Audi AI:Trail Quattro, off-roader-ul cu drone pe post de lumini

Academia Barbatilor

Compania Audi lansează la Salonul Auto de la Frankfurt o mașină pe care producătorul german a denumit-o „off-roader-ul viitorului”: Audi AI:Trail Quattro. Aceasta urmează un alt model, Audi AI:ME, prezentat la Salonul Auto de la Shanghai în acest an. Noul AI:Trail Quattro este, de fapt, al patrulea nou venit în familia mașinilor electrice concept produse de Audi.

Audi AI:Trail Quattro

Audi AI:Trail Quattro, futuristă și bizară

De departe, elementul cel mai futurist (și, în același timp, ușor bizar) cu care se prezintă AI:Trail Quattro este sistemul de lumini. În locul unui sistem clasic, cu fază lungă și fază scurtă, AI:Trail e echipat cu cinci drone electrice cu LED-uri.

Audi AI:Trail Quattro

Acestea se numesc „Audi Light Pathfinders” și dispun de niște ventilatoare fără elice care produc un curent de aer, zburând în fața mașinii pentru a ilumina drumul. Sistemul dispune și de o cameră on-board care trimite imagini de feedback pe display-ul șoferului. Când vine momentul să se întoarcă la „nava-mamă”, dronele aterizează pe plafon, pe capotă sau pe alte zone cu încărcare prin inducție.

Audi AI:Trail Quattro

Cât despre vehiculul în sine, gigantul măsoară 4,11 metri lungime și 2,13 metri lățime, fiind un 4×4 care se deplasează pe patru roți imense, de 22 inci, îmbrăcate în pneuri de 33,5 inci, care se supun unei presiuni de aer variabile, controlate prin intermediul unui senzor.

Audi AI:Trail Quattro

Senzorii optici și controlul de stabilitate electronică lucrează în tandem pentru a detecta starea suprafeței drumului și pentru a ajusta presiunea din pneuri în concordanță cu caracteristicile mediului. Cei de la Audi susțin că AI:Trail poate traversa ape cu adâncimi de până la o jumătate de metru.

4 motoare și un concept minimalist

Sunt patru motoare electrice care propulsează acest vehicul, fiecare dintre ele având în vizor câte o roată – de aici și denumirea Quattro. Puterea maximă dezvoltată este de 415 CP, dar mașina poate opera foarte bine și cu jumătate din aceasta. Pe suprafețe line, AI:Trail poate avea o autonomie de 500 km, dar în medii ostile, acest 4×4 parcurge la o singură încărcare un maxim de 250 km.

Audi AI:Trail Quattro

Interiorul are un design minimalist, pentru a oferi șoferului un maxim de vizibilitate. Parbrizul înconjoară partea frontală a vehiculului precum cockpit-ul unui elicopter, oferind imagine neobstrucționate, în față și în laterale.

Controlul șoferului e redus la pedale, un jug pe post de volan, câteva butoane și un smartphone atașat de coloana volanului, care are funcția de display și de centru de control pentru toate funcțiile vehiculului, inclusiv cele de navigație.

Fiindcă vorbim de un concept, Audi a echipat mașina cu un sistem de navigație semi-autonom de nivel 4, același care e prezent pe automobilele Tesla, destinat șoselelor asfaltate. Pentru off-road, sistemul revine la nivelul 3 de autonomie, care necesită intervenția umană atunci când este cazul.

Printre alte caracteristici interesante se numără cele patru scaune detașabile, acestea putând a fi transformate în scaune de exterior, dar și un „Audio Light Companion”, care se dovedește util pe post de lumină de foc de tabără sau… lanternă.

Foto: Audi

Citește și: Noul Audi Q8, un SUV de clasă, elegant și versatil