Cum să creezi un magazin online în 9 pași simpli (1)

Academia Barbatilor

Dacă ai o idee care ți se pare bună și care crezi că ar „vinde”, concretizată în obiecte care magnetizează atenția oamenilor atât de mult încât să fie dispuși să plătească pentru a le avea, atunci în mod cert ai nevoie de un site de e-commerce sau, pe românește, un magazin online. Am compilat mai jos 9 pași necesari pentru a construi un magazin online. Acesta include:

  • Platforma de care ai nevoie pentru a construi site-ul
  • Setările de plată
  • Cum să-ți setezi prețurile
  • Ce să pui pe prima pagină pentru a atrage mai mulți clienți
  • Ce e un certificat SSL și de ce trebuie să ai unul
  • Cum să creezi un magazin online profitabil

Nu trebuie să termini site-ul într-o singură zi (nici nu prea ai cum). Poți foarte bine să-ți faci mai întâi o ciornă și să pornești de la ea.

Pregătiri: ce trebuie să faci înainte de a lansa un magazin online

Înainte de a intra în subiect, vom asuma faptul că urmează să creezi un magazin online de la zero. În acest sens, va trebui să faci un pic de muncă pregătitoare. Nu sări peste ea – este fundația propriului business și, dacă e făcută prost, afacerea ta online nu are șanse de supraviețuire.

cum să creezi un magazin online

1 Caută un domeniu

Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să găsești un nume bun și un domeniu pe care să-l înhați. În trecut era mai ușor, fiindcă numele domeniilor disponibile erau mai multe. Acum, chiar dacă să zicem că ai o idee de nume al business-ului, care ți se pare fantastică, probabil că în momentul în care intri să vezi dacă domeniul respectiv e liber, vei avea o mare dezamăgire: există toate șansele „să fie luat”.

De aceea, e mai bine să începi invers. Caută întâi domenii libere, pentru a nu fi nevoit să-ți restartezi ideile. Poți căuta disponibilitatea domeniului în multe locuri, cel mai simplu o poți face la rotld.ro.

Dar nu cumpăra domeniul încă. De ce? Platforma despre care vom vorbi în privința creării unui site de e-commerce este Shopify. Iar Shopify are opțiunea de a cumpăra domeniul pentru tine. Dacă utilizezi Shopify și cumperi domeniul prin ei, ți-l vor și configura, așa încât nu va trebui să-ți bați capul cu asta. Dacă vrei să cumperi mai multe domenii pentru un business legat de e-commerce, ia-le pe toate prin Shopify – e cea mai bună opțiune. Așadar, în acest pas, verifică dacă domeniul dorit e liber.

2 Începe printr-un free trial la Shopify

cum să creezi un magazin online

După ce te-ai asigurat că domeniul dorit e liber, și că nu vei avea probleme să-l iei, înregistrează-te pe Shopify și începe perioada de probă, gratuită, care durează 14 zile.

Probabil vei întreba de ce Shopify? Nu mai există și alte platforme pe care să-ți construiești magazinul online? Ba da, desigur. Dar niciuna nu se compară cu Shopify, care pur și simplu e cea mai bună.

Cu ani în urmă, site-urile de e-commerce erau greu de construit și întreținut. Apoi a apărut Shopify și regulile jocului s-au schimbat. Iar în ultimii ani, platforma a adăugat multe funcționalități avansate, care au adus-o de departe pe primul loc, indiferent de cât de mare e magazinul pe care vrei să-l construiești.

Shopify își distruge competitorii prin facilități și prețuri, punându-ți pe tavă absolut tot ce ai nevoie pentru a conduce un magazin online, de la design la modalitățile de plată. Cele 14 zile din perioada de free trial sunt suficiente pentru a-ți construi site-ul. Recomandarea este să-ți setezi de la bun început un scop din a pune site-ul pe picioare și a-l face funcțional în cele două săptămâni avute la dispoziție. Apoi e musai sî începi să faci bani din vânzări fiindcă va trebui să plătești, lunar, o sumă celor de la Spotify, în funcție de planul ales (29 $, 79 $ sau 299 $) și, evident, de necesități.

3 Cumpără domeniul

După ce ai construit magazinul pe platforma Shopify e momentul să cumperi domeniul pe care l-ai ochit mai devreme. Precum, spuneam, cel mai simplu e să o faci tot prin Shopify, care are pagini de căutare a numelui și, ulterior, de cumpărare a acestuia.

Shopify vinde domenii cu 14 $ pe an. Adică un pic mai mult decât media. La noi, de pildă, media este de 10 $ pe an. Dar dacă-ți creezi magazinul de la zero și nu ai cumpărat încă domeniul din altă parte, fă un efort și plătește cei 4 dolari în plus, fiindcă ei te vor scuti de câțiva pași pe care va trebui să-i faci pentru a-ți aduce domeniul de la registrul de domenii de unde l-ai cumpărat la Shopify. De asemenea, recomandarea este să cumperi și versiunile .org și .net, pe lângă cel de .ro sau .com.

Odată ce ai domeniul, va trebui să faci câteva configurații care să-l trimită către Shopify (le găsești aici). Fă-le cât mai repede, fiindcă propagarea dns-urilor durează câteva ore.

4 Alege o temă

Tema aleasă de la Shopify va fi definitorie pentru felul în care va arăta magazinul tău. De asemenea, aici vei face brandingul magazinului. Poți schimba după bunul plac look-ul magazinului prin schimbarea temei. Ai trei posibilități:

  • Să alegi o temă gratuită de la Shopify. Sunt numeroase, arată foarte bine și nu te costă nimic. S-au îmbunătățit atât de mult de-a lungul anilor încât uneori e greu să spui dacă tema respectivă e gratis sau e pe bani.
  • Să plătești pentru o temă. Shopify are în propriul magazin și o mulțime de teme care costă. Majoritatea dintre ele costă 180 $ și îți oferă un site mai șlefuit și cu câteva caracteristici în plus față de temele gratuite.
  • Să customizezi o temă. Da, e posibil să îți „cioplești” singur o temă, de la zero. Dacă alegi această cale, o agenție de marketing, specializată în e-commerce, îți poate face orice tip de site vrei, pentru a-l adapta după bunul plac propriului brand. Aici, costurile variază, pot merge de la câteva sute de euro la câteva mii.

Recomandarea noastră este să creezi un site de e-commerce cu o temă standard Shopify. Dacă nu ai deja o afacere cunoscută pe piață, alegerea unei teme gratuite îți va menține costurile scăzute și te va ajuta să pornești lansat. Mai târziu, când afacerea începe să producă, te poți gândi și la o temă mai avansată, eventual customizată.

Când parcurgi lista de teme gratuite de la Shopify, ideal e să alegi una pretabilă pentru tipul magazinului tău. De pildă, dacă targetezi bărbații care-și petrec timpul în aer liber, alege una mai robustă, dar dacă vinzi produse de lux, alege una mai rafinată. Nu-ți bate foarte tare capul: în acest moment ai nevoie de o temă funcțională, care să fie suficient de bună. Și ai de unde alege. Desigur, dacă ai un buget setat de la bun început, și îți și permiți, poți cumpăra o temă care costă 180 $.

După ce ai ales tema, instalează-ți magazinul Shopify creat deja. Acest lucru va face pașii următori ceva mai simpli.

5 Construiește paginile de produs

De acum începi să creezi un magazin online care este unic, acesta fiind pasul căruia îi vei aloca cel mai mult timp. Paginile de produs au un impact major asupra numărului de vizitatori care vor „ateriza” pe site-ul tău și care se vor converti în clienți. Totodată, este una dintre părțile cheie ale propriului business. Nu poți controla întotdeauna traficul. Nu poți controla întotdeauna furnizorii. Dar poți controla efortul pe care-l faci pentru ca paginile produselor tale să fie de calitate. Iar aici avem câteva aspecte:

Cum să alegi corect numele produsului

Numele produsului are un impact major asupra vânzărilor. Gândește-te la numele celebre pe care le găsești prin supermarketuri și peste tot în jurul tău. Sunt distincte, comunică instant despre beneficiile produsului și sunt ușor de reținut. Deși pare ușor, acesta e un pas dificil. Poți cădea, de pildă, în capcana alegerii unor nume prea „drăguțe”. Pentru că există o graniță subțire între felul în care un nume legendar rezonează cu piața și un nume drăguț pe care-l ignoră toată lumea.

De aceea e mai bine să te concentrezi pe nume clare, în loc să încerci să fii prea creativ. Dacă nu ai experiență în acest sens, alege un nume clasic, fără „briz-brizuri”. Un astfel de nume, chiar dacă pare plictisitor, poate genera venituri mari, în vreme ce un nume simpatic te poate ține pe loc.

Cum să scrii o descriere a produsului, care să vândă

Aici e vorba de acel paragraf care să descrie produsul. Un element foarte important, la care trebuie să fii atent. Iată o structură bună a descrierii de produs:

  • 1-2 propoziții care să descrie problema pe care o rezolvă produsul tău
  • 1-2 propoziții care să descrie visul ce va deveni realitate odată cu achiziționarea produsului
  • 2-3 propoziții care să explice cum va ajuta produsul tău la împlinirea visului despre care vorbeam mai sus și caracteristicile esențiale ce participă la îndeplinirea acestui obiectiv

Acesta e un scenariu comun, folosit pentru o mulțime de produse în descrierea lor, în special a celor destinate să rezolve o anumită problemă.

Și totuși, nu toate produsele sunt menite să rezolve probleme. De exemplu, produsele de fashion. Când cineva cumpără o cămașă trendy ce problemă rezolvă? Niciuna, de fapt. În schimb, achiziția e una inspirațională. Îl ajută să aibă mai multă încredere, să-și rafineze identitatea și să-și schimbe look-ul. În acest caz, e mai puțin despre descrierea produsului în sine, cât despre cum te face să arăți și să te simți. În cazul de față, fotografiile de produs cântăresc mai mult decât descrierea.

Cu alte cuvinte, dacă produsele vândute de tine nu rezolvă o problemă anume, nu încerca să forțezi descrierile, ci folosește fotografii pentru a „desena” visele clienților.

Cum să faci fotografii profesioniste de produs

Standardele fotografice sunt foarte ridicate în ziua de azi. Toată lumea are camere foto excelente pe smartphone-uri, iar fotografia, în general, e la putere pe Instagram, prin urmare și magazinele online trebuie să ia foarte în serios partea cu fotografiile.

Aranjează-ți o zonă în care să faci fotografii de calitate produselor tale, folosind o cameră foto foarte bună, pe care s-o achiziționezi sau să o împrumuți. Fotografiază produsul din mai multe unghiuri și, dacă e posibil, fotografiază produsul în „acțiune”. Dacă vinzi așternuturi de pat, fotografiază așternuturile pe un pat real. Dacă vinzi pantofi de drumeție, pozează pe cineva care poartă pantofii în timp ce se află pe o cărare de munte.

6 Construiește paginile magazinului

După ce ai făcut paginile produselor, mai trebuie să creezi câteva pagini.

Pune pe prima pagină câteva produse populare

Cea mai simplă și mai de efect metodă de a face prima pagină a unui site de e-commerce este să prezinți câteva dintre cele mai populare produse. Identifică-le și prezintă-le împreună cu o fotografie uriașă și cu un „call to action” în partea superioară. Apoi include 3-5 produse populare și asigură-te că vizitatorii site-ului vor vedea imediat cum ajung pe el cele mai bune produse, mărind procentajul persoanelor care se transformă în cumpărători.

O dată la 3 sau 6 luni verifică succesul produselor din ofertă și rotește-le în consecință. Marile site-uri de e-commerce le rotesc mult mai des, dar ele au foarte mulți clienți și un catalog de produse aflat în continuă schimbare. Pe măsură ce crești, vei dori și tu să schimbi produsele de pe prima pagină din ce în ce mai des.

Compune o pagină „Despre noi”

Mulți vizitatori ai site-ului se vor opri pe pagina „Despre noi”, pentru a vedea „ce-i cu site-ul ăsta”. Ocazia perfectă pentru a le spune povestea ta și a-i inspira să facă parte din ea.

Iată câteva lucruri despre care ar fi bine să menționezi în această pagină:

1 Dacă a existat un moment anume care ți-a schimbat viața și te-a făcut să te îndrepți către punerea pe picioare a acestui business.

2 Include valorile și principiile pe care ți se bazează afacerea.

3 În caz că există, menționează un punct de referință pe care ai vrut să-l atingi și chiar ai reușit.

4 Dacă promiți îndeplinirea viselor, descrie visul.

5 Definește tipul de persoană căreia i se adresează produsele tale.

Fii autentic, scrie cu sufletul și cât mai clar cu putință. Fă ca această pagină să rezoneze cu viitorii tăi clienți.

Adaugă o pagină de contact

Această pagină e foarte ușor de creat. Fă-o simplă și include numărul de telefon, adresa și un formular de contact pentru cei care doresc să-ți comunice diverse lucruri. Cel mai important este ca acest formular să aibă rolul de a livra mesajul clienților la o adresă de email care este monitorizată. Setează una special pentru aceste emailuri.

Citește: Cum să creezi un magazin online în 9 pași simpli (2)