7 lucruri de care ai nevoie pentru a deveni antreprenor

Academia Barbatilor

Ești pregătit să intri în lumea afacerilor. Perfect! Încrederea și pasiunea sunt ingrediente-cheie ale unei rețete antreprenoriale de succes. Și totuși, e nevoie de mult mai multe decât o idee de afaceri interesantă, capital și dorință. Am trecut în revistă 7 lucruri de care ai nevoie pentru a deveni antreprenor.

1 Scepticism constructiv și capacitatea de a asculta

Antreprenorul trebuie să-și pună întotdeauna câteva întrebări foarte grele. Iar aceste întrebări rezultă, adesea, dintr-un scepticism interior, pe care acesta ar trebui să-l aibă. Antreprenorii se diferențiază prin următoarele:

  • Nu-i lasă pe cei cu care lucrează să meargă mai departe așa cum vor ei. Le pun întotdeauna întrebări inteligente mai întâi
  • Continuă să pună întrebări, până descoperă înțelesul ascuns din spatele a ceea ce vor alții să le livreze
  • Sunt dispuși să-și facă propriile teme și studii
  • Întrebările lor sunt inspirate din motivația de a cunoaște mai mult, și nu din dorința de a inconforta persoana cealaltă

Făcând aceste lucruri, antreprenorul va putea să „negocieze” cu incertitudinea. Iar acesta este unicul lucru cert pe care-l poți asocia cu ideea de a face un business.

2 Nu te transforma într-un antreprenor doar pentru că nu te simți confortabil în poziția de angajat

lucruri pentru a deveni antreprenor

Foto: 123rf.com

Cea mai mare greșeală a oamenilor care vor să-și deschidă o afacere este cel mai mare motiv pentru care 96% dintre afacerile deschise eșuează. Prea multe persoane au impresia că dacă lucrează pentru cineva sunt restricționați. Și că ar prefera mai degrabă să aibă propria afacere, unde să facă lucrurile așa cum cred ei de cuviință și în propriile lor maniere.

Sigur că, pe undeva, e o idee corectă. Dar pentru a avea un succes adevărat în lumea afacerilor trebuie să accepți crudul adevăr. A avea propria afacere nu e un podium de defilare. Responsabilitățile sunt imense, comparativ cu cele ale angajatului. A ieși din confortul personal al angajatului pentru a te aventura în sălbăticia lumii afacerilor este o decizie grea, care trebuie luată doar după ce ți-ai format un nivel decent al înțelegerii scopurilor business-ului respectiv, după ce ai un plan de afaceri și un plan de reducere a riscurilor.

3 Muncește mult și inteligent

Multă lume privește antreprenorii ca pe niște persoane super-ocupate, care lucrează 18 ore pe zi. E posibil să fie și așa, dar aceste practici nu sunt sustenabile pentru un proiect de durată.

În plus, câți dintre noi suntem buni la toate? E corect mai degrabă să spunem că, în medie, o persoană poate fi foarte bună la 3 din 5 abilități de management. De pildă, un antreprenor nu poate conduce de unul singur dezvoltarea afacerii, designul de produs și contabilitatea. Aici intervine necesitatea ca un antreprenor să muncească mult, dar în același timp, inteligent.

  • Găsește oamenii potriviți care pot fi delegați în rezolvarea problemelor din domenii la care nu te pricepi
  • Automatizează aspectele repetitive ale activității
  • Identifică activitățile care aduc cea mai mare valoare business-ului și investește mai mult timp în această zonă

4 Formează o echipă bună

lucruri pentru a deveni antreprenor

Foto: 123rf.com

Antreprenorii știu că trebuie să urmărească în primul rând creșterea afacerii, chiar dacă acest lucru îi sperie. Pentru a face asta, însă, orice antreprenor are nevoie de o echipă bună și competentă.

  • Asigură-te că membrii echipei de bază rămân dedicați companiei
  • Identifică zonele cheie are planului de business, cele pentru care ai nevoie de resurse umane
  • Explorează și alte opțiuni legate de personal, cum ar fi asistenți virtuali, externalizarea anumitor servicii, freelancing etc
  • Creează pachete salariale care să fie atractive pentru angajați, în funcție de aptitudinile și talentul lor
  • Scade cheltuielile legate de spațiul de muncă, prin implementarea unor practici de lucru la distanță, acolo unde se poate

5 Intransigența intenționată

Steve Jobs, idolul antreprenorilor din întreaga lume, obișnuia să spună că viața poate fi mult mai vastă dacă ne-am da seama că tot ceea ce e în jurul nostru, lucruri de care ne bucurăm permanent, au fost create de femei și bărbați la fel de deștepți ca noi înșine. Iată de ce e în puterea ta să schimbi și să îmbunătățești totul. Doar că nu realizezi asta.

Aceasta este, de fapt, o chemare la o intransigență încăpățânată, care poate reprezenta succesul unui antreprenor. Mulți antreprenori de succes au parcurs călătorii lungi trezindu-se în fiecare dimineață cu aceeași idee (bună) în cap, și căutând pe parcursul zilei să o pună în aplicare. Doar așa vei putea sări peste obstacole, continuând să te focusezi pe tabloul general, care se află undeva departe.

6 Îmbunătățește-ți tehnica și tehnologia

Internetul a transformat complet viețile oamenilor. În ziua de azi, tehnologia a scurtat enorm ciclurile, în plus, instrumentele de orice fel au devenit mai accesibile. Tehnologia permite fiecărei afaceri, piețe sau industrii să se extindă. Antreprenorii care rămân în urmă din punct de vedere tehnic și tehnologic vor fi automat lăsați în urmă de către cei care investesc în aceste lucruri și care realizează că fără ele nu se poate. Inclusiv lucruri de genul realității virtuale, a realității augmentate, chatbots, learning machines – toate pot contribui la eficientizarea oricărui proces de producție, de care antreprenorii trebuie să profite permanent.

7 Identifică un public țintă

Oricine poate deveni confuz în privința răspunsului primit inițial dinspre diverse cercuri sociale în legătură cu produsele, serviciile sau ideile lui. Dar cei cu spirit antreprenorial știu că piața e foarte imprevizibilă și că cel mai bun lucru pentru măsura dorințelor în legătură cu propriul produs este dat de eforturile proactive pe care le întreprind:

  • Creează constant sondaje de opinie în legătură cu produsele pe care le scoți pe piață
  • Compară produsele tale cu cele ale concurenței, din toate punctele de vedere, de la preț la calitate
  • Fă teste-pilot pentru a înțelege cum reacționează consumatorii la produsele sau serviciile pe care le oferi
  • Folosește unelte de tip analytics, pentru a culege date și informații din diverse surse și creează grupuri targetate
  • Păstrează un plan flexibil în legătură cu sursa materiilor prime, producția și ambalarea, pentru a te adapta ușor la eventualele schimbări de design

Citește și 7 lecții de business de la Gordon Ramsey