Definirea strategiei de preț pentru o afacere de succes

Observ în practica mea, poate ca o consecință a crizei, cum companiile se focusează excesiv pe tăierea sau diminuarea costurilor. Sunt finanțist de bază, am făcut și fac optimizare de costuri. Dar optimizare de costuri este ceva diferit, pentru că nu sacrifică obiectivele de performanță ale echipei și ale companiei, într-un final.

Pentru acest material aleg să vă prezint abordarea mea referitoare la strategia de preț.

Studiile arată că prețul este cel mai bun instrument pentru creșterea profitului. 1% creștere a prețului înseamnă 8% creștere a profitabilității. Desigur, este o medie, diferă de la industrie la industrie și de la afacere la afacere.

Etapele importante în definirea strategiei de preț, pe care le poți implementa în afacerea ta

  1. Definește oferta ta: propunerea unică de valoare, produs sau serviciu
  2. Categorisește oferta ta în produse de profit și produse de bază (de volum)
  3. Calculează costul de producție. Da, trebuie să calculezi acest cost de producție și pentru servicii! Te invit să citești în acest material mai multe detalii: http://ioanaarsenie.ro/sunt-costurile-tale-corect-reflectate-in-pret/
  4. Stabilește prețul de vânzare, în acord cu marja țintită
  5. Poziționează oferta în piață și calibrează prețul final.

Esențial în acest punct este diferențiatorul, concret, simplu de explicat și argumentat, și care să fie important pentru publicul tău țintă. Clienții nu vor plăti pentru detalii de care nu au nevoie, pentru caracteristici pe care nu le utilizează, decât poate dacă brandul tău îi poziționează la un anumit nivel de statut.

În mod normal am fi tentați să ne oprim aici. Dar procesul este incomplet. Mai sunt 3 pași:

  1. Periodic trebuie să revezi acest proces, în totalitate, cât de des, stabilești singur, în funcție de dinamica afacerii tale și a pieței. Costurile, taxele, procesul de producție pot să sufere modificări care trebuie integrate.
  2. Calculează impactul în profit a creșterii cu 1% a prețului.
  3. Evaluează elasticitatea cererii. Cum evoluează volumul dacă vei decide să crești (sau să scazi) prețul cu 1%? (1% este doar pt exemplificare).

Pentru a discuta aplicat, te invit la workshopul de strategie si finante pentru afaceri durabile din 23 aprilie: https://www.facebook.com/events/200395990709391/Trusted Advisor Ioana Arsenie

www.ioanaarsenie.ro 0727 765 520