7 ritualuri de dimineață care să-ți facă ziua mai bună

Academia Barbatilor

Pentru majoritatea bărbaților, diminețile reprezintă o adevărată piatră de încercare. De la lupta veșnic pierdută cu alarma ceasului, la lehamitea ideii că trebuie să se bărbierească din nou. Mulți bărbați urăsc diminețile. Dar dacă vrei să „scoți” mai mult din diminețile tale, o sugestie foarte bună este să încerci să-ți faci un ritual, pe segmente, care să te introducă mai bine în cotidian și să-ți facă ziua mai bună.

Diminețile nu trebuie să fie întotdeauna o alergătură nebună care ia sfârșit odată ce te-ai așezat în scaunul de birou. Dacă te-ai rostogolit din pat în ultimul moment, probabil că așa vor fi, însă dacă știi cum să-ți segmentezi orele dimineții în așa fel încât să le faci plăcute, vei realiza că această parte a zilei nu e deloc una nesuferită.

Bea un pahar cu apă pe stomacul gol

ritualuri de dimineațăPoate că sună stupid, dar cei care o fac sunt gata să jure că e un ritual care îi ajută. Deîndată ce te trezești, bea un pahar zdravăn cu apă. Apa va pune în mișcare procesele fizice și mentale ale organismului, și vei face astfel, deja, primul pas către cantitatea obligatorie de apă pe care trebuie să o consumi în timpul zilei.

Există și studii științifice care demonstrează că apa consumată pe stomacul gol ajută la rezolvarea diverselor probleme de natură medicală, de la migrene la constipații. Nu există concluzii definitive legate de asta dar poți face o căutare pe Google despre „terapia cu apă” și apoi poți experimenta în fiecare dimineață. La urma-urmei, nu te costă nimic.

Fă duș și bărbierește-te

ritualuri de dimineațăDacă ești genul care preferă să facă duș seara, gândește-te și la următoarele lucruri: un duș bun, făcut dimineața, ajută să te trezești complet și reprezintă unul dintre primele lucruri pe care ar trebui să le facă un bărbat în fiecare zi. Mai ales dacă atunci când se dă jos din pat e ca un zombi amețit.

Pe lângă asta, dacă job-ul pe care-l ai te obligă să te bărbierești zilnic, dușul ajută la acest proces, hidratându-ți pielea, în timp ce aburii au rolul de a-ți deschide porii obrajilor. Va rezulta un bărbierit mai fin și fără iritații. Mai ales dacă urmezi sugestiile noastre legate de bărbierit, pe care le poți citi aici.

Bea o cafea

ritualuri de dimineațăDacă ești cafegiu, știi foarte bine că momentul matinal în care îți savurezi cafeaua e de neprețuit. Dacă ai un espressor pe care-l poți programa cu o seară înainte, fă-o și vei avea cafeaua pregătită, la ora la care dorești. Aroma cafelei poate fi o motivație suficient de bună pentru a-ți începe ziua și a-ți pune rotițele în mișcare. Băutul unei cafele nu înseamnă că nu poți face și alte lucruri în acest timp. Asigură-te însă că nu dai cafeaua pe gât, așa cum o fac italienii cu un espresso, ci savureaz-o în liniște.

Petrece o jumătate de oră pentru tine personal

ritualuri de dimineațăGăsește în fiecare dimineață câteva minute pe care să le acorzi unui scop personal. Fie că e vorba să citești o carte, să înveți ceva nou, să te antrenezi, să scrii pe blog sau orice altceva, vei vedea că dimineața o faci cel mai bine. Diminețile oferă liniște iar dacă ai programul de așa natură încât să pleci ceva mai târziu la birou, poți investi un pic de timp în tine. Mai ales că, făcând acest lucru, vei trăi ziua cu satisfacția că te-ai ales oricum cu ceva din ea.

Fă mișcare

ritualuri de dimineațăAntrenamentul de dimineață poate reprezenta „mișcarea” ta cotidiană. Fie că te duci la sala la care ai abonament, fie că faci câteva minute de stretching în dormitor sau că alergi în parc sau că pur și simplu ieși să plimbi câinele. Exercițiile fizice și sportul te aduc într-o bună stare fizică și psihică și te fac să începi ziua în cel mai bun mod cu putință.

E mult mai bine să faci aceste lucruri dimineața, decât seara, după program, când organismul tău e deja obosit și poate-și dorește mai degrabă odihnă decât intensitatea unui efort fizic, după unul intelectual.

Ia un mic dejun consistent

Un mic dejun consistent este cheia alimentației cotidiene și a energiei pe care o vei avea pe parcursul zilei. Dacă sari peste micul dejun, preferând să dormi un sfert de oră mai mult, greșești teribil. Se știe că e recomandabil să ai un mic dejun nutritiv și bogat, apoi, pe măsură ce trec orele, să mănânci din ce în ce mai puțin.

Citește și 5 greșeli de dietă pe care le faci când încerci să slăbești

Stabilește planul zilei

Găsește câteva minute în fiecare dimineață pentru a schița, în mare, planul zilei ce urmează. E un lucru ce ține de capacitatea ta organizatorică, una care ar trebui să includă un bun management al timpului. Decide care sunt prioritățile zilei și care sunt lucrurile pe care trebuie să te concentrezi în principal. Încearcă să le pui pe puncte: 1, 2, 3, în ordinea priorităților, iar la finalul zilei, asigură-te că ai rezolvat cel puțin una sau două din primele trei.