Cum să creezi un magazin online în 9 pași simpli (2)

Academia Barbatilor

Acum intrăm în zona de vânzări. A vinde și a fi plătit – scopul și sensul oricărui site de e-commerce. Pentru că, dacă nu ar fi așa, am vorbi despre un blog, despre o pagină personală sau despre un site de informații sau știri. Indiferent de cât de multe ore petreci muncind la site, ele nu vor conta câtă vreme nu faci vânzări și nu primești bani. În acest caz, magazinul tău nu e o afacere, ci un hobby scump.

7 Setează modalitatea de plată

cum să faci un magazin online
Foto: Suwannar Kawila

Unul dintre cele mai bune aspecte ale setării unui magazin online pe Shopify este că îți poți configura foarte ușor modalitățile de plată. De fapt, Shopify face cam totul – tot ceea ce-ți rămâne ție de făcut este să configurezi câteva setări și să le spui celor de la Shopify unde să-ți trimită banii.

Cea mai mare parte a informațiilor care ți se cer sunt standard. Trebuie să oferi detalii despre lucruri de bază ale business-ului, câteva informații personale și un cont bancar în care Shopify să-ți transfere banii.

Există și o setare căreia trebuie să-i acorzi o atenție specială în legătură cu plățile: Customer biling statement. Raportul lunar pe care băncile emițătoare de carduri de credit îl emit către clienții lor posesori de cărți de credit. Te-ai uitat vreodată pe un extras de cont al unui card de credit, ai văzut o plată și nu știai de unde s-o iei, crezând că ai fost taxat pentru ceva ce n-ai cumpărat?

Ni se întâmplă des, tuturor, mai ales în condițiile în care facem multe cumpărături în fiecare lună. E ușor să uităm ce-am cumpărat.

Ca deținător de magazin online, ultimul lucru pe care ți l-ai dori este ca ai tăi clienți să devină confuzi atunci când își citesc extrasele de cont. Pentru că o confuzie poate duce la solicitarea de înapoiere a banilor. Pentru a evita acest lucru, trebuie să menționezi cât se poate de clar magazinul la care aceștia au făcut cumpărăturile, în așa fel încât clienții să-ți recunoască site-ul. Un lucru care economisește bani și… frustrări.

De asemenea, recomandabil este să-ți setezi și plata prin PayPal pe site. Unii clienți preferă să folosească PayPal, neavând cardurile de credit disponibile sau pur și simplu se tem să le folosească pe net. Iar în acest sistem se pot face plăți mai ușor, în special de pe mobil. Dacă nu ai un cont PayPal pentru business, acesta e ușor de creat. Vei fi taxat doar cu un mic procent din fiecare vânzare.

Acum, că știi cum primești plățile, de unde știi cum să ceri sumele potrivite. Cu alte cuvinte… cum îți setezi prețurile?

Cum să setezi prețul corect

cum să creezi un magazin online

În calitate de cumpărători, ne gândim mereu la cât de mult costă produsele pe care le cumpărăm, de fapt. Cât adaugă vânzătorul ca să facă profit și cum ajunge la prețul final. Consumatorii sunt dispuși să plătească un preț anume, iar dacă acel preț are o margine bună, e o afacere pentru vânzător. Dacă nu, se schimbă modelul de business sau în categoria respectivă nu există business-uri bune.

Aplicațiile mobile sunt cel mai bun exemplu. Indiferent de cât costă pentru a dezvolta o aplicație mobilă, oamenii sunt dispuși să plătească în jur de 5 euro pentru ea. Aplicația poate face lucruri incredibile și uneori chiar poate schimba vieți. Dar asta nu contează: 5 euro e limita maximă. Cum își dau seama consumatorii cât sunt dispuși să plătească?

Comparațiile de preț. Din postura de cumpărători, înțelegem doar prețurile relative. Când încercăm să evaluăm dacă un preț e corect, căutăm cea mai apropiată comparație și judecăm în funcție de aceasta. Așadar, plătim 5 euro pentru o aplicație pentru că majoritatea aplicațiilor de acel gen costă 5 euro. Dacă cineva încearcă să-ți vândă un tricou, vei compara automat prețul lui cu cele ale altor tricouri. Tricourile ieftine sunt 3 euro. Tricourile cool sunt 15 euro. Tricourile de lux ajung și la 80 de euro. Aici se fac comparațiile. Dar dacă tricoul are un preț rezonabil și simți că vei arăta foarte bine în el, îl vei cumpăra. Acesta este unul dintre factorii-cheie ai magazinelor online.

Fiecare afacere are nevoie de un factor în privința aceasta. Sigur, te poți întinde un pic, dar nu prea tare. Unele aplicații pentru mobil costă 10 euro. Dar nu mai mult.

Găsește produse similare cu ale tale, compară-le și setează prețurile în funcție de media de pe piață, evaluând mai sus sau mai jos propriile produse. Apoi, ca deținător de magazin online, vei vedea dacă afacerea merge (sau nu) cu prețurile setate de tine.

8 Ia-ți un certificat SSL

Certificatele SSL îți afișează faptul că site-ul tău e extra-securizat. Acestea se găsesc de ceva vreme și au devenit un standard pentru orice site care lucrează cu informații private, precum adresele de email și informații legate de plată. În ultimii ani, Google a făcut vizibilă prezența certificatelor SSL în browserul Chrome. Vizitatorii unui site remarcă imediat dacă site-ul are sau nu un certificat SSL. Celor care nu au li se transmite un mesaj subtil cum că ar fi bine să facă rost de unul. În ziua de azi, e obligatoriu ca un site de e-commerce să aibă certificat SSL.

Partea bună este că Shopify îți oferă gratis un certificat SSL pentru magazinul tău.

Există trei tipuri de certificate SSL. Când primești unul gratuit vei avea parte de opțiunile de bază. Cele avansate vin cu un plus de monitorizare, asigurare și extra-securitate. Prețurile pentru acestea variază de la 100 de euro la 2000 de euro pe an, în funcție de ceea ce oferă.

De fapt, cei care trebuie să-și facă griji în legătură cu certificatele SSL scumpe sunt cei care manevrează cardurile de credit (nu ești tu acela, în acest caz, ci Shopify) și cei care gestionează site-uri mari.

Cu alte cuvinte, certificatul SSL gratuit oferit de Shopify e mai mult decât suficient. În cazul în care magazinul tău va crește foarte mult, vei verifica și alte opțiuni, pentru un upgrade.

După ce îți cumperi domeniul și îl conectezi în Shopify, vei vedea o opțiune de adăugare a unui certificat SSL, în pagina Domains.

9 Lansează-ți magazinul

A venit ziua cea mare! Totul e pus în ordine, nu trebuie decât să-ți lansezi magazinul online. Magazinele Shopify sunt protejate cu parolă din start, deci nimeni nu a putut să-ți vadă magazinul până acum. Dacă cineva a încercat să o facă a primit un mesaj de genul: „deîndată ce vei scoate protecția cu parolă, oamenii vor vedea magazinul tău fără să aibă nevoie de o parolă”.

Înainte ca Shopify să te lase să-ți lansezi magazinul, îți vor cere să aderi la unul dintre planurile lor cu plată. Ceea ce ai produs în perioada de free trial rămâne pe poziții, perioada cu plată va începe imediat după ce accesul liber ia sfârșit. Însă nu va fi neapărată nevoie să plătești ca să poți deschide magazinul.

Dacă nu ai ales încă un plan tarifar, fă-o. Apoi intră în setări, caută secțiunea parolei și debifează câmpul „Enable password”, salvează setările și magazinul tău e online. Felicitări!

De aici încolo, totul e despre cum vei crește traficul către site, despre îmbunătățirea produselor și punerea lor în valoare, adăugarea de produse noi și găsirea de clienți. Cu cât ești mai bun la așa ceva, cu atât magazinul tău online va crește și afacerea se va dezvolta.

Citește: Cum să creezi un magazin online în 9 pași simpli (1)