Cum să ai un abdomen plat

Academia Barbatilor

Sunt mulți bărbați care merg la sală având în minte ca, după o vreme (în care să muncească din greu la „trasul de fiare”), să facă rost de celebrele „pătrățele”, atât de adulate de către fete. Și totuși, dincolo de pătrățele (sau până la ele) există o altă dorință, mult mai firească: obținerea unui abdomen plat și dispariția burții și a grăsimilor aferente. Aceasta este una dintre problemele majore ale bărbaților, și, în caz că o ai, pentru a scăpa de ea ar trebui să ai în vedere următoarele lucruri care, combinate, vor face burta să dispară și-ți vor aduce un abdomen plat:

Înoată

abdomen platAi putea să începi prin a merge la bazin. Înotul este sportul care solicită cei mai mulți mușchi simultan, și, la fel de bine, aduce o mulțime de beneficii și inimii. Recomandarea e să mergi la înot cât de repede poți – probabil va dura un pic până vei considera că această activitate e una relaxantă și odihnitoare, care, totodată, făcută în mod constant, reduce grăsimile de pe abdomen și te aduce în formă maximă.

Fă exerciții cardio

abdomen platO simplă alergare zilnică sau, după posibilități, o investiție într-o bandă de alergat sau într-una de mers, sunt lucruri care se vor dovedi rapid inamici de temut pentru grăsimea de pe abdomen. Exercițiile cardio contribuie la înlăturarea acesteia. Ai grijă, însă, să începi mai lent, să nu exegarezi cu alergatul de la început, apoi să introduci (dacă mediul înconjurător îți permite) și mersul pe bicicletă, pe distanțe din ce în ce mai lungi.

planșa

Planșa este un exercițiu care îți lucrează grupele de mușchi din regiunea mediană a corpului (zona lombară și abdomenul), dar și unele grupe de mușchi ale picioarelor și brațelor. E un exercițiu destul de dificil, nu prin execuție, ci prin menținerea în poziția de scândură. Vezi în clipul video cum se execută corect și încearcă-l acasă, în fiecare zi. Dacă reușești să stai „scândură” timp de 4 minute, meriți toate aplauzele.

Fă genuflexiuni

Genuflexiunile sunt și ele recomandate, și pe lângă faptul că lucrează mușchii fesieri, picioarele și coapsele, acționează și asupra abdomenului, prin solicitarea mușchilor care au legătură cu grăsimile abdominale. Include, așadar, în rutina zilnică, și câteva genuflexiuni: sunt ușor de făcut, nu necesită echipament special, nu transpiri excesiv (dacă faci serii de 50 maxim) și, în definitiv, le poți face oriunde.

Fă abdomene

Abdomenele reprezintă, poate, cel mai evident exercițiu fizic de înlăturare a grăsimii abdominale. Începe prin a face cât de multe poți, apoi, zilnic, mărește intensitatea cu care le execuți. Poți face și varianta scurtă a abdomenelor (crunches), cu ridicare până la jumătate – acestea punând un accent și mai mare pe zone abdominală. Pentru a-și atinge scopul, abdomenele trebuie executate în mod corect. Și iată care este acesta:

Fă flotări

Flotările ajută, la rândul lor, și nu ar trebui să le scoți în afara rutinei zilnice de exerciții, deoarece, dacă sunt executate corect, solicită concomitent mai multe grupe de mușchi: cele ale brațelor, pieptului, umerilor, spatelui, zonei mediane și, evident, ale abdomenului. Flotările te ajută să arzi o mulțime de calorii, îți corectează postura, previn durerile de gât, mențin densitatea musculară și îți sculptează abdomenul.

Iată cum se execută flotările în mod corect:

Citește și care sunt cele mai bune exerciții pentru un abdomen cu pătrățele