Cum să mănânci stridii ca un gentleman

Academia Barbatilor

Despre stridii se spune de mult că reprezintă un afrodisiac sexual natural, consumul lor având efecte ulterioare în dormitor. Problema apare însă în momentul în care sunt consumate, fiindcă nu oricine are „curajul” de a le aborda. Iar foarte mulți pur și simplu nu știu cum să le consume, ajungând apoi în direcția greșită: nu în dormitor, ci la spital.

Cu toate astea, nu evita stridiile. Și, pentru a avea o idee mai clară asupra acestor minuni provenite de pe fundul mărilor și oceanelor, iată cum să mănânci stridii ca un gentleman:

Adaugă suc de lămâie și sos tabasco pentru a face stridiile mai gustoase

cum să mănânci stridii
Foto: Jakub Gojda

În momentul în care platoul cu stridii ajunge pe masă, acesta ar trebui însoțit de șalote, oțet, suc de lămâie și sos tabasco. În cazul în care le vezi pe toate, nu te panica: nu există o filosofie complicată în legătură cu folosirea lor. După cum, nu există nici o combinație ideală: totul ține de gustul fiecăruia. Recomandarea este să te focusezi pe lămâie și pe sosul tabasco, pe care să le storci/adaugi pe fiecare stridie consumată, pentru a o face ceva mai gustoasă și mai digerabilă.

Nu te arunca la alte condimente

Foto: Pixabay

Asta nu înseamnă ca, dacă vrei mai mult, să te rezumi doar la lămâie și tabasco. Dacă dacă te afli într-un bar de stridii și vrei să arăți ca un „profesionist”, evită alte condimente, cel puțin la prima stridie, pe care pune doar 1-2 picături de suc de lămâie. Acestea vor aduce suficient de multă aciditate pentru pentru a complementa gustul sărat și pentru a avea parte de aroma completă a stridiei.

Unele persoane, care afirmă că sunt nebune după stridii, obișnuiesc să-și pună din start o linguriță de sos tabasco, o linguriță de șalote, oțet și jumătate de lămâie, fapt care te duce cu gândul că nu sunt chiar atât de pasionate de stridii, cât sunt de condimente.

Experimentează cu condimente alternative

La urma-urmei, consumarea unei stridii este o experiență customizabilă. Prin urmare, dacă vrei să experimentezi cu condimentele, există câteva care pot lărgi aromele gustului final. Unul dintre cele mai bune este un soi de vin de orez, care se găsește în unele restaurante ale lumii. De asemenea, se mai pot folosi wasabi, ghimbir și sos de soia.

Încearcă să-ți „săruți” stridia

cum să mănânci stridii
Foto: Pinterest

Modul tradițioonal prin care să te bucuri de aceste delicatese gelatinoase este să le faci să alunece în gură pe la capătul cochiliei. E ușor de făcut asta, dar profesioniștii au o tehnică aparte, pe care o numesc „sărutul”. Practic, îți țugui buzele, apoi sugi interiorul stridiei în gură, evitând însă să înghiți particule de murdărie sau cioburi de cochilie. Nu e chiar cel mai sexy mod în care să mănânci, dar în mod cert așa nu te vei trezi cu sucul de stridie curgându-ți pe bărbie.

Mestecă stridia

Atenție: un amator într-ale stridiilor le va înghite nemestecate. Dacă nu ai mai mâncat stridii înainte și consideri că gustul și textura lor e o provocare gastronomică, vei fi tentat să le înghiți pe nemestecate. Dar recomandarea este să le mesteci, pentru a te obișnui cu subtilitățile gustului de stridie. Experții sugerează să mesteci stridia încet, deoarece aceasta are diferite zone cu diferite gusturi, în funcție de mediul în care au crescut. Comparativ, se poate spune că există un terroir al stridiilor, precum există la vinuri.

Beneficiile stridiilor pentru sănătate

După ce am învățat cum se mănâncă stridii ca un gentleman, iată și care sunt beneficiile acestora pentru sănătate, dincolo de caracterul lor afrodisiac:

Stridiile conțin mai mult zinc ca orice altă mâncare. Iar zincul e necesar pentru dezvoltarea organismului, îmbunătățind sistemul imunitar. Stridiile sunt recomandate și pentru inimă, fiind bogate în acizi grași Omega-3, în potasiu și magneziu – toate acestea reducând riscurile unui infarct, scăzând tensiune arterială.

Consumând regulat stridii poți slăbi, deoarece acestea au un conținut scăzut de calorii și grăsimi, în același timp fiind o sursă de proteine care îți crează sațietate după ce le mănânci. Stridiile reprezintă și o foarte bună sursă de vitamine A, E și C, fier, calciu, seleniu și vitamina B12. Cresc nivelul de energie, fierul ajutând la transportul mai rapid al oxigenului către celulele organismului.

Citește și: 5 alimente care îmbunătățesc viața sexuală