7 lucruri despre Netflix pe care probabil nu le știai

Academia Barbatilor

Netflix a devenit pentru mulți drogul cotidian de entertainment, sursa din care cinefilii își injectează zilnic substanță cinematografică. De când a intrat în România, Netflix a cucerit din ce în ce mai mulți români care plătesc abonamentul lunar pentru a se delecta cu filmele și documentarele găzduite sau produse de acest gigant. De aceea, poate că n-ar fi rău să aflăm câteva dintre cele mai interesante lucruri despre Netflix.

Inițial, Netflix s-a numit Kibble

Alegerea unui nume pentru companie a fost un proces epuizant. Printre variantele inițiale s-au numărat Directpix.com, Replay.com, dar și Luna.com, numele câinelui lui Marc Randolph, co-fondatorul Netflix. Când compania a prins formă, numele ei inițial (și provizoriu) a fost Kibble.com.

Primii abonați Netflix primeau multă pornografie chinezească

Netflix a fost înființată în 1997 de către Reed Hastings și Marc Randolph, în Scotts Valley, California. Inițial, modelul de business al companiei viza închirierea și vânzarea de DVD-uri prin poștă, dar Hastings a abandonat vânzările după numai un an, focusându-se exclusiv pe închirieri. În 2010, Netflix și-a extins afacerile prin introducerea serviciului de streaming media, depășind granițele Statelor Unite și ajungând mai întâi în Canada, apoi în America Latină și Caraibe.

În 1998, când compania închiria DVD-uri, Netflix a încercat să ofere clienților ceva nou, co-fondatorul Marc Randolph având ideea de a oferi spre închiriere filmarea cu depoziția președintelui Bill Clinton în ceea ce s-a numit „afacerea Monica Lewinsky”. Cartea Netflixed povestește însă că între primii 1000 de clienți care au comandat DVD-ul cu Bill Clinton câteva sute au primit discuri pline cu pornografie chinezească.

Directorii Netflix obișnuiau să sune acasă clienții

lucruri despre netflix

Încă de la începuturi, Netflix a fost o companie preocupată de modul în care utilizatorii interacționau cu soft-urile ei. La finalul anilor ‘90, abonații aflați în apropierea locului în care se aflau birourile Netflix (în Los Gatos, California) primeau telefoane prin care erau chestionați cu privire la serviciile companiei. La final, clienții erau întrebați dacă cineva din cadrul Netflix poate să-i viziteze și să le urmărească obiceiurile de vizionare. În mod surprinzător, mulți acceptau. Angajații Netflix veneau cu cafele – o investiție minimă pentru care primeau, la schimb, informații valoroase direct de la clienți.

Netflix a făcut o adevărată știință din spoilere

Deoarece o bună parte din conținutul de top al Netflix poate fi „devorat” într-un weekend, compania l-a angajat pe antropologul Grant McCracken pentru ca acesta să examineze modul în care spoilerele pot afecta obiceiurile de vizionare ale unei persoane obișnuite. McCracken a identificat clasificări ale persoanelor înclinate să urmărească spoilere și care sunt sau nu dispuse să le țină pentru ele sau să le răspândească. Verdictul a fost că există unii care se bucură de puterea de a ști ce se întâmplă în filme datorită spoilerelor. Iar dacă un show e suficient de bun, faptul că au cunoștință despre ceea ce urmează să se întâmple, nu-i va descuraja pe aceștia, făcându-i să nu mai urmărească filmul sau serialul respectiv.

Cei de la Netflix cred că timpul maxim în care te decizi să vezi un film este de două minute

sideways

Netflix a cheltuit în fiecare an mai mult de 150 milioane de dolari pe îmbunătățirea sistemului de recomandări (care, între noi fie vorba, e în continuare foarte prost), încercând să-și aranjeze selecțiile în funcție de preferințele fiecăruia. Acest meniu personalizat e necesar: compania estimează că userii petrec doar două minute căutând un titlu pe care să-l aleagă în vederea vizionării.

Primul „Netflix Original” a fost un test abstract

Pentru a testa cum se adaptează serviciul de streaming diverselor tipuri de conținut, Netflix a produs în 2011 un metraj de test, de 11 minute, care poate fi văzut dacă tastezi (în versiunea americană a Netflixului) „example show” în căsuța de căutare. Acest filmuleț a devenit un film „de artă” foarte abstract și foarte ciudat, în care un bărbat necunoscut jonglează cu mingea și recită din Shakespeare. Nu în același timp.

În curând, vei putea rula Netflix într-un automobil Tesla

În iulie 2019, Elon Musk, fondatorul Tesla, le-a adus la cunoștință posesorilor de automobile Tesla că în curând vor putea rula Netflix și YouTube în mașinile lor, o opțiune atractivă pentru orice pasager. Cu o condiție, însă: serviciul va fi disponibil doar pentru momentele în care mașinile vor fi parcate. Vor dispune de el noile modele de Tesla, începând cu o dată care urmează a fi comunicată în scurt timp.

Citește și: 9 trucuri pe care să le aplici pentru a-ți îmbunătăți vizionările de pe Netflix