Cum să treci peste anxietatea sexuală și să nu te panichezi în pat

Academia Barbatilor

Majoritatea bărbaților se confruntă cu unele rateuri sexuale, într-un moment sau altul. Cu alte cuvinte, se mai întâmplă să ajungi în situația în care cel mai intim prieten să nu te asculte fix în clipele în care ai nevoie de el. Atâta vreme cât nu se întâmplă des, ci doar ocazional, acestea nu sunt probleme severe ci țin de diverși factori, fiind rezolvabile atâta vreme cât conștientizezi sursa lor.

Dacă însă nu supraveghezi aceste disfuncționalități și le lași în voia sorții, e posibil ca, în timp, ele să se agraveze și să ajungi la lucruri care să-ți afecteze cu adevărat viața sexuală și… personală. Altfel, anxietatea randamentului sexual apare atunci când un bărbat își formează o imagine negativă asupra propriului organism, se confruntă cu experiențe în care apar mici derapaje iar stresul cauzat de acestea începe să-și pună amprenta din ce în ce mai mare asupra comportamentului său. De exemplu, un bărbat care suferă de ejaculare prematură poate dezvolta un stres atât de mare încât poate ajunge la o disfuncție erectilă.

Cauzele anxietății

anxietate sexualaAnxietatea randamentului sexual apare în principal din cauza gândurilor negative în legătură cu sexul sau cu orice alt aspect al vieții. De pildă, dacă la serviciu ești supus unui stres pemanent și tot mai mare, acest lucru își poate pune amprenta pe randamentul și „evoluția” din așternuturi.

Apoi, să nu uităm că un bărbat poate simți presiunea auto-impusă de a-și satisface partenera, fără ca în momentul respectiv să fie și în stare să o facă în mod real. Forța sexuală acționează ca o poțiune magică pentru încrederea bărbatului în el însuși. Dar unii bărbați se întâmplă să aibă o imagine negativă despre propriul corp, în principal despre greutatea lor și despre mărimea penisului. Iar acest lucru poate duce către anxietatea randamentului sexual, în multe cazuri problema trăgându-se de la alte disfuncții. De exemplu, un bărbat care are probleme cu ejacularea prematură, se poate simți anxios deoarece nu vrea să se confrunte iar și iar cu scenariul în care să fie nevoit să termine momentele pasionale într-un minut.

De asemenea, acest bărbat se teme apriori de reacția persoanei cu care se află în pat iar acest lucru poate conduce la o lipsă de reacție a penisului. Mai exact, ajunge în situația de a nu putea avea și susține o erecție. Deși este perfect sănătos fizic și, în mod normal, nu are probleme de potență. Și cu cât aceste temeri sunt mai puternice și mai adânci, cu atât „cel” care trebuie să-și facă treaba va fi mai sfios.

De ce nu trebuie să ignori anxietatea

Spre deosebire de femei, bărbații nu au tendința de a merge la medic, pentru a cere sfatul sau a face un consult în legătură cu asemenea probleme sexuale. Aceasta e o abordare greșită și poate crea probleme mai târziu. Un studiu recent a dezvăluit faptul că anxietatea sexuală e asociată cu alte câteva efecte negative. De exemplu, acești bărbați vor avea un comportament care-i va aduce mai des în situații riscante. În plus, ei sunt mai predispuși să aibă relații sexuale întâmplătoare. Abordează situațiile riscante din dorința de a avea un grad mai mare de excitare sexuală și fac sex cu necunoscute deoarece văd aceste situații ca pe unele din care pot ieși foarte ușor în caz de eșec.

Trebuie să-ți supraveghezi acest tip de anxietate și să nu o ascunzi sub preș. A ignora problema nu rezolvă nimic, aceasta putându-se agrava sub formă emoțională sau fizică, afectându-ți relațiile.

Comunică

dialog cupluPentru bărbați, prestația sexuală are un mare impact asupra propriului ego. Când apar probleme de acest gen, stima de sine scade considerabil. Ultimul lucru pe care vrei să-l faci este să admiți în fața cuiva – în special a partenerei – că ai o problemă. Dar, se știe, comunicarea e esențială pentru succesul oricărei relații, de aceea anxietatea sexuală, ca orice altă problemă legată de sex, poate afecta relația.

Deschide o discuție sinceră cu partenera ta și încearcă s-o faci să înțeleagă stările prin care treci. În mod normal, o va face și te va ajuta să depășești aceste situații neplăcute dar plauzibile, mai ales în contextul unor perioade foarte stresante.

Nu te-ngrijora

Nimănui nu-i convine să aibă probleme în pat, dar aceste lucruri se mai întâmplă. Uneori, viața ta sexuală e explozivă, în vreme ce alteori pare s-o ia pe tobogan. Și nu doar bărbații suferă de disfuncții sexuale. Problema apare atunci când ne gândim că e aproape imposibil să rezolvăm așa ceva, când în realitate există o mulțime de căi. Ia-o ușor și nu te panica! Admite că ai o mică problemă sexuală și fii proactiv.

Fii realist

Anxietatea randamentului sexual este rezultatul unei gândiri negative. Se naște în mintea ta și tot acolo ar trebui să moară. Nu penisul e cel care-ți cauzează problema ci creierul. Iar acest lucru se poate întâmpla și din cauza unor așteptări deloc realiste: de la tine, de la partener, de la sexul în sine sau de la alți factori.

Pentru a preîntâmpina acest lucru, fii mai realist! Cum ar spune un clasic în viață (din lumea fotbalului), nu-ți face iluzii, ca să n-ai deziluzii. Ține minte că în viața reală lucrurile nu se petrec ca în filmele porno iar orice încercare de a ajunge „acolo” va fi sortită eșecului. E important să ai o atitudine sănătoasă vizavi de sex și să cunoști din start limitele sexuale, atât ale tale cât și ale partenerei. Vorbește cu ea deschis și despre aceste lucruri: ce îi place și ce nu-i place să facă în pat. Cu cât aveți o apropiere și o intimitate mai mare, cu atât creierul tău se va relaxa mai mult și va transmite și „jos” semnale pozitive.

Nu te concentra pe ceea ce urmează

Atunci când ai avut o experiență proastă, vei fi șovăitor în situația de a o avea din nou. Iar când o ai, anxietatea te va împiedica să te concentrezi pe ceea ce trebuie să faci. Așa stau lucrurile și în pat. Dacă ai o problemă cu ejacularea prematură, probabil vei simți o mare îngrijorare exact înainte de a acționa, gândindu-te că se va întâmpla din nou. Cu cât te gândești mai mult, cu atât va fi mai rău. De aceea, încearcă să-ți muți gândurile de la problemă, concentrându-te pe parteneră și pe pasiunea dintre voi.

Schimbă-ți stilul de viață

Un stil de viață sănătos e important pentru orice bărbat. De exemplu, o activitate fizică permanentă și o dietă echilibrată vor preveni scăderea nivelului de testosteron și vor crește producția acestui hormon, ajutând implicit la creșterea performanțelor sexuale. Nu mai trebuie să adăugăm că sportul și dieta îți vor crește încrederea în tine și te vor ajuta să ai o imagine pozitivă. În plus, dormi și odihnește-te suficient, consumă alcool moderat și… fă sex mult, pentru că practica ajută să depășești problemele legate de anxietatea în pat.