7 lucruri pe care nu le știai despre Giorgio Armani

Academia Barbatilor

Se poate spune că Giorgio Armani (85 ani) este cel mai mare designer de modă al tuturor timpurilor. Un personaj fabulos, ale cărui creații au fost (și sunt) emblematice, un gentleman desăvârșit, despre care se știe că este vegetarian, că nu bea alcool, că se îmbracă aproape exclusiv în negru, că e un mare fan al sportului și că este incredibil de modest. Armani acordă rareori interviuri, iar majoritatea detaliilor despre viața lui personală sunt ținute secret. Iată 7 lucruri pe care probabil nu le știai despre Giorgio Armani:

Armani ar fi vrut să se facă doctor

Născut într-o familie de clasă mijlocie, din Piacenza, orășel aflat la sud de Milano, Armani a fost interesat, în tinerețe, de teatru și anatomie. Deseori, Sergio, fratele lui, improviza piese de teatru acasă, iar Giorgio făcea haine pentru păpușile care „jucau” în aceste piese. În ciuda înclinației către design, avute de la o vârstă fragedă, Armani a decis să studieze medicina. Însă în anul 3 de facultate și-a dat seama că nu este chiar ceea ce vrea să facă în viață și a renunțat după ce i s-a făcut rău văzând cum curgea sângele în urma unei disecții.

Armani și-a început cariera la 40 de ani

Armani, la începutul carierei. Foto: via vogue.co.uk

Până la împlinirea vârstei de 40 de ani, Armani a lucrat ca decorator în industria modei masculine și ca designer angajat al casei de modă Nino Cerruti. A realizat și câteva colecții individuale, sub tutela altor branduri înainte de a lua decizia de a merge pe cont propriu și a-și înființa propria companie. În acest sens, a primit ajutor de la partenerul său de viață din acea perioadă, Sergio Galeotti, care i-a insuflat încrederea în ceea ce făcea. Cei doi au început într-o cămăruță în care Armani realiza hainele de la un cap la altul, în vreme ce Galeotti le vindea departamentelor de fashion ale diverselor magazine, încă dinainte ca acestea să fie gata.

Primii bani pentru a începe afacerea i-au avut în urma vânzării automobilului vechi pe care-l dețineau. Nu au fost suficienți, așa încât Armani a trebuit să vopsească bulinele materialului pe care-l folosea pentru un design, fiindcă nu-și permiteau să cumpere un material nou. În 1975, când și-au prezentat prima colecție de haine, Italia trecea prin vremuri economice dificile. În ciuda acestui fapt, colecția a avut un succes imens, urmat de vânzări pe măsură în Barney’s, cel mai mare lanț de magazine americane din acel moment.

Colaborează din postura de prieten cu vedetele care-i cer ajutorul pentru covorul roșu

Armani nu a ascuns niciodată că pentru el e normal să lucreze cu vedetele care-i prezintă hainele pe „covoarele roșii” ale marilor evenimente. Pentru acest „barter”, designerii de modă trebuie să investească periodic în ținutele artiștilor, pe care le fac cadou, primind în schimb „recunoștința” purtării uneia dintre ele la marile gale – de exemplu, la cea a decernării Premiilor Oscar – actorii simțindu-se datori să o facă. Doar că Armani nu lucrează în acest fel: el consideră că e normal să fii prieten cu vedetele, iar acestea să-ți poarte creațiile doar dacă le face cu adevărat plăcere.

Armani e un creator atipic

Foto: armani.com

Armani e de părere că nu trebuie să creezi câte o colecție pentru fiecare anotimp și a declarat în câteva rânduri că el nu vede fashionul ca pe o cursă ce trebuie să se desfășoare într-un ritm rapid. În ciuda acestui lucru, el continuă să le ofere fanilor noi și noi colecții.

Așa cum știm, hainele masculine și feminine create de Armani pornesc din dorința acestuia de a realiza îmbrăcăminte confortabilă și de a moderniza garderoba unei persoane obișnuite din zilele noastre. De multe ori, stilul său este numit simplu și curat, la limita minimalismului, unul dintre motive fiind că elimină materialele sofisticate, de umplutură. Și totuși, nu e chiar așa. În creațiile lui există joacă și senzualitate, nu și vulgaritate sexuală. Întotdeauna alege un element pe care-l plasează în lumina reflectoarelor.

Se spune despre el, că în anii ’70, lua un mic detaliu din garderoba masculină și îl adăuga în cea feminină. Și invers. Este exact așa cum funcționează filosofia lui de azi, produsele lui finale fiind întotdeauna extrem de echilibrate. Armani dăruiește femeilor emancipare estetică, iar din vestimentația masculină elimină percepția costumului drept o uniformă plictisitoare, oferind mai multe variațiuni decât ne-am putea imagina. Unul dintre cele mai bune momente în care a demonstrat acest lucru este filmul American gigolo.

Armani nu produce doar haine

După ce apariția lui pe scena modei a avut un succes imens la finele anilor ’70 și începutul anilor ’80, Armani a început să ofere nu doar haine ci și obiecte adiționale, care completau conceptul de fashion și estetică. Fiecare dintre acestea erau create de fiecare dată într-un mod similar, în special după ce designerul era dezamăgit de un anumit serviciu. De exemplu, el a creat un lanț de hoteluri, restaurante și cafenele, răspândite în întreaga lume, în care se regăsește invariabil câte un magazin de-al său. Interioarele acestor locuri îi aparțin din punct de vedere al designului, urmând direcția liniei Armani – simplitate și minimalism.

Sub „pălăria” Armani se află brandurile Giorgio Armani, Emporio Armani, Armani Collezioni, Armani Jeans, Armani Exchange, Armani Junior, Armani / Casa, Armani / Dolci, Armani / Fiori, Armani / Hotels, care includ și mici direcții rezervate copiilor – haine, ciocolată și dulciuri, plus magazine de flori și diverse altele.

Armani a interzis participarea modelelor prea slabe în prezentările sale

Luisel Ramos. Foto: tostpost.com

În anul 2006, Armani a fost primul designer care a interzis participarea modelelor foarte slabe în prezentările sale. El s-a situat pe poziția celui care susține aparițiile „sănătoase”, ale femeilor normale din punct de vedere al greutății corporale și al formelor. Giorgio și-a exprimat opinia fermă împotriva anorexiei, încercând să unească toți creatorii în ideea de a nu mai lucra cu modele ce au indexul masei corporale mai jos de 18. Motivul l-a reprezentat moartea Luiselei Ramos, un modelul uruguayan în vârstă de 22 de ani, care s-a înfometat conștientă vreme de trei luni.

Armani a fost primul designer care și-a arătat colecțiile live, pe Internet

Inovator adevărat, Armani e deseori primul în multe zone ale modei. El caută noi modalități prin care să provoace audiența, fiind cel care dă ritmul și tendințele în fashion. De pildă, în anul 2007, Armani a decis să-și prezinte una dintre colecțiile sale live, pe Internet. În zilele noastre, termenul de streaming live nu mai reprezintă o noutate – toate brandurile fac așa ceva, dar când Armani a fost primul care a decis că o va face, multă lume a comentat că e riscant, deoarece creațiile sale ar putea fi copiate instant. Însă pentru o persoană ca el, obișnuită cu faptul că produsele pe care le crează sunt de fiecare dată subiecte pentru copiatori, aceasta nu a reprezentat o amenințare, decizia fiind că își poate asuma acest risc.

Citește și: 5 parfumuri pentru bărbații de 18 ani