Alimente pe care să le consumi pentru a avea o barbă frumoasă și sănătoasă

Academia Barbatilor

Dacă ai auzit vreodată expresia „ești ceea ce mănânci”, atunci trebuie să știi și faptul că rutina alimentară de zi cu zi are un impact major asupra organismului. Iar când ne referim la organism, includem și părți ale acestuia la care, poate, nu te-ai aștepta. Cea despre care vorbim în cele ce urmează este barba.

Creșterea bărbii e generată, în principal, de hormonii masculini, mai exact de testosteron și dihidrotestosteron. În același timp, însă, și dieta își pune amprenta asupra dezvoltării părului facial, în special atunci când consumăm unele alimente care conțin acești hormoni, făcând ca organismul să-i poată asimila mai ușor.

Deși asocierea dintre ceea ce mănânci și creșterea bărbii poate părea ireală, în spatele acestui lucru stau studiile științifice. Prin urmare, dacă vrei să ai o barbă frumoasă și sănătoasă, include aceste 5 alimente în dietă:

Portocale

alimente pentru barbă
Foto: Pixabay

Portocalele ajută la creșterea bărbii pentru că sunt foarte bogate în nutrienți. Deși în baza acestui principiu orice aliment bogat în nutrienți ar face același lucru, portocalele au, totuși, ceva în plus. Vitamina C e utilizată pe scară largă în produsele de creștere și tonifiere a părului, precum și în produsele cosmetice dermatologice. Revigorează producția de colagen și are impact asupra radicalilor liberi care pot afecta creșterea sănătoasă a bărbii.

De asemenea, Vitamina C își aduce un aport major la consolidarea firelor de păr și la protejarea acestora. În plus, Vitamina C își asumă un rol major în retenția de fier.

Ouă

alimente pentru barbă
Foto: Pixabay

Consumul unei cantități rezonabile de ouă ajută la creșterea unei bărbi uniforme și sănătoase. Nu este vorba despre faptul că ouăle au puteri supranaturale în acest sens, dar important în privința lor este că aprovizionează organismul cu proteine și cu un număr corespunzător de alte suplimente de care acesta are nevoie pentru a funcționa cum trebuie. Proteinele din ouă asamblează celulele din corp, inclusiv celulele din scalp și din obraji.

De asemenea, ouăle conțin și un nutrient cunoscut sub numele de biotin. Acesta susține creșterea părului din orice parte a corpului, prin urmare consumul de ouă, deci inclusiv a suplimentului biotin, este o metodă lejeră de a-ți crește o barbă sănătoasă.

Nuci braziliene

alimente pentru barbă
Foto: Pixabay

Poate sună bizar dar… se spune că două nuci braziliene pe zi ajută enorm la creșterea bărbii. Și asta pentru că, lucrul e cert și rezultat din cercetările științifice, nucile braziliene conțin o cantitate substanțială de seleniu, minerală esențială pentru dezvoltarea părului.

Seleniul activează o proteină din organism care energizează recuperarea celulară. Adițional, aportul echilibrat de seleniu garantează dezvoltarea în condiții optime a creșterii firelor de păr, fără mătreață și fără alte probleme ale scalpului sau pielii.

Varză kale

alimente pentru barbă
Foto: Pixabay

Varza kale este o sursă excelentă de nutrienți, care poate fie să anime creșterea părului, fie, dimpotrivă, să cauzeze căderea acestuia la bărbați. În cazul bun în care ai luat cantitatea corectă de Vitamina A, adică nu ai exagerat cu aceasta, varza kale e un tovarăș de nădejde pentru barbă, pe care o asistă în vederea creșterii rapide și sănătoase.

Dacă însă exagerezi cu consumul de varză kale, efectul e posibil să fie invers și să începi să-ți pierzi părul. Și asta din cauză că Vitamina A e un solvent de grăsimi, ceea ce înseamnă că organismul nu o poate elimina în mod eficient. Cu cât o ai în exces, cu atât vei întâmpina probleme legate de căderea părului și creștere a bărbii.

Pentru a te menține în zona sigură, nu apela la soluții artificiale de ingerare a Vitaminei A, ci mănâncă varză kale în cantități decente, asigurându-ți astfel echilibrul necesar în privința acestui nutrient.

Pește

alimente pentru barbă
Foto: Pixabay

Peștele e bogat în proteine, grăsimi nesaturate omega-3 și diverse alte suplimente care ajută la creșterea părului. Substanța proteică din pește contribuie la formarea celulelor din firul de păr, asumându-și totodată și rol de protecție a acestuia. Grăsimile omega-3 sunt responsabile de asigurarea robusteții celulare, fapt ce încurajează schimbul productiv de suplimente în celulele firelor de păr.

Dacă mănânci pește în mod regulat, organismul tău va fi alimentat cu cantități optime de omega-3 și de proteine, ceea ce înseamnă că barba îți va crește rapid și corect, mai deasă și mai puternică.

Citește și: 7 alimente afrodisiace și adevărul despre ele