Cum să ții sub control transpirația excesivă. Soluții la îndemâna oricui

academia barbatilor

Hiperhidroza sau transpirația excesivă este o situație cu care se confruntă orice bărbat, iar efectele acesteia, de la mirosul neplăcut până la petele inestetice de pe haine, cauzează și mai multe probleme. Sexul frumos va fi vizibil afectat de imaginea unei cămăși ude de transpirație sau de mirosul cauzat de bacterii, iar colegii de serviciu te vor ține la distanță. Fie că ești implicat într-o activitate fizică sau pur și simplu treci printr-un val de căldură, transpirația excesivă îți afectează stima de sine și imaginea. Însă există câteva obiceiuri de lifestyle care te vor ajuta să ții sub control acest fenomen neplăcut.

Menține-ți corpul hidratat pentru a preveni transpirația excesivă

Procesul e simplu: atunci când corpul se supraîncălzește, glandele sudoripare secretă apă pentru a-l răcori. Dacă bei suficientă apă, temperatura corpului rămâne constantă și corpul nu mai are motive să transpire. În plus, o cantitate adecvată de apă consumată ajută la eliminarea toxinelor care provoacă mirosul neplăcut. Poți suplimenta cantitatea de lichide cu 2 căni de ceai de salvie pe zi. Salvia are proprietăți astringente, prevenind, astfel, transpirația. Și limitează consumul de cafea sau chiar elimină-l din obiceiurile tale zilnice. Băuturile cu cafeină contribuie la declanșarea transpirației în exces.

transpirația excesivă, hidratare

Sursa foto: Pinterest

Folosește un deodorant antiperspirant

Spre deosebire de deodorantele obișnuite, care doar acoperă mirosul de transpirație, uneori generând mirosuri chiar și mai neplăcute, produsele antiperspirante inhibă activitatea glandelor sudoripare și previn transpirația și mirosul neplăcut. Alege un antiperspirant fără parabeni sau aluminiu, substanțe ce conțin xenoestrogeni responsabili de reducerea nivelului de testosteron. Și aplică-l seara, înainte de culcare, nu dimineața, așa cum obișnuiesc mulți bărbați în rutina de îngrijire. Pudra de talc este o opțiune fără riscuri dar este mai dificil de aplicat decât un roll-on sau un spray.

Poartă haine care nu favorizează și nu rețin transpirația

Hainele potrivite te pot ține departe de neplăcerile transpirației. Alege fibre absorbante, precum bumbacul sau materialele performante folosite la echipamentele sportive. De asemenea, materialele naturale, aerate, precum inul, lâna subțire, cânepa lasă aerul să circule și mențin temperatura corpului. Un truc vestimentar îl reprezintă, și în acest caz, straturile. Un tricou din bumbac purtat pe sub cămașă va absorbi excesul de transpirație și va preveni pătarea inestetică a acesteia. De asemenea, petele de transpirație sunt mai vizibile pe culorile deschise. Încearcă să le eviți în situații în care știi că ai putea transpira. Poartă culori mai închise sau imprimeuri care camuflează petele inestetice. În ceea ce privește croielile, hainele lejere sunt de preferat în locul celor strâmte, care restricționează circulația aerului și favorizează transpirația.

ținute în straturi, tricou, bumbac

Sursa foto: Zara

O dietă adecvată de poate ajuta din interior

Există alimente care te fac să transpiri mai mult decât altele. Iar mirosul transpirației este influențat de ceea ce mănânci. Evită produsele tip fast-food, dulciurile cu ingrediente chimice, sucurile acidulate sau alimentele cu un conținut ridicat de fructoză, care favorizează înmulțirea toxinelor și mirosurile neplăcute provocate de oxidarea acestora. De evitat sunt și alimentele picante care ridică temperatura corpului. Ardeiul iute conține capsaicină, un alcaloid care te face să transpiri mai mult, iar usturoiul, ceapa, broccoli și varza fac transpirația urât mirositoare. Optează pentru o dietă cu mâncare proaspătă – fructe și legume bogate în apă precum pepene, roșii, castraveți, fasole – cereale integrale, pește, carne slabă și ouă.

dietă, fructe, legume

Sursa foto: Pinterest

Mizează pe o rutină de îngrijire adecvată

Este de la sine înțeles că o igienă executată cu regularitate și conștiinciozitate elimină mirosurile neplăcute provocate de transpirație. Câteva obiceiuri simple de lifestyle te pot ajuta în acest demers, fără prea mult efort. Spală-te de două ori pe zi cu un săpun antibacterian și apă călduță, nu cu apă fierbinte care ridică temperatura corpului. Alcătuiește-ți un kit de îngrijire cu șervețele umede și un antiperspirant, pe care le poți folosi ori de câte ori este nevoie. Și fă sport regulat pentru a scăpa de kilogramele în plus. Este cunoscut faptul că oamenii supraponderali transpiră mai mult din cauza excesului de grăsime care acționează ca un strat izolator, ridicând temperatura internă a corpului.

Elimină stresul

Anxietatea, teama, tensiunea, emoțiile și alte stări intense te fac să transpiri mai mult. Învață să te relaxezi. Tehnicile de relaxare și meditația, de exemplu, te ajută să îți controlezi corpul, de la bătăile inimii la tensiunea musculară, și vei putea, astfel, evita transpirația.

În cazuri extreme, aderă la proceduri medicale

Există și posibilitatea ca transpirația excesivă să fie o condiție medicală, iar în acest caz se impune consultul de specialitate. Există medicamente care te pot ajuta să controlezi acest proces sau proceduri medicale minim invazive. Injecțiile cu botox, de exemplu, blochează nervii care stimulează acest proces pe o perioadă de până la 9 luni. Ionoforeza este o procedură non-invazivă care funcționează prin aplicarea unui curent electric de mică intensitate pe piele, dezactivând glandele sudoripare. Această procedură se face treptat iar rezultatele se simt după mai multe ședințe.

Citește și 7 motive pentru care femeile fug de tine