5 motive pentru care trebuie să te apuci de TRX

Academia Barbatilor

Sălile de forță pot părea ostile pentru un bărbat care nu a mai tras de fiare. Dacă te-ai hotărât, în sfârșit, să aduci o schimbare fizicului tău, recomandăm un antrenament inovator, perfect atât pentru începători, cât și pentru cei mai experimentați. Vezi 5 motive pentru care trebuie să te apuci de TRX.

Este alternativa perfectă la tras de fiare

benzi TRX

Sursă foto: Pixabay.com

TRX este un antrenament realizat cu ajutorul a două corzi. Cel mai mare avantaj al acestuia este tocmai că îți folosești doar greutatea corpului, deci riscul de a face greșeli care îți pot periclita sănătatea este semnificativ mai mic decât în cazul greutăților.

La polul opus, exercițiile pentru creșterea masei musculare realizate cu greutăți și care nu sunt executate perfect, s-ar putea să te marcheze pe viață.

Lucrează toți mușchii

La TRX poți lucra atât partea superioară a corpului, cât și partea inferioară. Atât separate, cât și în același timp.  Poți face genuflexiuni, flotări, tracțiuni, abdomene și multe, multe altele.

În alte cuvinte, TRX este un antrenament complex, care îți lucrează toți mușchii. Asta înseamnă că va lăsa corpul să se dezvolte de la sine, fără a-l îngrădi în vreun fel, ori a accentua anumite grupe musculare.

Arzi foarte multe calorii

bărbați la TRX

Sursă foto: 123rf.com

A lucra toți mușchii merge mână-n mână cu arsul caloriilor, cel mai ușor drum spre un fizic atletic. La TRX poți pune atât accentul pe forță, cât și pe intensitate. Altfel spus, în funcție de ce-ți dorești și de felul în care ajustezi benzile, aceleași tracțiuni te pot ajuta atât să arzi calorii, cât și să crești în masă musculară.

Poate fi folosit și cu scopuri medicinale

Tocmai pentru că totul se realizează pe verticală, un alt plus este că poate fi executat la fel de ușor de către persoanele cu probleme la coloana vertebrală.

În alte cuvinte, nu doar că nu este niciun risc, dar chiar medicii recomandă acest exercițiu persoanelor cu probleme. Totuși, la primele ore recomandăm să te lași supravegheat de către un instructor, măcar până stăpânești exercițiile și dezvolți o poziție corectă.

Devii ușor foarte flexibil

Nu în ultimul rând, antrenamentele TRX nu sunt în niciun caz statice, dezvoltându-ți flexibilitatea și rezistența în același timp. Față de culturism, crești în masă musculară, arzi calorii și devii tot mai mobil fără să-ți asumi vreun risc.

Antrenamentele de TRX pot fi ușor completate și de exerciții suplimentare, la care nu folosești benzile. De exemplu, burpees și alergatul pe loc se regăsesc foarte des în programele de antrenament TRX ale instructorilor.