Cum să faci bani pe Instagram în 2019

Academia Barbatilor

Instagram a devenit rapid una dintre cele mai puternice rețele de social media, anul trecut fiind înregistrate peste 400 milioane de conturi. Un număr uriaș, care pune în mișcare o adevărată industrie bazată pe o idee simplă: partajarea de fotografii între membrii comunității.

Nu e de mirare, așadar, că brandurile mari încearcă să scoată bani din Instagram, alocând resurse importante în strategiile de promovare pe această rețea de socializare. Iar dacă ele fac bani, cine spune că nu poți face și tu?

Cu un pic de răbdare, cu un pic de timp alocat, cu tenacitate și inteligență, vei ajunge în postura în care să te bucuri de roadele unei munci care ar trebui desfășurate acum. Pentru că principiul „bate fierul cât e cald” se aplică perfect în cazul Instagramului, o gogoașă care a crescut deja enorm, existând riscul ca în curând să explodeze.

Cum să faci bani pe Instagram în 2019? Nu vom ține aici un curs, ci îți vom oferi câteva sugestii, deschizându-ți drumul pentru a studia totul mai în amănunt. Mai ales că lucrurile (și algoritmii rețelei) se pot schimba de la zi la zi.

bani pe instagram

Foto: Pixabay

1 Creează-ți o comunitate

Primul lucru pe care trebuie să-l ai în minte este să creezi o comunitate, deci ar trebui să te gândești ce să faci ca să formezi grupul de care ai nevoie.

Trebuie să-ți construiești un cont de Instagram puternic, targetat, care să fie urmărit de oameni reali. Alege-ți tema/domeniul. Apoi, e esențial să incluzi în biografie informațiile potrivite, precum adresa de contact, natura contului, eventual adresa de web (dacă există), plus câteva hashtag-uri care-ți definesc activitatea. Gândește-te la esența brandului tău și adaug-o succint în descrierea din biografie.

Creșterea contului presupune o oarecare perioadă de timp și un număr decent de postări foarte bune. Nu e suficient să postezi de două ori pe săptămână, ci trebuie să-ți setezi o rutină de postare zilnică, apoi să vezi care e cea mai potrivită oră la care postările tale generează engagement. Nu posta tot conținutul odată, cu alte cuvinte, nu trage glonț după glonț, ci pune maxim două fotografii pe zi, la ore complet diferite.

Asigură-te că pozele tale sunt de o calitate excepțională. Alocă-ți timp pentru asta, nu posta fotografii la întâmplare. Prelucrează pozele, prin intermediul aplicațiilor de smartphone sau chiar cu Photoshop-ul. Găsește cele mai bune filtre (în caz că vrei să le folosești). Fă totul ca să ai poza perfectă, fiindcă dacă ești mediocru nu vei avea succes.

Nu te uita la conturile cu zeci de mii de followeri dar cu poze proaste: acelea sunt o minciună, urmăritorii sunt adunați prin automatizări fără sens iar mulți dintre ei sunt falși.

O idee bună este să-ți compari profilul cu cel al instagrammerilor similari, care au un număr mare de followeri. Care e secretul succesului lor? Observă-le evoluția. De pildă, în unele cazuri, consistența în postarea de fotografii care au aceeași paletă de culori e rețeta câștigătoare. Dar nu numai.

Ai mare grijă la hashtag-uri, care sunt extrem de importante, și care constituie o cheie esențială a creșterii pe Instagram. Fă studii legate de ele, vezi care sunt cele mai bune hashtag-uri compatibile cu comunitatea ta și cu targetul tău. Nu-ți bombarda publicul cu zeci (poți pune maxim 30, de fapt) de hashtag-uri în descrierea fotografiei. Pune-le în primul comentariu și păstrează descrierea pentru texte relevante, interesante și nu foarte lungi.

Pentru Instagram trebuie să aloci timp în permanență. Nu e suficient doar să postezi și să aștepți să crești prin hashtag-uri, pe pricipiul „lăsați banii să vină la mine”. Au apus acele vremuri romantice ale Instagramului. Acum trebuie să fii acolo, să dai like-uri, să urmărești ca să fii urmărit, să lași comentarii ca să primești comentarii. Și, din păcate, nici asta nu e, uneori, suficient. Dar e esențial.

Există o mulțime de unelte de automatizare care pot face aceste lucruri în locul tău. Dar aici e o discuție aparte, cu plusuri și minusuri, pe care nu o vom deschide acum. Dacă o găsești pe cea mai bună dintre ele, care să folosească algoritmi inteligenți, care să-ți aducă o creștere targetată, cu oameni reali, și pe care să o supraveghezi printr-un input obiectiv generând conținut de calitate, s-ar putea să tragi lozul câștigător.

După ce creezi o comunitate importantă în jurul contului tău, probabil te vei întreba de unde vin banii.

2 Programe de afiliere

Aceasta este o tehnică de marketing simplă și eficientă, prin care poți promova produse sau servicii și poți obține comision pentru fiecare vânzare pe care o faci, folosind un URL generat de programul de afiliere. Instagram îți permite să postezi imagini frumoase și să scoți în evidență produsele, generând vânzări prin URL-uri de afiliat.

Cercetează un pic internetul: vei găsi multe companii cu care poți să lucrezi, precum Shareasale (dar și din România: 2performant sau Profitshare). Ai la dispoziție o mulțime de resurse, cu multe dintre acestea poți începe parteneriate.

Încorporează link-ul de afiliat în cadrul biografiei (unicul loc „clicabil” permis de Instagram, în afara Insta Stories-urilor, unde poți plasa link-uri dacă ai minim 10.000 de followeri). Dacă link-urile sunt prea lungi, folosește servicii de scurtare a lor (precum Bitly). Din momentul în care oamenii vor face click pe ele, vei avea oportunitatea de a genera o vânzare.

3 Postări sponsorizate

bani pe instagram

Foto: Pixabay

E foarte ușor ca userii cu un număr mare de followeri să câștige bani prin crearea de content sponsorizat de diverse companii. Ce înseamnă asta?

Conținutul sponsorizat pune în evidență un produs anume al companiei respective. O postare de acest gen este alăturată de regulă unei descrieri cu hashtag-uri și mențiuni legate de acel produs. Multe companii se asociază cu influenceri care le pot promova imaginea, generându-le vânzări și profituri mai mari. E important însă, să te asociezi cu companii și branduri care au o legătură directă cu natura contului tău de Instagram și care se potrivesc imaginii pe care ai muncit să ți-o ridici. Pentru că, de pildă, dacă ai un cont de gastronomie, nu vei dori, probabil, să postezi fotografii cu roboți industriali.

4 Vinde-ți pozele

E evident: Instagramul își bazează succesul pe partajarea fotografiilor. Dacă ești un fotograf profesionist, poți folosi acest spațiu pentru a face reclamă la propriile tale creații și pentru a le vinde. Dacă alegi această cale, fă în așa fel încât să nu te trezești cu fotografiile furate de alții: pune watermark-uri pentru a-ți proteja creațiile.

Poate părea ciudat ca într-o eră a milioanelor de fotografii care circulă, cineva să mai plătească pentru a cumpăra acest produs, dar companiile, agențiile de publicitate etc aleg calea cea dreaptă, cumpărând fotografii pentru a le utiliza mai departe. Sunt multe site-uri pe care îți poți pune creațiile, urmând apoi să câștigi din vânzarea lor. E nevoie de timp și răbdare. Și de multe poze perfecte.

5 Promovează-ți propria afacere

bani pe instagram

Foto: Pixabay

Instagramul este o foarte bună cale de a-ți promova afacerea: orice strategie de marketing ar trebui să includă această rețea socială, fiindcă din ce în ce mai multă lume e prezentă aici. De pildă, știm că, în 2018, 35% dintre americani aveau cont de Instagram. Ai produse care s-ar putea vinde peste Ocean? Pune-le pe Instagram!

Vânzarea de produse se poate face prin postarea de fotografii de calitate excelentă cu acestea. Unghiuri bune, ipostaze inedite, explicații interesante – iată cum poți atrage atenția potențialilor cumpărători.

6 Plasează oferte speciale

Instagramul e locul în care se pot pune infografice și alte elemente de marketing care să te ajute să-ți crești afacerea. Gândește-te la modul în care cineva poate fi recompensat cu o ofertă pe care să nu o poată găsi nicăieri în altă parte.

Instagramul îți oferă posibilitatea să-ți promovezi afacerea prin plasarea de oferte pe care unii oameni le consideră foarte interesante. Dirijează-ți clienții către ele și fii creativ. Dacă ai un public numeros, vei genera vânzări consistente.

7 Vinde-ți contul

Poate părea bizar, dar aceasta e o formă de a câștiga pe Instagram, câtă vreme ai reușit să crești un cont până la un număr decent de followeri reali. Și asta fiindcă sunt persoane (sau companii) care preferă să achiziționeze un cont gata crescut, urmând să ducă mai departe activitatea cu el (Instagramul permite să schimbi inclusiv numele contului). Important este să ai o audiență organică, activă, și un engagement foarte bun. Toate aceste lucruri se pot verifica în prealabil de către cumpărători.

Prin urmare… da! Poți crește conturi de Instagram, pe diverse nișe, pentru a le vinde apoi. Există o piață pentru asta, iar prețurile, vei fi surprins!, merg până la zeci de mii de dolari.

Citește și cum să găsești cele mai bune hashtag-uri de Instagram