5 obiceiuri sănătoase pe care să le adopți înainte să împlinești 35 de ani

Academia Barbatilor

Între 20 și 30 de ani trăiești una dintre cele mai interesante perioade din viața ta. Jumătate dintre prietenii tăi s-au așezat la casa lor, iar restul petrec de parcă asta le-ar fi profesia. Indiferent unde te încadrezi în acest peisaj, ar trebui să-ți planifici să devii ceva mai responsabil până la împlinirea vârstei de 35 de ani. Cum? Urmând aceste obiceiuri sănătoase:

1 Economisește 20% din ceea ce câștigi

economii obiceiuri sănătoaseCând sunt tineri, mulți își calculează câștigul în plus prin deducerea facturilor. Tot ce rămâne e consumabil, nu? Nu și dacă vrei să pui bani de-o parte. Pe măsură ce înaintezi în vârstă, vine momentul să economisești pentru viitorul tău. Chiar dacă ai un cont de pensii, ai nevoie de economii pentru lucruri curente: vacanțe, cheltuieli medicale neașteptate, reparații auto urgente și așa mai departe. Lista se extinde dacă plănuiești să ai copii.

Conform regulii 50/20/30, ar trebui să aloci un procent de 50% din câștigul tău net pentru casă și toate lucrurile esențiale, aici incluzând chiria, creditul ipotecar, cheltuielile auto, asigurările, etc. 30% din câștig ar trebui să fie folosit pentru divertisment, inclusiv nopțile petrecute în oraș, Netflix, internet, berile din frigider.

Procentul de 20% rămas ar trebui să fie canalizat spre responsabilitățile financiare. Această categorie include economiile, dar poate include și plata datoriilor. Ține cont și de faptul că ai nevoie de economii chiar dacă ai o datorie de plătit, așa că focusează-te pe a economisi suficient cât să-ți acoperi trei luni prealabile de cheltuieli.

2 Fă mișcare în fiecare zi

obiceiuri sănătoaseChiar dacă ne-ar plăcea foarte mult să ignorăm acest fapt (din cauza lenei), vârsta de 35 de ani se apropie de cea mijlocie. E timpul în care trebuie să ne gândim la lucruri esențiale, precum sănătatea inimii sau cum să încetinim procesul de îmbătrânire. Din fericire, exercițiul fizic acoperă ambele probleme.

Există un lucru care se numește lungimea telomerilor din leucocite, iar oamenii de știință au descoperit că este crucială pentru longevitate. Cu cât lungimea acestora e mai mare, cu atât o să trăiești mai mult. Un studiu a descoperit că oamenii care se angajează cu regularitate în exerciții fizice de dificultate moderată sunt mai puțin predispuși să aibă o lungime mică a telomerilor din leucocite.

3 Evită carnea procesată

obiceiuri sănătoase carne procesataScapă repede de pizza cu pepperoni, pentru că cercetările spun așa: carnea procesată este strâns legată de boli precum cancerul și cele cardiovasculare. Nu vrem să dăm vești proaste, dar asta include și baconul. Cârnații, hot dog-ii, salamul și pastrama de vită sunt și ele cărnuri procesate, care ar trebui evitate.

Studiile au găsit o corelație între carnea procesată și boli cronice, precum cele de inimă, tensiune arterială ridicată, boala pulmonară obstructivă cronică (BPOC) și cancerul de stomac și intestin.

Mai mult, oamenii care obișnuiesc să mănânce carne procesată sunt mai predispuși să fumeze și mai puțin predispuși să mănânce cantitatea recomandată de fructe și legume.

4 Mănâncă porțiile recomandate de fructe și legume

obiceiuri sănătoase fructeStudiile USDA afirmă că adulții consumă zilnic între 5 și 13 porții de fructe și legume. Pentru un bărbat adult cu un stil de viață moderat-activ, USDA recomandă o dietă care să conțină 2.600 de calorii. Se recomandă consumul zilnic a cel puțin 490 grame de legume și puțin peste 375 de grame de fructe.

Fructele și legumele sunt cele mai bogate în nutrienți alimente pe care le putem consuma. Asta înseamnă că de aici vin majoritatea substanțelor nutritive. Când nu mănânci suficiente fructe și legume, nu îi oferi organismului combustibilul necesar pentru a funcționa corespunzător. Pe termen scurt, acest lucru poate provoca probleme, cum ar fi oboseală și amețeli. Pe termen lung, poate duce la probleme cronice de sănătate, mai ales dacă înlocuiești acele calorii cu zahăr, amidon și carne procesată.

Cercetătorii americani au urmărit obiceiurile alimentare ale unui grup mare de oameni pe o perioadă mai lungă de timp, pentru a determina dacă consumul mai multor fructe și legume a avut vreun impact asupra longevității. Ei au descoperit că persoanele care au mâncat cel puțin cinci fructe și legume pe zi au trăit (în medie) cu 3 ani mai mult decât cei care nu au făcut-o.

5 Redu consumul de alcool

bere obiceiuri sănătoaseBăutul în exces este un obicei prost, care începe de regulă pe parcursul anilor de facultate și se termină undeva între 20 și 30 de ani. Cu toate acestea, unii oameni continuă să păstreze acest obicei nociv întreaga viață.

Statisticile arată o perspectivă sumbră pentru consumatorii de băuturi alcoolice. Consumul excesiv de alcool poate să ducă la abuzuri asupra copiilor sau la violență domestică. Cei care beau în exces au, de asemenea, un risc crescut de hipertensiune arterială, infecții cu transmitere sexuală, diabet și boli de inimă. Dacă ai dezvoltat acest obicei urât, cel mai bine este să te oprești până la 35 de ani.

Citește și cum să crești în mod natural nivelul de testosteron

Foto: 123rf.com