Cum să-ţi menţii un sistem nervos sănătos

academia barbatilor

Atunci când vorbim de alimente care asigură sănătatea sistemului nervos, avem în vedere asigurarea unor nutrienţi de calitate neuronilor noştri, printr-o alimentaţie echilibrată şi variată. Unele alimente sunt absolut necesare a fi introduse în dieta noastră, pentru a asigura creierului ceea ce are nevoie în vederea unei bune funcţionalităţi şi a obţinerii unui randament maxim.

  • Pestele gras – macrou, sardina, somon

Acizii graşi din familia omega 3 joacă un rol foarte important în dezvoltarea şi întreţinerea celulelor nervoase, conservând elasticitatea membranelor, iar peştii graşi, printre care şi somonul, reprezinte alimente care conţin cele mai bogate surse de omega 3.      somon-alimente-sistem-nervos-sanatos

 

  • Fasolea, lintea şi năutul

Creierul ca parte a sistemului nervos este un aşa-numit gluco-dependent, adică nu foloseşte decât zahăr pentru a funcţiona în parametri normali. Legumele uscate sunt bogate în asemenea zaharuri, iar indicele lor glicemic este unul dintre cele mai joase, ceea ce permite o bună aprovizionare a celuleor nervoase.

fasole-alimente-sistem-nervos-sanatos

 

  • Banana

Banana este unul dintre acele fructe care constituie o importantă sursă de vitamina B6,  fiind implicată atât în asimilarea şi folosirea magneziului în interiorul celulelor, cât şi în funcţionarea sistemului nervos. Dacă nu îţi plac bananele, le poţi înlocui cu prune şi fructe uscate.

banane-alimente-sistem-nervos-sanatos

 

  • Ficatul de viţel, de vită, de pasăre

Sistemul nervos foloseşte aproximativ 20% din nevoile de oxigen ale organismului, care se bazează pe fier, iar ficatul este unul dintre acele alimente care reprezintă o sursă sigură pentru acest metal atât de valoros în buna dezvoltare a organismului nostru. În cazul în care nu te numeri printre cei cărora le place ficatul, poate intra în ecuaţie jambonul, carnea de vită sau drojdia dietetică.

ficat-alimente-sistem-nervos-sanatos

 

  • Fructe roşii/negre

Coacăzele negre, fragi, căpşuni, coacăze roşii, murea sunt o veritabilă comoară de vitamina C, fluidizând circulaţia, întărind micile capilare sangvine şi ducând la o mai bună oxigenare a creierului.

coacaze-fragi-mure-alimente-sistem-nervos-sanatos

 

  • Fructe de mare

Aceste alimente sunt bogate în vitamina B12 şi în proteine, iar buna funcţionare a sistemului nervos este determinată de multitudinea oligoelementelor pe care stridiile, scoicile sau creveţii le conţin. Dacă vă displac fructele de mare, optaţi pentru pâine integrală şi germeni de grâu, alimente care asigură o dietă bogată în mineralele respective.

fructe-de-mare-alimente-sistem-nervos-sanatos

 

  • Ouăle

Ouăle conţin lecitină şi fosfolipide, elemente care intră în compoziţia membranei celulelor creierului şi îi asigură elasticitatea.

oua-alimente-sistem-nervos-sanatos

 

  • Ciocolata

Ciocolata şi cafeaua va conferă o veritabilă putere tonică şi psihostimulativă.

ciocolata-alimente-sistem-nervos-sanatos

 

  • Spanacul

Bogat în vitamina B9, spanacul participă la dezvoltarea ţesutului nervos şi la reînnoirea celulelor sangvine, a căror lipsa este semnalată printr-o scădere a capacităţii de vigilenţă şi a memoriei.

spanac-alimente-sistem-nervos-sanatos