Ce trebuie să știm despre alergarea pe timp de iarnă

academia barbatilor

Pentru mulţi dintre noi, sportul e un mod de viaţă: fie că jucăm tenis, fotbal sau mergem la sală, activitatea sportivă ar trebui să ne ocupe cel puţin 2 ore pe săptămână.

Dintre toate sporturile însă, alergatul este cel mai accesibil: ai nevoie doar de echipamentul corespunzător. Iar dacă restul anului lucrurile sunt simple, odată cu sezonul rece ar putea apărea şi primele probleme: timpul rece poate să ne afecteze disponibilitatea de a mai face mişcare, iar temperaturile scăzute impun o echipare adecvată. Să vedem câteva ponturi simple pentru alergarea pe timp de iarnă.

alergare iarna

Foto: Men’s Journal

7 ponturi pentru alergarea pe timp de iarnă

Nu lua foarte multe haine pe tine, altfel îţi va fi cald şi vei avea tendinţa să mai dai jos din hainele de pe tine. Şi cum în timpul antrenamentului vei transpira, aceasta s-ar putea să nu fie cea mai bună soluţie. Corpul nostru are nevoie de un echilibru în această privinţă.

  1.  Îmbracă-te corespunzător: poartă tot timpul lenjerie de corp care îndepărtează umezeala și reține căldura. Poţi purta, de asemenea, o bluză de fleece, deoarece aceasta nu absoarbe umiditatea.
  2.  Fereşte-te de frig: mâinile, gâtul şi capul trebuie apărate de frig, deci nu ezita să porţi mănuşi, fular şi o căciulă.
  3.  Dacă alergi împotriva vântului, ai grijă să ai bluza încheiată până la capăt, dacă însă vântul îţi bate din spate, poţi să deschizi un pic fermoarul bluzei, vei simţi diferenţa imediat.
  4.  Partea superioară a corpului necesită o protecţie mai mare împotriva frigului în timpul alergării, în timp ce picioarele sunt permanent puse în mişcare şi nu necesită o atenţie deosebită.
  5.  Nu uita de încălzirea obligatorie. Aceasta poate dura între 5-15 minute, în funcţie de nivelul de pregătire pe care îl aveţi. Pe durata încălzirii trebuie să pui în mişcare grupele de muşchi pe care le vei folosi în timpul antrenamentelor.
  6.  Sportul trebuie practicat cu plăcere, iar dacă într-o zi nu ai dispoziţia necesară pentru acest lucru, nu are rost să lucrezi fără spor. Cel mai bine este să amâni antrenamentele pentru o dată ulterioară.
alergare iarna

În doi… e mai distractiv. Foto: 123rf.com

7.  Caută un partener de alergat. Poate fi destul de dificil să te motivezi să ieşi din casă când temperatura de afară a coborât sub 0° , însă dacă ştii că cineva te aşteaptă să lucraţi împreună, devine mult mai uşor să te motivezi.

Citește și de ce (și cum) să te apuci de mountain biking