Cum să slăbești dacă ești leneș

Academia Barbatilor

Nu-i așa că există posibilitatea să te regăsești în această categorie? Ai câteva kilograme în plus (poate prea multe), dar ești un leneș irecuperabil: nu ai chef să mergi la sală sau să faci sport, și nici nu-ți place. În plus, ai un program foarte dens, care nici nu-ți permite să te ocupi prea mult de neplăcuții colăcei care te-nconjoară.

Vestea bună este că sportul contează într-un procent relativ mic atunci când vine vorba de reducerea grăsimii din organism, iar zicala din bătrâni potrivit căreia „pătrățelele de pe abdomen se fac în bucătărie” are un mare sâmbure de adevăr. Având aceste lucruri în minte, mai jos îți oferim câteva sugestii pentru a slăbi în condițiile în care ești leneș și te încăpățânezi să-ți schimbi stilul de viață (lucru care, desigur, ar fi de preferat):

Împrietenește-te cu apa

Nu există prieten mai bun cu leneșii decât apa pură, băută zilnic. La urma-urmei, cât de greu trebuie să fie să bei apă în fiecare zi? Ții o sticlă cu apă lângă tine, bei din ea din când în când și lași organismul să facă restul. Adevărul e că majoritatea persoanelor sunt deshidratate cronic, în special cele care au o viață activă și merg la sală (știm, nu e cazul tău).

Foto: Pixabay

Au fost și sunt o mulțime de dezbateri legate de cantitatea optimă de apă care ar trebui băută zilnic. 8 pahare? 2 litri? Cât îți „intră”? E drept că organismul știe cum să se auto-regleze și în privința controlului hidratării, iar senzația de sete poate să nu fie, de fapt, o senzație de sete adevărată ci un semnal al faptului că ești deshidratat. Un semnal de alarmă.

Prin urmare, de ce să aștepți să ți se facă sete? Ești atât de leneș încât îți poți face o cafea, dar nu poți bea un pahar cu apă la fiecare jumătate de oră?

Apa plată aduce o sumedenie de beneficii organismului, dar renunțarea la ea, fie și la 1% din cantitatea necesară, îți poate afecta performanțele fizice cotidiene și, în general, sănătatea. Așa că dacă nu știi exact câtă apă să bei, întreabă un bodybuilder. Experții din acest domeniu îți vor spune că nu ar trebui să bei mai puțin de 3 litri zilnic. Pare mult.

Restul ecuației e simplă: dacă bei multă apă, te simți mai plin, apare senzația de sațietate și mănânci mai puțin. Rezultatul? Slăbești. Te simți mai bine.

Uită de sală, dar nu uita să faci pași

Îți place să conduci și te-ai duce cu mașina oriunde, chiar și până la colțul străzii, ca să cumperi pâine. Nu-ți pasă de aglomerația din trafic, de stresul găsirii unui loc de parcare, de mersul cu mașina la mecanic. Și totuși, dacă lași mașina în parcare vei descoperi că transportul public nu e doar oribil, ci are și părți bune: te ajută să slăbești.

cum să slăbești dacă ești leneș
Foto: Pixabay

Un lucru e cert: deși ești leneș, trebuie să fii ceva mai activ. Iar reclama cu Simona Halep care îndeamnă să facem 5000 de pași zilnic are o bază reală. Nu, nu trebuie să mergi la sală, nu te speria. Sau nu neapărat. Una dintre cele mai bune metode de a arde calorii fără să transpiri este să mergi pe jos. Să-ți creezi o rutină zilnică de mers pe jos. Este o declarație cardio pe care o oferi propriului tău organism, una care nu include mirosul de transpirație de la sală. Mersul pe jos te ajută să arzi până la 120 de calorii la fiecare 30 de minute, în funcție de greutate. Lasă mașina în parcare și mergi pe jos. Oriunde.

Poți încerca să mergi mai repede sau pur și simplu poți alege să parcurgi pe jos, în ritm normal, distanțe mai mari. Dacă nu ești un alergător (cum ai putea să fii, din moment ce ești leneș?) folosește pauzele din timpul zilei pentru a merge. Sigur, există diferențe între a merge și a alerga – fiecare activitate cu plusurile și minusurile ei – dar gândește-te că mersul pe jos are grijă de încheieturile tale.

Greutatea dictează cât de multe calorii vei arde atunci când mergi. Persoanele mai plinuțe vor arde mai multe, fiindcă ele eliberează o cantitate de energie mai mare pentru a parcurge un kilometru, față de persoanele slabe, care se mișcă mai ușor. Așadar, ia în calcul să porți o vestă cu greutăți care te va ajuta să arzi cu 12-15% mai multe calorii decât în mod obișnuit.

Un alt mijloc prin care poți arde mai multe calorii este să încerci să urci pante în timp ce mergi. Dacă preferi să mergi pe bandă, acasă, înclin-o la un unghi oarecare, iar dacă mergi afară, caută străzi care sunt în pantă, dealuri din parcuri sau scări.

De asemenea, atunci când mergi, încearcă să schimbi ritmul la diverse intervale. Un bun exemplu este să mergi 5-10 minute într-un ritm moderat, pentru a-ți încălzi mușchii, apoi să crești ritmul până la o viteză mai puțin confortabilă, pe care să o menții timp de 10-15 minute înainte de a te întoarce la ritmul moderat. Dacă parcurgi acest ciclu de mers de câteva ori, pulsul ți se va mări în mod semnificativ, vei aduce un pic de tensiune în picioare iar caloriile se vor arde mai repede.

Distanța de mers contează și ea. Experții recomandă să faci cel puțin 10.000 de pași pe zi dacă vrei să pierzi în greutate, dar, desigur, poți mări această cifră fără probleme, pentru rezultate mai bune.

Îngrijește-ți dieta

Nu poți face nimic altceva în această privință: trebuie să-ți schimbi dieta și modul de a mânca. Știm, zahărul e excelent și nu poți scăpa de el, oricât ai încerca. Ba poți! Pur și simplu, până acum nu ai abordat problema așa cum trebuie.

Dieta e cel mai important element pentru un stil de viață sănătos, indiferent de faptul că te antrenezi sau nu. De aceea, e imperativ să elimini mâncărurile nesănătoase din alimentația cotidiană și să rămâi fidel surselor de vitamine, precum legumele, carnea ușoară, produsele lactate, nucile și semințele.

cum să slăbești dacă ești leneș
Foto: 123rf.com

Apoi… poți să mănânci cât vrei. Scăderea în greutate este despre arderea caloriilor. Dacă vrei să scazi eficient în greutate nu trebuie să ajungi într-un deficit de calorii, ci trebuie să încerci un regim care se potrivește tipului tău de organism. În majoritatea cazurilor, aceasta poate fi o dietă keto, deoarece ea elimină consumul carbohidraților despre care cunoaștem că sunt cei mai mari „prieteni” ai burții proeminente.

Dacă elimini circa 500 de calorii din regimul tău de până acum, te poți aștepta să scazi în greutate 0,5-1 kg pe săptămână. Oricum, nu elimina complet carbohidrații, fiindcă aceștia reprezintă și o sursă de energie. De aceea ar fi fost important să fii o persoană care, totuși, face un pic de sport.

OK, un pic de sport

Am ajuns la un punct sensibil, așa-i? Dar cât de greu poate să fie? Decât să te prăbușești pe canapea când te-ntorci de la birou și să te uiți la filme până târziu în noapte, cu pop-corn-ul și berea lângă tine, mai bine te trezești un pic mai de dimineață și faci câteva exerciții. Sau, de ce nu?, mergi un pic la sală, imediat după job.

Nu trebuie să faci sport ca nebunul, însă gândește-te că e extrem de simplu să exersezi măcar 15 minute pe zi sau măcar o jumătate de oră la fiecare două zile. Vei oferi un boost metabolismului tău, vei slăbi în mod eficient, îți vei îmbunătăți rezistența cardiovasculară. Ca alternativă, poți merge să înoți, să alergi sau să faci orice alt tip de mișcare.

Fii mindful: ajută să scapi de kilogramele în plus

Dacă mănânci prea mult, e posibil ca această problemă să se încadreze chiar în zona de mindfulness. Gândește-te un pic: de cele mai multe ori, mâncăm fiindcă vedem mâncare în jurul nostru și nu avem nimic altceva de făcut. Mâncăm când ne relaxăm sau când ne uităm la un film.

cum să slăbești dacă ești leneș
Foto: 123rf.com

De foarte puține ori mâncăm pentru că ne este efectiv foame. Așa că nu e de mirare că ne îngrășăm. Ce-ar fi, deci, să ne oprim înainte de a pune ceva în gură și de a ne întreba dacă ne este cu adevărat foame sau dacă e vorba de altceva. Deîndată ce vom realiza asta ne vom recăpăta controlul asupra propriei noastre minți și vom lăsa mâncatul pentru mai târziu. La fel putem evita mâncărurile nesănătoase și să ne antrenăm mintea să și le dorească pe cele sănătoase.

O metodă bună este să ne oprim imediat după ce începem să mâncăm și să lăsăm creierul să conștientizeze și să transmită stomacului că e în regulă să punem stop. Un alt mijloc prin care putem vedea beneficiile mindfulness-ului în privința dietei este să luăm lucrurile mai ușor. Să mâncăm mai încet, să transformăm masa într-un ritual care nu se desfășoară pe repede-înainte, să preparăm mâncarea acasă, să experimentăm. Și să nu înghițim apoi ca Haplea.

Dormi ca un bebeluș care vrea să intre la apă

Ultimul, dar nu cel din urmă lucru, este să te relaxezi o dată pentru totdeauna! Și cel mai bun mijloc de de-stresare este să dezvolți o rutină adecvată de somn zilnic.

Asta nu înseamnă că trebuie să dormi continuu 10 ore, dar nici că trebuie să dormi mai puțin de șapte. Fă-ți un obicei din a te duce la culcare seara la aceeași oră și dormi circa 8 ore. De asemenea, trezește-te dimineața la aceeași oră. Nu-ți tulbura ritmul circadian.

Citește și: Ritmul circadian și rolul lui în echilibrul hormonal

Acest lucru te va ajuta să scazi nivelul de cortizol, îți va regla apetitul, va ajuta la reducerea atrofierii mușchilor și la acumularea de grăsimi. Nu după multă vreme, vei observa schimbări notabile în prezența și performanța cotidiană.

Așadar, nu-ți face griji: mulți suntem leneși, iar lumea nu e plină doar de bărbați cu pătrățele care merg zilnic la sală și arată ca-n filmele americane. În loc să te gândești să ajungi ca unul dintre aceștia, ia-o pas cu pas cu lucrurile simple și realizabile, și vei vedea că propriul tău look se va schimba în bine fără eforturi fantastice.

Citește și: Întrebări pe care să le pui doctorului atunci când ai 30 de ani