Chevrolet Volt – cadoul lui Ferguson pentru 2013

academia barbatilor

, Fashion

Începând din 2013, Sir Alex Ferguson, managerul echipei de fotbal Manchester United va conduce un Chevrolet Volt, automobil electric cu generator pe benzină, primit cadou de la producătorul auto american, sponsor al cunoscutei echipe britanice începând cu sezonul 2014-2015.

“Chevrolet Volt este fenomenal. Un prieten de-al meu a condus unul în SUA şi îmi povestea încontinuu de el, astfel încât, imediat ce s-a ivit ocazia, mi-am zis că o să-l încerc, pentru că este cu adevărat autovehiculul viitorului. Sunt foarte încântat de el”, a declarat Ferguson.

chevrolet-volt-ferguson-2013-2

Câţiva jucători şi membri ai staff-ului vor primi la rândul lor câte un autovehicul Chevrolet ca parte a contractului de parteneriat încheiat de club cu General Motors. Printre aceştia se numără fostul jucător de legendă al echipei Manchester United, Sir Bobby Charlton, care a primit un autovehicul Chevrolet Captiva.

chevrolet-volt-ferguson-2013-3

Volt poate parcurge distanţe de până la 80 km pe baza energiei stocate în bateria litiu-ion de 16,5 kWh. Atunci când bateria modelului Volt se descărcă, intră în funcţiune un generator alimentat cu benzină, pentru a extinde autonomia cu încă 500 de kilometri, în cazul unui rezervor plin cu benzină. De la punerea în vânzare a modelului, proprietarii de autovehicule Chevrolet Volt au parcurs în total circa 160 milioane kilometri (cumulat) utilizând exclusiv propulsia electrică, spune Chevrolet.

chevrolet-volt-ferguson-2013-4

Între două alimentări cu benzină (rezervor de 35 litri), posesorii de autovehicule Volt parcurg aproximativ 1.450 km, înseamnând o medie de consum de benzină de 2,4 litri/100 km.

Chevrolet Volt este un automobil revoluţionar, fiind nu doar prima maşină electrică de mare serie Chevrolet, ci una care propune soluţia range-extender, pentru mărirea autonomiei. Cu alte cuvinte, pe lângă motorul electric principal şi cel secundar, sistemul de propulsie Voltec mai înseamnă şi prezenţa unui motor pe benzină.

chevrolet-volt-ferguson-2013-5

Pachetul tehnic numit Voltec cuprinde:

  • pachetul de baterii litiu-ion, de 16 kWh
  • motorul electric principal de 111 kW (150 CP)
  • un motor electric secundar, de 55 kW (75 CP)
  • un motor termic pe benzină, de 1,4 litri şi 86 CP
  • un angrenaj epicicloidal şi trei ambreiaje, controlate de unitatea centrală, care cuplează cele trei motoare în funcţie de condiţii

chevrolet-volt-ferguson-2013-6

Chevrolet Volt are patru moduri de funcţionare:

  1. doar motorul electric principal (la viteze mici şi medii) – motorul electric este alimentat de curentul electric stocat în baterii şi pune în funcţiune roţile; autonomia maximă în acest caz este de 80 km (deci mai bine decât un hibrid plug-in, dar mai puţin decât o maşină strict electrică actuală);
  2. motorul electric principal şi cel secundar (la viteze mari sau la acceleraţii puternice) – o parte din sarcina motorului electric principal este preluată de generatorul secundar, pentru a spori eficienţa primului şi a evita suprasolicitarea sa; şi în acest caz, maşina funcţionează strict electric, dacă bateriile sunt suficient încărcate;
  3. motorul pe benzină şi motorul electric principal (la viteze mici şi medii, când bateriile au atins o limită minimă a descărcării) – motorul pe benzină capătă rol de generator de curent electric pentru motorul electric principal; prin urmare, motorul pe benzină nu angrenează roţile motoare, acest lucru căzând tot în sarcina motorului electric;
  4. motorul pe benzină şi cele două motoare electrice (la viteze mai mari şi la acceleraţii puternice, când bateriile au atins o limită minimă a descărcării) – motorul pe benzină îşi păstrează rolul de generator, dar pune în funcţiune şi motorul electric secundar, pentru o eficienţă cât mai bună a sistemului

chevrolet-volt-ferguson-2013-7

Motorul pe benzină nu are legătură directă cu roţile motoare, ci doar motoarele electrice. Aşa încât Volt este mai mult maşină electrică decât maşină hibrid, ideea “range extender” (în traducere, “creşterea autonomiei”) rezolvând problemele privind autonomia scăzută în cazul drumurilor mai lungi.