Cum să îmbunătățești fertilitatea masculină

Academia Barbatilor

Înainte de toate, fertilitatea masculină nu ar trebui să fie un subiect de care să ne fie rușine. Studiile sugerează că infertilitatea reprezintă o problemă aflată în continuă creștere în întreaga lume, afectând unul din șase cupluri.

De asemenea, studiile indică faptul că în jur de 30% din aceste cazuri țin de infertilitatea masculină. În unele cazuri, infertilitatea nu este tratabilă, dar în foarte multe, există rezolvări la această problemă, unele chiar mai ușoare decât ne-am imagina: prin schimbarea stilului de viață, lucru care include dieta și suplimentele alimentare. Iată câteva lucruri care ajută la creșterea fertilității masculine:

Ce este infertilitatea masculină?

În cuvinte simple, fertilitatea se referă la capacitatea a doua persoane de a se reproduce în mod natural. Mai specific, infertilitatea masculină apare la bărbatul care are o șansă redusă de a putea lăsa o femeie însărcinată. Există numeroase cauze ale infertilității masculine, de la lucruri ce țin de genetică, la sănătate, diverse boli și afecțiuni, stilul de viață etc.

Acestea fiind zise, există câteva metode, prin care bărbații să-și sporească fertilitatea în mod natural. Însă, mai presus de orice, primul pas pe care trebuie să-l faci, în caz că ai nevoie, este să ceri sfatul medicului. Fiindcă nu mereu totul ține de schimbarea stilului de viață. Libidoul, disfuncțiile erectile, nivelul testosteronului, calitatea și mobilitatea spermei – toate acestea pot juca un rol important în privința fertilității masculine.

Ia în calcul temperatura spermei

doua oua
Foto: progressman

Poate nu știai, dar testiculele tale sunt situate în afara corpului, deoarece acesta e cel mai bun mod prin care ele pot produce spermă de calitate. Sperma trebuie să fie la o temperatură ceva mai joasă decât restul organismului, cea potrivită pentru ca acest lucru să se întâmple fiind de 35 grade Celsius. Pentru a controla temperatura testiculelor, poartă întotdeauna haine confortabile și nu-ți ține „bijuteriile” într-o căldură permanentă și ridicată.

Evită schimbările din stilul de viață care pot contribui la reducerea fertilității

Acestea includ fumatul, consumul de alcool și de droguri recreaționale. Canabisul, cocaina și steroizii își pun serios amprenta asupra calității spermei și a numărului de spermatozoizi.

Fă sport în mod regulat

sport
Foto: Helder Almeida

Activitatea fizică desfășurată în mod regulat nu doar că-ți dă o stare de bine și-ți crește încrederea de sine în dormitor, ci te ajută și la ridicarea nivelului de testosteron. Dacă în mod normal nu faci prea mult sport, sau nu faci deloc, vei descoperi rapid că mișcarea e un factor de bază ce trebuie luat în calcul atunci când vrei să-ți mărești fertilitatea. E important și să nu treci în cealaltă extremă, exagerând cu activitățile fizice, fiindcă și acest tip de comportament îți va afecta testosteronul în mod negativ.

Ia suplimente vitaminice

D-Acidul Aspartic este un aminoacid esential, care stimulează biosinteza proteică ajutând la dezvoltarea și recuperarea musculară după un efort fizic intens. Este tipul de amino-acid cel mai bine vândut și reprezintă un supliment la dietă. D-Acodul Aspartic este prezent în unele glande, precum testiculele, dar și în lichidul seminal, motiv pentru care cercetătorii sunt de părere că acest supliment poate contribui la creșterea fertilității masculine.

Fă-ți timp pentru a te relaxa și a minimiza nivelul de stres

hamac
Foto: Cathy Yeulet

Stresul poate juca un important rol negativ în privința vieții sexuale. În același timp, stresul afectează și fertilitatea. Știm că e mai ușor de zis decât de făcut, dar, atunci când poți, ar trebui să găsești cât mai mult timp pentru a te relaxa. Iar relaxarea poate veni în mai multe forme, modalitatea variind, de la o persoană la alta. Plimbări, timp petrecut în compania prietenilor, energie dedicată unui hobby personal – toate pot funcționa în privința reducerii nivelului de stres.

Consumă suficient de multă Vitamina D

Dacă nivelul de testosteron e scăzut, Vitamina D e un nutrient care îl poate impulsiona. Și nu doar atât, fiindcă are și multe alte beneficii colaterale. Studiile sugerează că Vitamina D ajută mult la creșterea nivelului de testosteron și la creșterea mobilității spermei.

Asigură-ți necesarul zilnic de zinc

Un alt element esențial de încorporat în dieta cotidiană este zincul. Zincul e un mineral care se găsește în ouă, scoici și carne. Dacă nu mănânci carne, sau urmezi un regim fără carne, poți încerca suplimente. Cercetările medicale au constatat că deficitul de zinc e în strânsă legătură cu nivelul de testosteron și cu o proastă calitate a lichidului seminal.

Dacă ai libidoul scăzut, consumă rădăcină de maca

radacina de maca

Maca este rădăcina unei plante care crește în Peru, Bolivia, Paraguay și Argentina, folosită de mulți ani pentru a crește fertilitatea și libidoul. Aceasta nu e doar o legendă urbană – există studii care vin în sprijinul afirmației, unul dintre ele relevând că dacă se consumă 1,5 – 3 grame de maca timp de trei luni, libidoul și dorința sexuală cresc în mod cert. Mai mult, pudra de rădăcină de maca ajută la reducerea efectelor disfuncției erectile. Prin urmare, merită încercat.

Citește și: Cum să eviți disfuncția erectilă