Cele mai bune parfumuri masculine, din anii 50 încoace

Academia Barbatilor

Istoricii spun că oamenii se parfumează încă din secolul 14. Dar pe măsura trecerii timpului, parfumurile pe care le punem pe piele s-au modificat substanțial. Azi, nu mai ai „șansa” să te dai cu un parfum medieval, dar încă poți găsi opțiuni similare cu cele de la jumătatea secolului trecut, unele parfumuri de atunci fiind în continuare produse. Am ales mai jos câte un parfum masculin care a făcut ravagii în fiecare decadă, din 1950 încoace, și care încă se regăsesc pe piață. Este vreunul printre parfumurile tale favorite?

Anii 50: Chanel Pour Monsieur

Chanel Pour MonsieurChanel a produs primul parfum bărbătesc și l-a lansat în 1955, căpătând o poziție de top printre companiile producătoare de parfumuri pe zona masculină. Chanel Pour Monsieur a fost un parfum de referință, datorită amestecului de note de citrice și lemn. La fel de bine în acele vremuri, ca și acum, bărbații care-l poartă îi ridică în slăvi calitățile, considerându-l subtil și dătător de încredere, un parfum ce sugerează masculinitate și discreție, calități ce funcționează perfect împreună.

Anii 60: Dior Eau Sauvage

Dior Eau SauvageReclama originală realizată pentru acest parfum lansat în 1966 prezenta desenul unui bărbat înfășurat în prosop, care ridica o sprânceană către privitor. Eau Savage este la fel de fresh precum atitudinea personajului: lămâie, cu accente de rozmarin și vetiver, la care se adaugă o aromă de iarbă. Succesul acestui parfum, care l-a făcut să supraviețuiască până în ziua de azi, este versatilitatea lui, ce-l face purtabil într-o mulțime de ocazii. Un clasic.

Anii 70: Polo Ralph Lauren Green

 

Parfumierii dinaPolo Ralph Lauren Greenintea lui Ralph Lauren se axaseră pe note de citrice și ierburi, oferind parfumuri proaspete. Polo a reprezentat o cotitură serioasă în industria parfumurilor, îndepărtându-se mult de tradiționalul miros fresh. Acest parfum a venit cu note de piele, tabac și paciuli, oferind o alternativă masculină aparte, care s-a păstrat până în zilele noastre.

Anii 80: Armani Eau Pour Homme

Armani Eau Pour HommeDupă ce a revoluționat modul în care se îmbrăcau bărbații la sfârșitul anilor 70 și începutul anilor 80, Giorgio Armani a schimbat pentru totdeauna și mirosul acestora. În 1984, el a lansat primul său parfum, Eau Pour Homme, un amestec de citrice, mirodenii și paciuli, care nu s-a schimbat deloc pe parcursul anilor, pecetluind aroma unei epoci magistrale.

Anii 90 Dolce & Gabbana Pour Homme

Dolce & Gabbana Pour HommePrimul parfum al celor de la Dolce & Gabbana a fost lansat în anul 1985 și reprezenta modul în care bărbații se vedeau pe ei înșiși în acea perioadă de exuberanță irațională. Ambalajul era minimalist și curat, însă mirosul definea tot ceea ce putea fi mai sexy la un bărbat – neroli, bergamote, lavandă, tabac și cedru. Personalitatea bărbatului italian, stilat.

Anii 2000: Hermès Terre d’Hermès

Hermès Terre d’HermèsÎn 2006, Hermès a lansat un parfum pe care l-a numit după ceea ce se presupunea că trebuia să transmită. Parfumul era un mix de arome de portocală, piper și cedru, cu un strop de mineralitate, care reușea să sugereze faptul că bărbatul trebuie să se reîntoarcă la interacțiunea cu natura.

Anii 2010: Creed Aventus

Creed AventusInspirat de extraordinara viață a împăratului Napoleon, Aventus domina conversațiile despre parfumurile masculine, încă de la lansarea lui, ce a avut loc în 2010. În numai 8 ani, acest neașteptat amestec de ananas, iasomie, paciuli și vanilie a devenit numărul 1 în vânzările companiei, un lucru demn de luat în seamă dacă ne gândim că cei de la Creed fac parfumuri încă din secolul 18!

Citește și 5 parfumuri pentru bărbații cu personalități distincte