Cum să crești în mod natural nivelul de testosteron

Testosteronul este principalul hormon sexual masculin, unul pe care și femeile îl „dețin” într-o cantitate mică. Un steroid produs de testiculele bărbaților (și de ovarele femeilor), care se ocupă în perioada pubertății la băieți de creșterea mușchilor, schimbarea vocii, creșterea părului etc – pe scurt, testosteronul se ocupă de problema bărbăției. Ce facem însă când nivelul de testosteron e prea scăzut? Cum îl creștem, folosind mijloace naturale?

1 Ridică greutăți

Overhead View of Young Man Weight Lifting

Exercițiile fizice sunt cel mai bun mod pentru a preveni apariția diverselor boli. În plus, ele boostează nivelul de testosteron. Un studiu recent a relevat faptul că bărbații care fac exerciții fizice și sport în mod regulat au un nivel mai ridicat de testosteron.

Un alt studiu, care i-a avut de această dată în centrul atenției pe bărbații obezi, a dezvăluit că activitatea fizică e chiar mai benefică pentru creșterea nivelului de testosteron decât urmarea dietelor.

Antrenamentele de rezistență, precum ridicarea de greutăți, reprezintă cel mai bun gen de exercițiu fizic pentru creșterea testosteronului, atât pe termen scurt cât și lung. Poți să-ți boostezi și mai mult antrenamentele dacă le faci într-un ritm mai lent. Încetinind mișcările, transformi, practic, exercițiile într-unele de mare intensitate. Iar mișcările lente permit mușchilor să funcționeze la capacitate maximă.

2 Consumă grăsimi sănătoase

Introducerea de grăsimi sănătoase în dietă îmbunătățește nivelul testosteronului. Mulți bărbați care se plâng de nivele scăzute ale acestuia consumă junk food și prea mulți carbohidrați. Aceștia ar trebui să scape de aceste calorii „goale” și să treacă pe grăsimi sănătoase.

Un studiu făcut de Journal of Steroid Biochemistry, cu privire la efectele dietelor asupra hormonilor sexuali masculini relevă faptul că atunci când nivelul consumului de grăsimi sănătoase scade, se înregistrează o scădere adiacentă a concentrației de androstenedion și testosteron.

Există trei categorii de grăsimi sănătoase. În primul rând, grăsimile sănătoase saturate. Acestea se găsesc în uleiul de cocos și în produsele lactate fermentate, precum chefirul de lapte de capră, iaurtul sau brânza de oaie. Evită însă lactatele obișnuite, din comerț: ele pun frână testosteronului.

Alt tip de grăsimi sănătoase se regăsește în acizii grași omega 3 (somon, semințe de chia, nuci) și, în fine, al treilea tip sunt grăsimile monosaturate, din avocado, uleiul de măsline și migdale – alimente care impulsionează creșterea nivelului de testosteron în mod natural.

3 Redu stresul

Dacă te lupți cu frustrările, mânia, supărările și alte asemenea lucruri, nivelul testosteronului va rămâne scăzut. Iar acesta este unul dintre modurile prin care stresul cronic îți distruge existența.

În mod paradoxal, stresul mental și psihic poate fi, în unele condiții, chiar terapeutic și necesar pentru organism. Problemele apar atunci când el se cronicizează și corpul tău se blochează în a pompa în mod continuu cortizol (hormonul stresului).

Fă o listă cu persoanele care te-au supărat și scapă de frustrări, iertându-le pentru totdeauna. Caută cele mai bune sfaturi, de la prieteni sau de la dascăli, citește cărți care tratează problemele emoționale și cele care se ocupă de managementul furiei. Important e ca, la un anumit moment, să devii o persoană mai calmă, care nu-și mai face o sumedenie de probleme și care e detoxifiată spiritual. În acest fel, nivelul de testosteron va crește semnificativ.

4 Elimină zahărul

Dacă vrei să-ți normalizezi nivelul hormonal și să aplici un boost natural asupra testosteronului, primul lucru pe care trebuie să-l faci este să-ți revizuiești atitudinea și obiceiurile legate de zahăr. Zahărul este un mare dușman al testosteronului. Și nu numai. Ai auzit probabil zicala potrivit căreia zahărul a ucis mai mulți oameni ca războaiele.

De altfel, organismele și organizațiile medicale trâmbițează faptul că diabetul de tip II duce la scăderea testosteronului:

  • Când ai o dietă bogată în cereale și zaharuri, nivelul glucozei din sânge rămâne ridicat pe perioade îndelungate
  • Pentru a împiedica nivelul de zahăr din sânge să o ia razna, pancresul începe să lucreze peste capacitate pentru a produce insulina care ajută la transportul zahărului din sânge în celule, unde e metabolizat pentru energie.
  • Dacă celulele tale sunt expuse la insulină pe perioade lungi de timp, vei căpăta o rezistență la insulină, fapt ce cauzează diabetul de tipul II (care debutează la vârsta adultă).

Odată instalat diabetul, organismul nu va mai putea produce nivelul potrivit de testosteron.

5 Dormi cât mai bine

Două dintre cele mai importante elemente pentru menținerea unui nivel ridicat de testosteron este să te odihnești suficient de mult și să te culci la ore adecvate. Majoritatea oamenilor au nevoie de un somn de 7 ore pe noapte iar intervalul cel mai bun pentru somn este cel dintre orele 22 și 2.

Ritmul circadian se resetează de la sine în fiecare noapte, eliberându-se astfel chimicale precum cortizolul, care contribuie la echilibrarea hormonală, ce poate preveni scăderea nivelului de testosteron. Sunt voci (medicale) care spun chiar că o oră de somn în intervalul 22 – 2 are aceleași efecte benefice asupra organismului precum două ore dormite după acest interval.

Prin urmare, e ideal să mergi la culcare la ora 22 și să te trezești în jur de 6 dimineața.

Citește și 7 lucruri despre incontinența urinară la bărbați