BMW Seria 8 Coupe. Așteptarea a luat sfârșit

Avatar

Rareș Lazăr

, Auto, Fine Living

Când spui BMW, te gândești la mașinile care stabilesc întotdeauna ștacheta sportivității și performanței. După o lungă perioadă de așteptare, mai exact 19 ani, marca bavareză a lansat noul model al Seriei 8, un Coupe bazat pe platforma Seriei 7 cu o lungime de 4,84 metri, ceea ce o poziționează în aceeași clasă cu competitorul din Stuttgart, S-Klasse Coupe.

Ce face Seria 8 diferită? Ei bine, accentul pus pe dinamica de excepție. De la caroserie, şi până la suspensie, totul a fost proiectat pentru a îndeplini cerinţele unui automobil sport de top.

Exterior

Designul exterior este cel al unui GrandTourer, cu o siluetă alungită și un centru de greutate coborât. Cumva, BMW Seria 8 reușește să îmbine în același timp eleganța cu sportivitatea, într-un mod neașteptat.

În partea din față avem o grilă ușor redesenată, dar cu aceeași formă hexagonală specifică producătorului bavarez. Surpriza vine de la farurile cu tehnologie LED standard care sunt cele mai înguste faruri folosite vreodată la un model BMW.

În spate, stopurile LED sunt împinse cât mai spre exterior, ele regăsindu-se și în planul lateral al mașinii. De remarcat ar fi și evacuările foarte generoase.

Tot la exterior putem vorbi și despre acoperişul opţional din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP), element aflat pentru prima dată pe un model de serie al mărcii BMW.

Interior

La interior avem de-a face cu un nou limbaj de design. Planșa de bord înglobează acum două display-uri, primul fiind cel care ia locul clasicelor instrumente de bord purtând denumirea BMW Live Cockpit Professional. Acesta afișează diferite informații în format digital pe o diagonală de 31 de centimetri. Al doilea display este cel din consola centrală care a fost complet redesenată. Să nu uităm și de noul sistem iDrive, care a fost îmbunătățit, fiind optimizat pentru un control mai bun prin gesturi.

În rest, materialele folosite sunt de cea mai bună calitate, pielea fiind prezentă aproape peste tot în habitaclul noului model.

Motorizare

Deocamdată clienții vor primi doar două variante de motorizare: unul diesel și unul pe benzină. Cel pe benzină este un motor nou V8 de 4.4 litri care generează 530 CP și asigură o accelerație de 3,7 secunde de la 0 la 100 km/h.

Motorul diesel este de 3 litri, cu două turbine, dezvoltând 320 CP. Probabil este cea mai bună alegere atunci când te interesează consumul de combustibil. Deși pare un motor mai leneș, acesta accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 4,9 secunde.

Tehnologie

Numeroase sisteme de ultimă oră pentru asistarea conducătorului sunt disponibile pentru îmbunătăţirea confortului şi a siguranţei noului BMW Seria 8 Coupé. Amintim aici Reversing Assistant (asistent pentru mers înapoi) care asigură deplasarea automată în marşarier pe acelaşi traseu pe care automboilul l-a parcurs înainte, pe o distanţă de până la 80 de metri. Traseul este memorat de automobil timp de trei zile de la oprire. Această soluţie asigură ieşirea din spaţiile înguste sau parcări.

Direcţia activă integral este şi ea disponibilă în versiunea standard. Adică și roțile din spate virează.  Astfel, raza de bracare este redusă și schimbarea benzilor sau abordarea virajelor la viteze mari sunt mult mai precise.

Prețul nu a fost comunicat încă dar putem specula că va porni în jurul sumei de 90.000 de euro, variantele de top sărind cu ușurință de pragul psihologic de 100.000 de euro.