Cele mai bune filme ale lunii ianuarie

academia barbatilor

Subiecte serioase și o viziune proaspătă

Începutul de an aduce titluri de excepție și tematici profunde în lumea filmului. Deși problemele abordate pe marele ecran au o gravitate aparte în această perioadă, filmele lunii ianuarie surprind prin modul atent în care au fost realizate, reușind să iasă din tiparul tragediilor de la Hollywood, cu subiecte inedite și o viziune proaspătă.

Comediile acestei perioade

Deși majoritatea premierelor sunt drame, chiar și comediile lunii ianuarie ridică probleme serioase. Acestea își tratează subiectul cu maturitate și compasiune. În Familie De-a Gata, un cuplu înduioșat de soarta copiilor orfani se decide să adopte o adolescentă. Situația le scapă de sub control, după ce află că fata mai are doi frați. Pentru a nu-i despărți, Pete (Mark Wahlberg) și Ellie (Rose Byrne) îi adoptă pe toți. Urmează scene pline de umor, în care copiii se dezlănțuie iar părinții nu știu cum să reacționeze. Firește, toată lumea se alege cu vânătăi. În ciuda faptului că nu erau pregătiți să devină părinți, cei doi se obișnuiesc până la urmă cu noul lor rol. După multe încercări, se bucură cu toții de familia minunată pe care au creat-o.

Printre filmele lunii ianuarie se numără și comedia The Upside, un film despre prietenie, sinceritate și curaj. Realizarea americană a filmului francez din 2011 The Intouchables tratează legătura incredibilă care ia naștere între un bărbat bogat ajuns în scaunul cu rotile și infirmierul său rău famat. În rolul miliardarului Philip este Bryan Cranston (cunoscut pentru rolul principal din serialul Breaking Bad). Iar în rolul lui Dell, un băiat cu cazier, este Kevin Hart. Acestora li se adaugă Nicole Kidman în rolul lui Yvonne – mâna dreaptă a miliardarului. Cei doi se împrietenesc în mod neașteptat și realizează că fiecare are propriile sale neputințe. Cu toate acestea, chiar și cea mai grea viață merită trăită.

Citește recenzia The Upside: The Upside – un film bazat pe o poveste reală

Cum gândește un criminal: The House That Jack Built

Nici gândurile sinistre ale unui criminal în serie nu lipsesc din oferta cinematografelor în primele săptămâni ale anului. În The House That Jack Built, Jack (Matt Dillon) devine cel mai sofisticat ucigaș în serie din America anilor ’70. Povestea celor 12 ani în care acesta vânează femei este presărată cu justificări, lamentări și umor. În regia lui Lars von Trier, filmul tratează crimele din perspectiva lui Jack. Pe fundal se aude dialogul său interior cu un prieten imaginar, numit Verge. Așa afăm că lui Jack îi place să se considere arhitectul unei construcții macabre, în care fiecare crimă este o operă de artă. Pe măsură ce poliția îi dă de urmă, Jack își asumă riscuri din ce în ce mai mari, din dorința de a lăsa în urma sa o operă de artă completă.

Dramele lunii ianuarie

O altă dramă impresionantă este ecranizarea romanelor autobiografice, scrise de Henri Charrière. Papillon spune povestea bazată pe fapte reale a spărgătorului de seifuri cu același nume (Charlie Hunnam), care a fost condamnat pe nedrept la pedeapsa cu închisoarea pe viață. Încarcerarea în condițiile grele din penitenciarul aflat pe Insula Diavolului îl determină pe Papillon să facă orice îi stă în putință ca să evadeze. În sprijinul planului său vine Louis Dega (Rami Malek), un deținut foarte bogat, care are nevoie de protecție. Împreună, cei doi sacrifică totul în numele libertății.

Printre filmele lunii ianuarie se numără și Curierul Traficanților. Aici Clint Eastwood regizează și joacă rolul lui Earl Stone, un om ajuns la capăt de drum, care știe că și-a irosit viața. Ajuns în pragul falimentului la 80 de ani, Earl face o ultimă încercare să se îndrepte. Însă noua lui slujbă se dovedește a fi o capcană iar bătrânul este forțat să muncească pentru cartelul mexican. Urmărit de poliție și bântuit de toate greșelile trecutului, Earl e hotărât să-și recapete demnitatea, până nu e prea târziu.

Având în vedere tematica sumbră a producțiilor care-și fac debutul la început de an, dramele domină în această perioadă pe marile ecrane. Însă filmele lunii ianuarie se țin departe de tristețea caracteristică a filmelor din acest gen, concentrându-se mai degrabă pe transformarea interioară a personajelor și pe confruntarea dintre om și viață.