Ce să mănânci înainte, în timpul și după antrenament

Avatar

Ce și când mănânci înainte, în timpul și după antrenament poate face o mare diferență în ceea ce privește performanța și recuperarea.

  • energia necesară antrenamentului
  • creșterea și susținerea performanței
  • hidratarea corespunzătoare
  • conservarea masei musculare
  • recuperare rapidă

 Ce trebuie să mănânci înainte de antrenament

De regulă, pentru persoanele care fac activitate fizică de plăcere, pentru un stil de viață sănătos, nu este nevoie să recurgă la suplimente proteice și nici la un aport suplimentar de carbohidrați. Este de preferat ca aportul nutrițional să se facă în timpul meselor principale ale zilei, în funcție de necesarul caloric al fiecăruia. Suplimentele proteice sunt destinate în special sportivilor de performanță.

În funcție de programul de antrenament al fiecăruia, este recomandat ca aportul de proteine să se facă la masa principala înainte de antrenament.

Adaugă în meniu proteine cu valoare biologică mare: carne slabă, lactate, brânzeturi, ouă, respectand desigur necesarul tău caloric.

În cazul în care nu ai reușit să ai o masă principală cu 2-3 ore înainte de antrenament (timp necesar unei bune digestii) va trebui să te alimentezi cu 60 de minute înainte de antrenament. În acest caz, va trebui să recurgi la un aport lichid, pentru o digestie mai rapidă și evitarea disconfortului.

Exemplu de masă principală cu 2-3 ore înainte de antrenament:

piept de curcan la gratar (proteină), orez basmati cu legume (carbohidrați) + salată verde cu mix de semințe si ulei de măsline (lipide). *cantitatile depind de necesarul fiecăruia

Exemplu de shake sănătos și potrivit activității fizice,  pe care ți-l poți pregăti singur în blender: 1 măsură de pudră proteică, o mâna de spanac, ½ cană de fructe de pădure, 200ml apă, lapte de cocos sau de migdale neîndulcit.

În timpul antrenamentului e indicat să mănânci? Descoperă în Pagina 2.