De ce (și cum) să te apuci de mountain biking

Academia Barbatilor

E vară și probabil te gândești la noi metode de a rămâne în formă. Mersul la sală a devenit plictisitor, mai ales pe căldură. Nu-ți place să alergi și nici nu ai o piscină la îndemână unde să te duci și să înoți când și cum vrei, fără să dai peste zeci de oameni care se îngrămădesc în ea. Atunci… ce părere ai să te apuci de mountain biking? Adică să mergi cu bicicleta pe teren accidentat.

Orice tip de activitate fizică e bună iar starea de bine de după un efort are darul de a reduce anxietatea și de a diminua durerile de orice fel, odată cu punerea sângelui în mișcare și cu eliberarea endorfinelor. Mountain biking-ul are același efect, la care se adaugă și faptul că e o activitate pe parcursul căreia te vei distra. Așadar, de ce să te apuci de mountain biking?

Nu te plictisești niciodată

Acest lucru se întâmplă pentru că traseul nu e niciodată la fel, ci se schimbă în permanență. Terenul e diferit, treci prin zone diverse, de la pietre, nisip, noroi, frunze etc, motiv pentru care creierul îți rămâne în permanență în priză. Te gândești cum să faci față traseului și cum să preîntâmpini obstacolele ce-ți apar în cale. E o conexiune continuă între creier și organism.

Te bucuri de peisaje fantastice

Mountain biking-ul te aduce în locuri frumoase, mult mai frumoase decât cele în care ajungi când faci hiking. Pe timp de primăvară, florile sălbatice înfloresc, contribuind la tabloul general, în vreme ce vara, totul e verde și natura e la potențialul ei maxim. Gândește-te că ajungi la Cheia, la Hărman, la Râșnov, la Cabana Susai, la Bran sau în alte asemenea locuri frumoase, care-ți încântă sufletul, spiritul și… privirea.

Poți fi activ chiar dacă ești accidentat

O mulțime de alergători care se accidentează trec la ciclism și la mountain biking, fiindcă asta le sugerează medicul. Și ajung să se îndrăgostească de acest sport.

Ca multe alte sporturi, mountain biking-ul are gradele lui de dificultate. Majoritatea optează pentru cross country, nivel în care poți pedala câteva ore fără a întâmpina dificultăți majore sau fără a face salturi și alte manevre tehnice. E mai degrabă un ride de anduranță, pe care-l poate face oricine, chiar dacă suferă de o accidentare minoră. Cu toate acestea, cross country-ul are un impact (scăzut) asupra tuturor părților corpului, fiind o activitate recomandată pentru brațe, spate și picioare. „Lucrezi” și inima dar nu-ți suprasoliciți încheieturile.

E o foarte bună activitate cardio

Mountain biking-ul duce la un nivel superior antrenamentele zilnice și activitatea cardiovasculară, datorită efortului, a structurii bicicletei și a terenului pe care rulezi. Un studiu făcut pe 10.000 de persoane arată că dacă mergi cu bicicleta cel puțin 35 km pe weekend, riscul de infarct scade cu aproape 50%.

O experiență care întărește relațiile

„Ciclismul e noul golf” – o sintagmă care prinde din ce în ce mai mult contur, care descrie cum se desfășoară din ce în ce mai des întâlnirile de afaceri casual. Mountain biking-ul a devenit similar unui mic club de societate. Îți petreci timpul liber cu prietenii sau cu oamenii cu care ai pasiuni similare. Nu ai nevoie de cine știe de facilități sofisticate ci pur și simplu îți iei bicicleta și mergi să explorezi locuri noi, împreună cu alții ca tine.

E o evadare

Mountain biking-ul te scoate din zona urbană. E o activitate sănătoasă pentru trup și pentru suflet, care te eliberează pentru câteva ore de jungla asfaltului și care te face să rămâi concentrat pe activitatea în sine. Odată scăpat de zilele grele pe care le-ai avut în timpul săptămânii la birou, te vei simți liber și detașat în momentul în care îți iei bicicleta și începi să pedalezi.

E o activitate sigură

Mountain biking-ul nu se practică pe șosele, prin urmare e o activitate sigură, având în vedere că sunt destule cazuri în care bicicliștii sunt accidentați de mașinile ce iau parte la trafic. Nu pedalatul în sine e periculos, oricum, ci necunoașterea traseului, lipsa de hidratare, lipsa unui telefon mobil pe care să-l folosești pe post de gps.