Cum să eviți să mai pierzi lucruri

Academia Barbatilor

Să recunoaștem: unii bărbați sunt cu capul în nori și au obiceiul de a pierde lucruri. În special chei, portofele sau telefoane. Deși ai crede că pierderea obiectelor este mai degrabă apanajul femeilor, ei bine, lucrul acesta ni se întâmplă și nouă. Și e al naibii de neplăcut. Mai ales că este urmat de întrebări aparent fără răspuns. Unde e? L-a furat sau l-am pierdut? Cine l-a furat?

Desigur în cele mai multe dintre aceste situații, vina aparține posesorului. Cheile nu au ajuns de capul lor în mașina de spălat iar portofelul nu a căzut de unul singur lângă portiera mașinii, fiindcă dorea să-și cumpere o șaorma cu de toate. Hai să vedem 7 metode prin care să nu mai pierzi niciodată nimic:

1 Organizează un spațiu în care să pui totul

tavita pierzi lucruri

Fiecare obiect ar trebuie să aibă propriul său teritoriu. Iar desemnarea acestui teritoriu e în exclusivitate treaba ta. Așează-ți obiectele pe care le folosești zi de zi – chei, portofel, ceas, bijuterii – într-un singur loc. Găsește o cutiuță pe care s-o așezi pe dulapul de la intrare, pe birou sau pe noptieră și fă-o gazda obiectelor tale personale.

Atenție însă: acolo nu trebuie să stea niciun alt obiect în afară de cele „desemnate”. Cu cât această zonă e mai populată, cu atât șansele de a pierde ceva cresc. Acesta e un pont excelent, fiindcă de fiecare dată când vii acasă, obosit și tracasat, ai tendința de a-ți împrăștia obiectele prin casă. Dacă știi că trebuie să le pui împreună, într-un loc prestabilit, nu vei mai avea probleme.

Stabilește care sunt obiectele ce merită să aibă o atenție specială. Cât de des le folosești? Unde le folosești? Dacă există lucruri similare ce pot fi puse la un loc cu ele. Acordă o atenție specială cheilor de la apartament, fiindcă ultimul lucru pe care ți-l dorești e să rămâi încuiat pe dinafară.

2 Păstrează curățenia în casă

Știi momentele acelea în care trebuie să scotocești în gunoi după o bucată de hârtie pe care ai notat ceva și pe care ai aruncat-o din greșeală? Cu toții am trecut prin asta. Și nu e o experiență plăcută. Nimănui nu-i place să scotocească prin gunoaie. Iar dacă te trezești des în această situație, înseamnă că e nevoie de mai multă ordine și curățenie în casa în care locuiești.

Gunoiul nu trebuie să se transforme într-un spațiu de depozitare a lucrurilor inutile, fiindcă ar deveni în acest fel un pol al dezordinii și un bun motiv pentru a pierde lucruri. Prin urmare, învață să pui lucrurile la loc atunci, și nu mai târziu. Reorganizează diverse zone din casă, în așa fel încât acestea să nu ajungă spații de depozitare. Și fă din curățenie o rutină săptămânală.

3 Fă-ți un plan de back-up

tile pierzi lucruriNimeni nu-i perfect. Oricine poate să piardă o cheie sau să-și scape din greșeală portofelul. Oricât de neplăcute ni se par aceste lucruri, va trebui să avem întotdeauna la îndemână un plan B pentru a face față situațiilor de urgență.

În cazul pierderii lucrurilor mici, nu există altă soluție decât să le recuperezi. Dar în special într-o zi în care ai avut multă treabă, e foarte greu să reperezi exact momentul în care le-ai pierdut, cu excepția faptului că acestea pot fi urmărite. Iar pentru aceasta există o soluție: aplicația Tile.

Niște băieți deștepți au sărit în ajutorul celor cu capul în nori, creând niște plăcuțe care pot fi atașate diverselor obiecte, precum portofele, telefoane, etc, și care pot fi urmărite și localizate prin intermediul aplicației aferente. În cazul în care ai pierdut chiar telefonul, dacă apeși de două ori pe plăcuță, telefonul va suna, inclusiv dacă este pe modul silențios.

4 Pregătește totul dinainte

Diminețile pot fi deseori haotice. Unii dintre noi suntem treji, dar nu suntem 100% în alertă. Ne grăbim și punem „pilotul automat” să ne pregătească pentru a merge la lucru. Acestea sunt momentele în care obișnuim să uităm sau să pierdem lucruri.

Soluția este să pregătim totul în seara de dinainte. Oricât de leneș ai fi, trebuie să-ți dai seama de faptul că, dacă te pregătești din timp, a doua zi lucrurile vor „curge” mai bine, nu vei mai fi nevoit să te grăbești și, astfel, să dai greș.

5 Verifică de două ori

Ori de câte ori pleci dintr-un loc – fie că te afli în metrou, taxi, restaurant, etc – întoarce capul pentru a verifica dacă nu cumva ai uitat ceva, pe masă sau pe scaun. Un alt mijloc de precauție este să-ți verifici buzunarele din când în când. Păstrează în minte locurile în care îți ții obiectele personale și, când ai un moment liber, verifică-le tactil. Aceste lucruri nu sunt gesturi de paranoic, ci ele au darul de a preveni momentele de „blank”.

6 Îndosariază-ți hârtiile

Nu pierdem doar obiecte, ci și documente. Apoi le căutăm de zor, fără a le găsi, taman atunci când ne e lumea mai dragă: facturi, contracte, abonamente, analize, cărți poștale, etc. Fă un efort și organizează-le. Folosește dosare simple, punându-le pe categorii și scriind apoi pe dosarul respectiv ce reprezintă. Și de fiecare dată când ai o hârtie pe care trebuie s-o păstrezi, pune-o imediat în dosarul respectiv. Dar imediat, adică n-o lăsa pe vreo masă, cu gândul că o s-o pui cândva la locul ei.

7 Fă-ți un obicei

Nu vei deveni peste noapte mai ordonat și mai organizat. Ai nevoie de „antrenament”, iar acesta se poate face doar dacă-ți creezi un obicei cotidian, o rutină pe care să o aplici zilnic. Trebuie să fii ceva mai conștient de mediul înconjurător, mai cu picioarele pe pământ, în special atunci când ești stresat sau te grăbești.

Încearcă timp de o lună să te concentrezi mai mult pe obiectele personale, urmând cele câteva sugestii de mai sus. În acest fel, creierul ți se va obișnui cu ideea de organizare personală și vei fi din ce în ce mai puțin aiurit.

Citește și cum să te bucuri de viață când ești burlac