Cum să găsești cele mai bune hashtag-uri de Instagram pentru a avea mai multe like-uri și followeri

Academia Barbatilor

Termenul hashtag face parte din filosofia Instagramului. Ba chiar este esențial pentru această rețea de socializare care prezintă din ce în ce mai multe enigme în privința algoritmilor cu care-și chinuie userii în fiecare lună. Dacă ești nou pe Instagram, e mai greu să înțelegi că există o adevărată cultură ce ține de hashtag-uri și de ceea ce reprezintă acestea. De pildă… știi ce înseamnă #tbt? Sau #f4f? Nu-i nimic, omul cât trăiește-nvață.

Știai că o postare pe Instagram care are cel puțin un hashtag va avea, în medie, cu 12,6% mai mult engagement decât o postare care nu are hashtag-uri? E o informație minoră, care spune multe despre puterea hashtag-urilor. Ele îți pot mări audiența, pot atrage mai mulți followeri din nișa în care activezi și îți pot mări brand awareness-ul.

Nu vom începe aici un curs al folosirii hashtag-urilor pe Instagram, ci ne vom adresa celor care caută să afle cum să le utilizeze mai bine, pentru a avea mai multe like-uri și mai mulți followeri.

Începe cu cele mai populare hashtag-uri de pe Instagram

Înainte de a-ți dezvolta propria strategie, trebuie să depistezi care sunt cele mai populare hashtag-uri de pe Instagram. Site-ul Top Hashtags propune o listă cu cele mai populare 100 de hashtag-uri folosite de când a apărut Instagramul. Aici vei observa cum milioane de fotografii sunt tag-uite în mod similar, cu același cuvânt.

hashtag-uriUnul dintre ponturile legate de hashtag-uri este să folosești sugestia oferită de Instagram, atunci când tastezi un hashtag. Pentru că dacă pui diezul și scrii o literă, softul va începe să facă sugestii, arătându-ți și de câte ori a fost folosit hashtag-ul sugerat. Cu cât acesta e mai popular, cu atât cresc șansele să fie remarcat. În același timp însă, nu pot fi remarcați milioane de oameni în același timp. Deci hashtag-urile populare sunt cu dus-întors.

Top 10-ul hashtag-urilor populare pentru anul 2018 arată așa:

1 #love

2 #instagood

3 #me

4 #cute

5 #tbt

6 #photooftheday

7 #instamood

8 #iphonesia

9 #food

10 #motivation

Nu renunța cu totul la hashtag-urile populare, pentru că atâta vreme cât ele sunt relevante pentru conținutul fotografiei, ele te pot ajuta să-ți crești audiența fără să pari disperat sau spammer.

Nu folosi hashtag-uri care nu au relevanță

Folosirea unor hashtag-uri care nu au relevanță este privită drept un comportament de tip spam. Nu poți pune o poză cu un câine și să folosești sub ea #cat. Îi va enerva pe oamenii care urmăresc acest hashtag (pentru că, din 2018, ți se permite să urmărești și hashtag-uri, nu doar conturi), care e posibil să te raporteze. Hashtag-urile trebuie folosite în mod strategic. Vei crește pe Instagram doar dacă oferi audienței tale exact ceea ce caută: conținut de calitate, mulat pe preferințele oamenilor.

Folosește un număr propice de hashtag-uri

hashtag-uriLucrurile s-au schimbat într-o oarecare măsură în privința numărului de hashtag-uri pe care să le folosești. Sunt permise în continuare maxim 30, dar mai multe studii spun că postările cu 5-9 hashtag-uri au parte de cel mai mare engagement. Cu toate astea, nu e o regulă. Folosește-le însă cu cap, fiindcă, de exemplu, un hashtag gen #followmeback poate că-ți va aduce câțiva followeri, dar e posibil ca aceștia să fie de tip spam – persoane care nu vor decât să-și umfle conturile cu followeri nereprezentativi. În mod cert, ei nu vor activa niciodată pe postările tale.

Folosește hashtag-uri specifice și de nișă

Cu cât hashtag-urile tale sunt mai specifice, cu atât vei găsi o audiență mai targetată. Iar o audiență targetată înseamnă o șansă mai mare la un engagement de calitate. De exemplu, dacă vrei să ai parte de fani ai brandului Volkswagen, hashtag-ul #vwvan te va aduce în fața unei audiențe mai selecte decât dacă ai folosi doar #van. Desigur, în condițiile în care în fotografie ai un van VW.

Fii sigur că hashtag-ul folosit înseamnă ceea ce crezi tu că înseamnă

E foarte posibil ca uneori să utilizezi, din greșeală, hashtag-uri nepotrivite, care se referă la tot felul de campanii ce nu au nicio legătură cu fotografia ta. Câteodată, dacă combini două cuvinte diferite poate ieși ceva ce face trimitere la te miri ce. Dacă ai de gând să folosești un hashtag mai ciudat, verifică-l înainte, căutând postările care-l includ.

Fă-ți liste cu hashtag-uri

Dacă ai multe hashtag-uri pe care le folosești des, pentru aproape fiecare postare, scrie-le în prealabil într-o notă din telefon, pentru a le lua apoi cu copy-paste și a nu mai pierde vremea să le scrii. Ține minte însă că nu e bine să folosești mereu aceleași hashtag-uri și că acestea trebuie să fie reprezentative. Fă mai multe liste și pune-le titluri, ca să știi cum să ajungi la ele rapid.

Ascunde hashtag-urile

Recomandarea, începând cu 2018, este să pui hashtag-urile în titlul postării, și nu în comentarii. Cu toate astea, e urât să oferi de la bun început celor care-ți văd postarea o listă cu diezuri. De aceea, scrie caption-ul postării, apoi tastează enter și punct (sua steluță) de 3-4 ori și abia apoi scrie lista cu hashtag-uri. În acest fel, ea va fi ascunsă privirilor celor care te urmăresc, fiindcă se va duce 3-4 rânduri mai jos. Cealaltă metodă rămâne cea clasică: hashtag-urile în primul comentariu. Iar dacă vei avea suficient de multe comentarii la postarea respectivă, ele vor rămâne ascunse în noianul format.

Ia în calcul să folosești hashtag-uri de brand

Un hashtag de brand este acel hashtag unic, care-ți va defini imaginea. Poate fi pur și simplu numele business-ului tău, numele unui produs sau poți inventa unul (sau mai multe) care să te reprezinte. De pildă, #academiabarbatilor. Acesta este cuvântul care te va scoate din mulțime în căutările de hashtag-uri, în cazul în care cineva va dori să vadă toate postările în care a fost implicat propriul tău brand. Foarte folositor și în cazul în care începi campanii de marketing pe Instagram, constând în concursuri sau promoții.

Experimentează și cu hashtag-uri ce includ emoji-uri

Emoji-urile pot fi incluse în hashtag-uri și sunt din ce în ce mai folosite acolo. Atrag privirile și pot prescurta cuvintele, dacă sunt folosite inteligent. Poți experimenta cu ele, în măsura în care simți că sunt reprezentative pentru postările tale.

Folosește hashtag-uri ale zilelor săptămânii

Unul dintre secretele… desecretizate ale Instagramului este că fiecare zi a săptămânii are un set de hashtag-uri ce pot fi folosite pentru postările din ziua respectivă. Poate cel mai cunoscut este #ThrowbackThursday, foarte folosit în trecut pentru ziua de joi, în cazul în care rememorai ceva. Dar utilizarea corectă a celorlalte, pentru fiecare zi, îți poate aduce like-uri. Mai jos ai o listă – folosește-le în concordanță cu conținutul sau mesajul pozei.

  • Hashtag-uri populare pentru luni: #monday, #mondays, #manicmonday #mondaymotivation #mondayblues #mondaymorning #mondayfunday
  • Hashtag-uri populare pentru marți: #tuesday #tuesdays #tongueouttuesday #traveltuesday #transformationtuesday
  • Hashtag-uri populare pentru miercuri: #wednesday, #wednesdays, #humpday #wellnesswednesday #winewednesday #wednesdaywisdom
  • Hashtag-uri populare pentru joi: #thursday #thursdays #throwbackthursday #tbt #thursdate #thirstythursday #thankfulthursday
  • Hashtag-uri populare pentru vineri: #friday, #fridays, #tgif #flashbackfriday #fbf #fridaynight #fridayvibes #fridaynightlights #fridaynightfootball
  • Hashtag-uri populare pentru sâmbătă: #saturday #saturdays #saturdaymornings #caturday #saturdaynight
  • Hashtag-uri populare pentru duminică: #sunday, #sundays, #sundayfunday #selfiesunday #sundayselfie

Adaugă hashtag-uri clickabile în bio

În urma unui update relativ recent, poți adăuga hashtag-uri clickabile (și username-uri) în biografie. Prin urmare e ok să pui acolo, eventual hashtag-urile de brand pe care ți le-ai format și promovat de-a lungul vremii.

Folosește tool-uri care îți sugerează hashtag-uri

Dacă ești în pană de inspirație pentru a folosi un set de hashtag-uri la o postare, folosește o aplicație care face acest lucru. Sunt mai multe, disponibile atât în AppStore cât și în Play Store. Noi folosim Autohash, care funcționează foarte simplu: încarci fotografia pe care vrei s-o postezi, iar aplicația îți sugerează un set de hashtag-uri în baza unor algoritmi vizuali ce corelează elementele din poză dar și a locului în care ai făcut-o (dacă ai avut geolocația pornită). Sunt sugerate maxim 30 de hashtag-uri, care pot fi luate cu copy-paste și puse direct în Instagram. De asemenea, poți salva seturi favorite etc.

Hashtag-uri în trend pentru finalul lui 2018 și începutul lui 2019:

1 #life

2 #travel

3 #fitness

4 #repost

5 #igers

6 #instadaily

7 #followforfollow

8 #likeforlike

9 #nofilter

10 #ootd

11 #fashion

12 #fun

Citește și cum să faci Instagram Stories