fie rezultatul final. Apoi documentează-te un pic în legătură cu atingerea acelor obiective de-a lungul timpului.

Nu asculta de tipii pe care-i întâlnești prin sală

greșeli sală
Foto: Pixabay

Nu e vorba, desigur, de antrenori, ci de alți tipi care merg la aceeași sală cu tine și care umblă printre „fiare” umflându-și mușchii și dând din gură. Indiferent de cât de „umflați” arată și de faptul că, aparent, dau impresia că știu ce spun, nu-i asculta. Fiecare individ e complet diferit, așa că metodele care au funcționat la cineva s-ar putea să nu funcționeze la tine sau, mai grav, să-ți pună în pericol programul.

Când ești la început, sau chiar când ai ajuns la un nivel intermediar, se va găsi întotdeauna un „meseriaș” care să se ofere să-ți dea un sfat „prietenesc” sau o mână de ajutor. Refuză-l politicos și rămâi fidel propriului program, având în minte ca data viitoare când te întorci la sală să fii mai bine pregătit din punct de vedere teoretic. Antrenorii de top sau bodybuilder-ii pot fi găsiți cu ușurință pe YouTube, așa că poți lua lecții de la aceștia, nu de la neaveniți necunoscuți.

Nu purta haine neadecvate și nu folosi aparatele nepotrivite

greșeli sală
Foto: Pixabay

Hainele pe care le porți și aparatele pe care le folosești pot face diferența. Nu contează că ridici greutăți cu multe kilograme sau că te antrenezi pentru anduranță – trebuie să-ți lași acasă tricoul și șortul și să porți echipamentul adecvat pentru tipul respectiv de antrenament.

Dacă te antrenezi pentru forță, trebuie să porți curele de ridicare și șosete de compresie lungi. Dacă te antrenezi pentru masă musculară, trebuie să-ți securizezi libertatea de mișcare, prin urmare trebuie să ai câteva maiouri confortabile pentru bărbați și un șort special. Dacă anduranța e obiectivul tău, poartă tricouri lejere și leggings.

Nu neglija mobilitatea și stretchingul

Probabil îți place să faci pumping. Să ridici greutăți este, de asemenea, o activitate care te face să te simți puternic. Atunci trebuie să dedici un pic din timpul tău prețios lucrului pentru mobilitate. Te-ai întrebat de ce mulți dintre băieții care vin la sală suferă accidente din când în când? Deoarece ei pun în mod constant tensiune pe mușchi și țesuturile adiacente, fără a relaxa în mod corect aceste zone tensionate, după antrenament. În timp, acest fapt duce la accidentări.

Prin urmare, nu ieși din sală imediat după ultima ridicare de greutăți, ci dedică ultimele zece minute ale antrenamentului stretchingului sau rolei de spumă, aceasta din urmă fiind o formă de masaj foarte populară în rândurile sportivilor și terapeuților, care o folosesc pentru ameliorarea durerii, febrei și întinderii musculare, atât înainte, cât mai ales după antrenament.

Nu sacrifica forma în favoarea greutăților

greșeli sală
Foto: Pixabay

Poți vedea această greșeală de fiecare dată când intri într-o sală: oamenii sacrifică întotdeauna forma fizică în favoarea greutăților la bară. Acesta nu doar că poate fi un exercițiu periculos, dar îți va pune în pericol chiar întreaga rutină de antrenament.

Dacă vrei să faci rapid progrese și să stai în afara oricărui pericol de accidente, trebuie să aloci timp învățării modului în care se execută în mod corect orice tip de antrenament și să lași acasă propriul ego în momentul în care pășești în sală. În acest mod, rezultatele vor fi mai bune decât te-ai așteptat.

Sala e un mediu în care bărbații resimt presiunea de a-și demonstra lucruri lor înșiși și de a se simți acceptați, chiar dacă asta înseamnă să-și sacrifice sănătatea. Nu trebuie să fii așa. În schimb, fii căpitanul propriei tale corăbii, ia frâiele în propriile mâini și evită aceste greșeli, pentru a atinge rapid obiectivele propuse.

Citește și: 10 avantaje oferite de antrenamentele TRX