7 tehnici mindfulness pe care să le practici la birou

Academia Barbatilor

Unii consideră mersul la birou drept o activitate „sclavagistă”, care nu le permite niciun moment de relaxare și de introspecție. Din ce în ce mai des, se pare că acceptăm înlocuirea momentelor de viață din care putem căpăta învățături cu cele în care tot ceea ce facem este să tragem la „jug” pentru îndeplinirea sarcinilor.

Cuvântul „mindfulness” a apărut în ultimii ani și circulă din ce în ce mai mult pe buzele multora, de la maeștrii fitness-ului la vedetele din domeniul artei. Și totuși, mulți sunt confuzi în legătură cu el. Ce înseamnă mindfulness?

Conform unei definiții oferte de Universitatea Berkeley, mindfulness este capacitatea de a menține în fiecare clipă conștientizarea gândurilor, sentimentelor, senzațiilor fizice și a celor provenite din mediul înconjurător, prin intermediul unor „lentile” fine și în continuă dezvoltare. Prin utilizarea tehnicilor și practicilor midfulness, în special atunci când ești la lucru, poți reduce stresul, îți poți îmbunătăți imunitatea, dar și productivitatea.

Iată 7 tehnici midfulness, pe care să le practici când ești la birou:

1 Setează-ți un scop la începutul zilei

tehnici mindfulness

În ideea de a avea în față o zi plină de realizări, ar trebui ca la începutul ei să scrii pe o hârtie principalul scop pe care să-l urmărești și asupra căruia să te concentrezi. Poate fi vorba de un target la locul de muncă sau de ceva mult mai personal, precum „voi privi orice obstacol apărut astăzi ca pe o experiență pozitivă, din care să învăț ceva”.

Poți lua bilețelul cu tine, când pleci la muncă sau pur și simplu îți poți repeta în minte acest lucru, de câteva ori pe parcursul zilei. Făcând asta, vei avea o mantră mentală, care te va ajuta ceas de ceas. Este o tehnică mindfulness ce permite o verificare cu propria-ți persoană și care-ți permite să te concentrezi din ce în ce mai mult asupra ta.

2 Fă ca munca ta să capete un sens

E greu să fii mindful în timp ce lucrezi, câtă vreme nu-ți place ceea ce faci. De aceea e nevoie să găsești un înțeles în privința muncii tale. Găsește un moment în care să reflectezi asupra acestui lucru: de ce ai ales acest job? Ce momente din timpul job-ului îți aduc cu adevărat o bucurie? Ia o bucată de hârtie și scrie o listă cu lucrurile care dau muncii tale un sens. În acest fel, atunci când ai o zi grea, te poți întoarce la listă, reamintindu-ți de ce te trezești în fiecare dimineață pentru a merge la job.

3 Învață cum să fii prezent

Nu contează mediul în care îți desfășori munca, pentru că e ușor să treci peste condițiile în care lucrezi, fără să te gândești la ele. Dar când te trezești pe parcursul zilei că visezi sau că nu ești prezent cu mintea la treburile tale, fă o pauză și conștientizează unde te afli. Există câteva întrebări legate de prezența ta reală la job: Care este sarcina pe care o ai de făcut? Ce se întâmplă în jurul tău: cine e lângă tine, ce activități desfășoară, ce zgomote se aud? Ce ai rezolvat până în acest moment, din ceea ce aveai de rezolvat?

A găsi câteva secunde în care să conștientizezi ce se întâmplă cu tine și cu munca ta, te va face să își recapeți concentrarea și să găsești puterea de a termina sarcinile pe care le ai de îndeplinit.

4 Fă o pauză de meditație

tehnici mindfulness

Ești stresat? Apelează la meditație. Mindfulness-ul este despre conștientizarea propriilor gânduri, dar uneori trebuie să-ți eliberezi mintea pentru a te putea concentra asupra a ceea ce este important.

Fă o pauză de 10 minute în timpul zilei, du-te afară sau găsește un loc liniștit, apoi meditează, respirând adânc, eliberându-te de orice gând și resetându-ți, în acest fel, mintea. După aceea, întoarce-te la lucru și vei vedea că următoarele ore ți se vor părea mai ușoare.

5 Concentrează-te la o singură sarcină

Ai încercat vreodată să faci trei lucruri în același timp? Dacă da, le-ai făcut bine pe toate? Probabil că nu. E important să te concentrezi asupra unui singur lucru atunci când practici mindfulness-ul. Când încerci să rezolvi mai multe sarcini în același timp, te vei suprasolicita și nu vei reuși să duci la capăt niciuna.

Fă o listă cu lucrurile pe care le ai de rezolvat și ia-le pe rând, în ordinea importanței. La finalul zilei, când pleci acasă, vei vedea că ai reușit să bifezi întreaga listă sau, în cel mai rău caz, cea mai mare parte a ei.

6 Nu-ți neglija sentimentele

Uneori, oamenii confundă mindfulness-ul cu un sentiment constant de pace și fericire. Dar, să fim serioși: e cineva fericit non-stop? A avea emoții, chiar și emoții negative, e un lucru normal, ce face parte din viață. În fiecare zi, o persoană trece prin diferite tipuri de emoții. De aceea, când practici mindfulness-ul, e important să nu-ți neglijezi sentimentele și să le conștientizezi.

Nu e un lucru ușor, însă cunoașterea propriilor emoții negative este primul pas în le îndepărta. Găsește câteva secunde pentru a-ți spune: „Mă simt supărat acum”. Dacă-ți ignori emoțiile, sau le bagi sub preș, ele vor continua să te afecteze și îți vor afecta productivitatea și, mai mult, starea generală. Aplică această tehnică de mindfulness în zilele stresante la birou. Îmbrățișează stresul, conștientizându-l, apoi continuă cu celelalte tehnici, precum meditația, pentru a te elibera de el și a te întoarce pe drumul cel bun.

7 Folosește pauza de masă pentru a mânca

Multe persoane înfulecă ceva în grabă, eventual continuând să lucreze în acest timp. Înainte de a-și da seama, pauza lor de masă ia sfârșit, iar ei nu au profitat cu adevărat de aceasta. Nu face asta! Folosește pauza de masă pentru a mânca. Nu te uita la telefon, nu verifica e-mailuri, nu te gândi la job.

Pauza de masă e făcută pentru a te relaxa și a mânca, scopul fiind de a te reîncărca de energie și de a te ajuta să te concentrezi pentru a doua parte a zilei la muncă.

Citește și: Trucuri dovedite științific că te pot face mai fericit