7 pași pentru a începe o mică afacere online

Academia Barbatilor

Te afli în mijlocul unei confuzii existențiale și nu știi din ce să mai scoți bani, fiindcă nu iei în calcul ideea de a te angaja undeva? Atunci cu siguranță te-ai gândit și la alternativa de a începe o mică afacere online.

Există o secvență de pași pe care ar trebui să-i urmezi dacă vrei să-ți deschizi o afacere în online. Și, dacă aceștia sunt urmați în mod corect, adăugând un pic de pricepere și un strop de noroc, s-ar putea ca afacerea ta să aibă succes. Așa cum se întâmplă cu multe altele.

Așadar, iată ce ar trebui să faci:

1 Găsește o nișă care satisface o nevoie anume

business online
Foto: golubovy

Multe persoane care se află la început fac greșeala să acorde atenție mai întâi produsului și abia apoi (sau deloc) pieței.

Pentru a-ți spori șansele de succes, începe cu piața. Ideea e să identifici un grup de persoane care caută o soluție la o problemă, dar care nu găsesc acea soluție. Internetul oferă acest gen de cercetare de piață.

Vizitează forumuri online pentru a urmări ce fel de întrebări pun oamenii acolo, la problemele pe care încearcă să le rezolve. Fă o căutare de cuvinte cheie pe care le utilizează  multe persoane, dar care nu se regăsesc pe o sumedenie de alte site-uri. Verifică eventualii concurenți vizitându-le site-urile și notând metodele folosite pentru a satisface cererea. Apoi poți utiliza ceea ce ai învățat și constatat, pentru a crea un produs pentru o piață care există deja, dar în care poți performa mai bine ca posibilii concurenți.

2 Scrie texte care vând

Există o formulă dovedită în legătură cu vânzările, prin care potențialii cumpărători sunt aduși la momentul de a scoate banii și a face o achiziție:

  • Sporește interesul printr-un titlu incitant
  • Descrie problema pe care o rezolvă produsul tău
  • Stabilește o credibilitate, din postura de companie care rezolvă acel tip de probleme
  • Vorbește despre produs și despre beneficiile pe care le aduce clientului
  • Fă o ofertă (de nerefuzat)
  • Oferă o garanție serioasă
  • Creează o urgență

În textele de prezentare ale produselor și serviciilor trebuie să te concentrezi asupra modului în care produsul sau serviciul respectiv este capabil să rezolve în mod unic problemele, îmbunătățind calitatea vieții clientului. Pune-te în pielea acestuia și întreabă: „Ce ai acolo, pentru mine, personal? Ce-mi poți oferi?”.

3 Construiește-ți site-ul

Deîndată ce ai piața și produsul, punând pe hârtie cum se va desfășura procesul de vânzare, ești gata să începi să „cioplești” designul pentru site. Ideea de bază este să abordezi simplitatea. Ai maxim cinci secunde la dispoziție în care poți atrage atenția cuiva care intră pe un site nou – altfel, persoana respectivă a dispărut și nu o vei mai „vedea” vreodată. De aceea, e important să ții cont de următoarele:

  • Alege unul, maxim două fonturi obișnuite și folosește întotdeauna un fundal alb
  • Navigarea prin site trebuie să fie prietenoasă și simplă, să se facă în același mod pe fiecare pagină
  • Folosește grafice, video-uri sau materiale audio numai dacă acestea îți pun în valoare mesajul
  • Include un formular prin care să colectezi adrese de email, cu acordul celor care intră pe site
  • Procesul de cumpărare trebuie să fie ușor – nu mai mult de 2-3 click-uri între achiziție și checkout
  • Website-ul este magazinul tău, deci fă-l plăcut și prietenos

4 Folosește motoarele de căutare pentru a aduce trafic targetat pe site

Publicitatea pay-per-click e cel mai bun mijloc pentru a aduce trafic pe un site nou. Are două avantaje față de așteptarea ca traficul să-ți vină în mod organic. Primul este că reclamele PPC apar imediat în motoarele de căutare, iar al doilea că PPC îți permite să testezi diverse cuvinte cheie, titluri, prețuri și tehnici de vânzare. Nu doar că vei avea trafic instant, dar vei descoperi astfel și care sunt cele mai bune cuvinte cheie care creează conversii. Apoi poți distribui aceste cuvinte cheie în site, ajutându-te să faci un ranking mai bun în motoarele de căutare.

5 Crește-ți reputația de expert

business online

Oamenii folosesc internetul pentru a afla informații. Oferă altor site-uri informație gratuită și vei vedea că vei avea parte de trafic mai mare și vei apărea mai sus în motoarele de căutare. Secretul e să incluzi de fiecare dată un link către site-ul tău, atașat fiecărei bucăți de informație.

Poți oferi expertiză gratuită. Scrie articole, fă video-uri și alte tipuri de conținut, pentru oamenii care găsesc utile asemenea lucruri. Distribuie acest conținut prin intermediul băncilor de articole sau prin rețelele de social media. Încearcă să devii și să fii recunoscut drept un expert pe forumuri și în grupuri specializate de Facebook, pe zona ta de activitate. Astfel, vei căpăta noi cititori, oameni care te urmăresc, dar în același timp, fiecare articol de-al tău va conține un link către propriu-ți site. Motoarele de căutare adoră aceste link-uri (se numesc backlinks) aflate pe site-uri relevante, așa că îți vor răsplăti site-ul, ridicându-l în căutări.

6 Folosește forța marketingului prin email

newsletter

Când setezi un formular de înscriere, creezi, de fapt, una dintre cele mai valoroase unelte de marketing. Pentru că, în momentul în care se înscriu, clienții și abonații îți acordă  permisiunea să le trimiți email-uri. Asta înseamnă că:

  • Le oferi ceva ce își doresc
  • Dezvolți cu ei o relație pe termen lung
  • Răspunsul din partea lor e 100% măsurabil

Marketingul prin email e mult mai ieftin și mai de efect decât cel din print, TV sau radio, pentru că este targetat direct. Oricine îți vizitează site-ul și se înscrie la newsletter este un foarte bun posibil client.

7 Mărește-ți veniturile prin vânzări ulterioare și alte tehnici de vânzări

Una dintre cele mai importante strategii de marketing online este să dezvolți valoarea permanentă a fiecărui client. Cel puțin 36% dintre persoanele care au cumpărat o dată de la tine vor cumpăra din nou dacă vei continua să le urmărești și să le oferi produsul sau serviciul respectiv. Cea mai dificilă parte (ca să nu spunem și cea mai scumpă) este, de departe, încheierea primei vânzări. Pentru a-i face să cumpere din nou, folosește diverse tehnici:

  • Oferă produse care complementează produsul original cumpărat
  • Trimite cupoane de loialitate și reducere, pe care le pot folosi la următoarea vizită
  • Oferă produse adiacente sugerate în pagina de „mulțumire” în urma achiziționării unui produs

Cu alte cuvinte, răsplătește loialitatea clienților tăi și aceștia vor deveni cu atât mai loiali.

Citește și: Definirea strategiei de preț pentru o afacere de succes