Ce trebuie să știe un bărbat despre dieta bazată pe postul intermitent

Academia Barbatilor

Dacă ești în căutarea a tot felul de diete care să te ajute să scapi de kilogramele în plus, e imposibil să nu fi auzit până acum de postul intermitent. O practică femeile – unele, cu mult succes – și, uneori, chiar ele o recomandă partenerilor pe care și-i doresc supli și sănătoși, ca niște actori de cinema gata să joace roluri de feți-frumoși în viața reală.

Postul intermitent a devenit foarte popular în ultimii ani, fiind privit ca un mod de a adopta un stil de viață sănătos. O limitare temporară a accesului la mâncare, despre care se spune că te ajută să slăbești, dar și să ții la distanță o mulțime de boli. Există unele rapoarte care spun că postul intermitent chiar îi poate ajuta pe oameni să trăiască mai mult.

În mod cert există câteva lucruri pe care oricine își dorește să adopte această dietă, dar și oricine se află în plină experimentare a ei, ar trebui să le cunoască. Și, în mod special bărbații, ar trebui să știe cum stau lucrurile cu postul intermitent.

Ce este postul intermitent?

dieta bazată pe postul intermitent
Foto: info79577

Cel mai important lucru pe care trebuie să-l cunoască orice „începător” este definiția postului intermitent. Acesta poate fi cel mai bine descris drept un post în adevăratul sens al cuvântului, dar cu includerea unor modele de alimentație ciclice. Asta înseamnă că poți mânca doar în anumite intervale ale zilei și nu atunci când ți se face foame. Un exemplu rapid este să mănânci doar în intervalul orar 12 – 20 și să nu bagi nimic în gură de la ora 20 la ora 12 a doua zi.

Postul intermitent condiționează organismul să funcționeze într-o manieră specifică, benefică pentru sănătate și pentru starea generală de bine. De fapt, pe perioada nopții, când dormim, are loc un fel de post inconștient. Acest lucru ne spune că organismul este construit de așa manieră încât să suporte postul, fiind programat în mod deliberat să o facă. Prin urmare, aceasta ar trebui să fie o sarcină ușor de realizat.

Postul intermitent ajută la scăderea în greutate?

Majoritatea perioadelor de post – cele clasice, de Crăciun sau de Paște – joacă un rol important în privința scăderii în greutate. Și asta deoarece perioadele extinse de post permit organismului să treacă de la procesul metabolic de ardere a carbohidraților la cel de ardere relativă a grăsimilor acumulate. Organismul trebuie să inițieze proceduri de descompunere a alimentelor pentru a funcționa la întreaga capacitate, iar în absența mâncării, țesuturile grase sunt primele vizate. În timpul procesului, care se numește cetoză (sau ketoză), organismul produce cetonă, despre care se spune că este cel mai bun supliment pentru creier, aducând în egală măsură beneficii și țesuturilor.

Postul intermitent, adoptat ca dietă pentru scăderea în greutate, este, conform multor experți, de o eficiență ridicată și nu are efecte adverse. Bărbații care doresc să experimenteze numeroasele beneficii ale postului intermitent trebuie să fie atenți la ceea ce mănâncă și în special la ciclurile de masă și de post. Respectarea acestor doi factori contribuie la obținerea celui mai bun plan de ardere rapidă a caloriilor.

Postul intermitent e bun pentru sănătate?

Absența mâncării duce la reducerea nivelului de zahăr din sânge. Mai mult, ficatul păstrează o cantitate foarte mare de glucoză – aproximativ 700 de calorii, postul ajutând la eliminarea glucozei stocate în ficat și la reglarea nivelului de zahăr din sânge. Organismul este supus unei schimbări metabolice, în care are de-a face cu absența mâncării pe o anumită perioadă. În timpul acestui proces se eliberează o mulțime de hormoni care sunt benefici pentru creier, dar și pentru alte organe ale corpului. Rapoartele au arătat că dieta intermitentă ajută și la îmbunătățirea memoriei. De asemenea, alte procese din timpul postului intermitent sunt reducerea nivelelor de colesterol și a presiunii arteriale.

Cum să ții o dietă bazată pe postul intermitent

dieta bazată pe postul intermitent
Foto: ThitareeSarmkasat

Bărbații care doresc să se îmbarce în această inedită „călătorie” de eliminare a kilogramelor în plus, trebuie să ia în considerare nevoile de nutrienți ale organismului din momentul respectiv. Postul intermitent se aplică diverselor persoane în funcție de nevoile organismelor lor și de cât de departe pot merge cu ideea de post și cu procesul aferent. E important să începi cu pași mici și să-ți faci drum până la nivelul propus, alegând cea mai potrivită metodă de post intermitent, în funcție de preferințele personale. Postul intermitent ar trebui ținut cel puțin pe o perioadă de o lună, înainte de a trece la alt program.

În principiu, pentru a vedea rezultatele arderii grăsimilor, ar trebui să ai o combinație perfectă de cicluri de masă și dietă redusă în calorii. Adică să cunoști ce intră în organismul tău și la ce ore. Iată câteva planuri pentru o dietă de post intermitent:

# Mănâncă – Oprește-te – Mănâncă. Acest ciclu de post, pe o perioadă de 24 de ore, ar trebui ținut o dată sau de două ori pe săptămână. Asta înseamnă ca de la cină să nu mai mănânci nimic până la următoarea cină.

# Metoda rațională. Descrisă drept metoda 16/8, ideală pentru bărbații care vor să vadă rapid rezultatele. În fiecare zi, ții post pe parcursul a 16 ore, în vreme ce în restul perioadei de 8 ore poți mânca. De pildă, poți mânca în intervalul 12 – 20.

# Dieta 5:2. Aceasta presupune să mînânci doar 5-600 de calorii pe zi, timp de două zile pe săptămână.

Citește și: 5 greșeli de dietă pe care le faci când încerci să slăbești